تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 12 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809188297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه ايران: بايد به آمريكايي ها گوش كردن ياد دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: وزير امور خارجه ايران: بايد به آمريكايي ها گوش كردن ياد دهيم
خبرگزاري آريا- وزير امور خارجه ايران با استقبال از توافق گروه هاي لبناني و با اشاره به دخالت هاي آشكار واشنگتن درامور ديگر كشورها تاكيد كرد كه بايد به آمريكايي ها گوش كردن ياد دهيم.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبكه خبري العالم منوچهر متكي روز دوشنبه دركنفرانس مطبوعاتي در بيروت از تلاش ايران براي خاتمه دادن به بحران سياسي 19 ماهه لبنان در ماههاي گذشته خبر داد.

متكي افزود : در سفر دو سال پيش به لبنان اعلام كردم كه جمهوري اسلامي ايران طرح خاصي درباره لبنان ندارد بلكه از اجماع داخلي گروه هاي لبناني حمايت مي كند.

وي اظهارداشت : طي دو سال گذشته مواضع شفاف ايران در قبال مسائل لبنان همواره تكرار و تاكيد مي شد و ما بر ضرورت دخالت نكردن ديگران و تحميل ديدگاه هاي آنها در امور داخلي لبنان براي حل مشكل به نيابت از ملت اين كشور تاكيد و اعلام كرديم كه هر كشوري براي نزديك كردن مواضع گروه هاي لبناني به يكديگر مي تواند به آنها كمك كند.

متكي با اشاره به اينكه تهران طي 19 ماه گذشته ضمن تماس با طرف هاي مختلف منطقه اي و فرامنطقه اي چنين رويكردي را دنبال مي كرد افزود : جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي عربستان سعودي، قطر، فرانسه، عمان و برخي طرف هاي ديگر با هدف نزديك كردن مواضع جريان هاي مختلف لبنان به يكديگررايزني كرد.

وي خاطرنشان كرد : ايران پيش از تشكيل اجلاس دوحه از طرف نخست وزير قطر از آن مطلع شد و تلاش كرد كه همان موضع روشن خود را در ترغيب هر چه بيشتر دوحه براي نهايي كردن اين توافق به كار گيرد.

متكي گفت: پس از اينكه سفير ايران در دوحه از نزديك شدن مواضع گروه هاي لبنان و پيشرفت در مذاكرات خبر داد ، وزارت امور خارجه بار ديگر بر ادامه گفت و گوها تاكيد و از آن حمايت كرد و هم اكنون نيز از توافق حاصل در لبنان خرسنديم و تلاش مي كنيم تا گام هاي محوري ديگر كه در توافقنامه ذكر شده مانند تشكيل دولت، تعديل قانون انتخابات به زودي عملي شود.

وي با اشاره بر اينكه گروه هاي لبناني اثبات كردند كه تفاهم سازي بر اساس اجماع از ضمانت قوي برخودار است افزود : همه كشورهاي منطقه بايد از توافق گروه هاي لبناني حمايت كنند و جريان هاي مختلف لبناني در اين باره اجماع بيشتر داشته باشند.

به گفته متكي عملي شدن توافقنامه گروههاي لبناني ضمانتي است براي اينكه آرامش و ثبات لازم به طور كامل برآن كشور حاكم شود.

وزير امور خارجه ايران درباره دخالت هاي برخي كشورها در امور داخلي لبنان تاكيد كرد : زماني كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا به صراحت اعلام مي كند ، رئيس جمهوري لبنان بايد براساس راي يك سوم و بعلاوه يك اعضاي پارلمان انتخاب شود ، اين بيانگر دخالت آشكار آنها در امور داخلي لبنان است.

متكي افزود : جايگاه آمريكا در بين ملت هاي منطقه به شدت طي اين سالها لطمه ديده است ، اما نبايد اين كشور دنبال مقصر ديگري بگردد بلكه بايد سياست هاي نادرست خود را در منطقه اصلاح كند.

وي تاكيد كرد : آمريكايي ها ياد گرفته اند كه به ديگران دستور دهند و ديگران نيز بايد به دستورات آنها عمل كنند ، اما ما بايد به آمريكايي ها گوش كردن را ياد بدهيم .

متكي درباره مذاكرات غير مستقيم سوريه با رژيم صهيونيست گفت كه اطلاعي از اين مذاكرات نداريم ، اما جولان سرزمين سوريه است و بدون هيچ شرطي بايد به اين كشور بازگردد همان گونه كه شبعاع متعلق به لبنان است كه بايد به اين كشور بازگردد.

وزير امور خارجه ايران افزود: رژيم صهيونيست در جايگاهي نيست كه براي تخليه سرزمين هاي اشغالي شرط و شروط اعمال كند و شمارش معكوس براي تخليه سرزمين هاي اشغالي آغاز شده است ؛ امروز سخن از جولان، شبعاع ،غزه و كرانه باختري است و فردا سخن از قدس شريف و همه سرزمين هاي اشغالي فلسطين خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه تلاش براي آزادي زندانيان فلسطيني و لبناني حق طبيعي است تاكيد كرد كه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) دو روز پيش در تهران اعلام كرد كه بيش از ده هزار تن از فلسطيني ها در زندان هاي رژيم صهيونيست به سر مي برند.

وي افزود : براي مجامع مدعي حقوق بشر در غرب بسيار متاسف هستيم و اميدواريم كه همه اين زنداني ها آزاد شوند.

وي درباره چهارديپلمات ربوده شده ايران در لبنان از سوي رژيم صهيونيست گفت :اين اقدام برگ ننگين ديگري در عملكرد رژيم صهيونيست در منطقه است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن