تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814277602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۵ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۵ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- دامنه تخلفات راهنمايي و رانندگي براي رانندگان متخلف به اندازه‌اي وسيع است كه هرچه تعداد ماموران افزايش يابد، باز هم كوچه يا خياباني پيدا مي‌شود كه آنها در آن جولان دهند.

ورود ممنوع‌هاي خلوت

با وجود اينكه تعداد نيرو‌هاي راهنمايي و رانندگي نسبت به گذشته افزايش چشمگيري داشته است اما هنوز در برخي‌از كوچه ها و خيابان‌هاي كم تردد‌تر تخلفات رانندگي مشاهده مي شود.

يكي از بيشترين خلاف‌هايي كه در كوچه‌ها و خيابان‌هاي خلوت انجام مي‌شود، ورود به كوچه‌هاي ورودممنوع است. هر چند در ظاهر اين كوچه‌ها خلوت هستند اما بار‌ها مشاهده شده كه در همين خيابان‌هاي خلوت تصادفات رانندگي با تلفات جاني به وقوع پيوسته است.

از همين رو توصيه مي‌شود ماموران راهنمايي و رانندگي به طور محسوس يا غير محسوس هر از گاهي كوچه‌ها و خيابان‌هاي كم تردد تر و فرعي را نيز تحت نظارت خود قرار دهند و با متخلفانبه شدت برخورد كنند تا از بروز اتفاق‌هاي ناگوار جلوگيري شود.

كوچه در انحصار بنايي

اين روز‌ها با توجه به شرايط خوب آب و هوايي و همچنين گران شدن مسكن، شهرهاي بزرگ و كوچك به كارگا‌هاي ساختمان سازي تبديل شده‌اند. متاسفانه برخي از مجريان طرح‌هاي ساختماني علاوه بر زميني كه براي ساخت و ساز در اختيار دارند به زمين‌هاي اطراف بناي خود نيز تجاوز مي‌كنند و ابزار و مصالح ساختماني را در اين فضاها رها و انبار مي‌كنند.

اين مشكل زماني ملمو‌س‌تر مي‌شود كه در كوچه‌اي تنگ و باريك كه يك طرف آن خودرو پارك شده است ، يك طرح‌ ساختماني در دست اجراست و علاوه بر پياده‌رو بخشي از كوچه نيز به انبار مصالح ساختماني تبديل شده است.

در اين صورت نه تنها عبور و مرور عابران، بلكه تردد خودرو‌ها نيز با مشكل مواجه مي‌شود. تمام اين وقايع در حالي رخ مي‌دهد كه تجاوز به حريم سواره‌رو و پياده‌رو تخلف آشكار به شمار مي‌آيد و تحت هيچ شرايطي اين فضاها نبايد اشغال شوند.

پلاك شب‌تاب

اين اواخر صاحبان برخي شركت‌ها و منازل مسكوني از پلاك‌هايي استفاده مي‌كنند كه در شب‌ نيز شماره پلاك را به وضوح براي افرادي كه نشاني به دست و پرسان پرسان به دنبال آنها مي‌گردند، نمايان مي‌كند.

ارقام اين پلاك‌هاي شب‌تاب از چراغ‌هاي ريز و رنگارنگي تشكيل شده است كه به صورت ثابت يا چشمك زن، توجه رهگذران و به ويژه افراد مراجعه كننده را به خود جلب مي‌كند.

با وجود اين، گاهي اوقات صاحبان پلاك‌هاي ياد شده، پلاك معمولي خود را جدا كرده و فقط از پلاك شب‌تاب استفاده مي‌كنند اين در حالي است كه پس از چندي ممكن است تمام لامپ‌ها يا بخشي از آنها سوخته و پلاك شب‌تاب، تبديل به پلاك گمنام شود.

همچنين در طول روز

و هنگام تابش نور خورشيد ارقام اين پلاك‌ها مشخص نيست و به همين دليل بهتر است كه شهروندان پلاك‌هاي سنتي را نيز در كنار اين پلاك‌هاي مدرن روي ديوار حفظ كنند.

پياده‌روي با مانع

در برخي پياده‌رو‌هاي شهر، ميله‌ها و لوله‌هاي آهني سر از زمين درآورده‌اند كه در نگاه نخست، پيست دو و ميداني و ‌دوهاي استقامت و نيمه استقامت با مانع را در ذهن رهگذران تداعي مي‌كنند.

پياده‌روي در اين محدوده از شهر مانند دوي با مانع است؛ با اين تفاوت كه كسي مجبور نيست براي ادامه مسير از روي مانع‌هاي آهني بپرد، در عوض شهروندان مجبورند فقط از كناره‌هاي ديوار يا خيابان به حركت خود ادامه دهند.

ميله‌هاي ياد شده كه به نظر مي‌رسد ساكنان منطقه براي جلوگيري از توقف خودرو‌ها در پياده‌رو آن‌را تعبيه كرده‌اند، علاوه بر ايجاد مانع براي شهروندان عادي، براي اقشار خاصي مشكلات بيشتري به وجود مي‌آورند.

براي نمونه شهروندان روشندل بار‌ها و بار‌ها با اين موانع غير منتظره برخورد كرده‌اند. همچنين كودكان نيز يكي ديگر از قربانيان برخورد با اين ميله‌هاي عمودي و افقي هستند.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 20:18 تاريخ تاييد: 7 خرداد 1387 ساعت 19:34 تاريخ به روز رساني: 6 خرداد 1387 ساعت 00:43
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن