تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802675620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام/ فرنود: دوسالانه عكس جهان اسلام در مجموع حركت پسنديده‌اي بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام/ فرنود: دوسالانه عكس جهان اسلام در مجموع حركت پسنديده‌اي بود
خبرگزاري فارس: محمد فرنود گفت: برگزاري دوسالانه عكس جهان اسلام در مجموع حركت پسنديده‌اي بود اما با اين وجود توقع بيشتري از آن داشتيم.


محمد فرنود عكاس خبري بين‌المللي در گفت و گو با خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس درباره ارزيابي خود از نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام گفت: اصل اين حركت مي تواند براي رشد جامعه عكاسي ما به خصوص نسل جوان بسيار مؤثر باشد اما از نظر نوع ارائه آثار در اين دوسالانه، در عين حال كه متوسط بود اما ضعف هايي هم داشت.به طور مثال برخي از آثار كاملاً حرفه‌اي و درست انتخاب شده بود و برخي خيلي تكراري بود و مي‌توانست حذف شود.
فرنود با اشاره به موضوع آثار اين دوسالانه گفت: برگزاري نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام در مجموع حركتي پسنديده بود. اما مي‌توانست بهتر از اين هم باشد به طور مثال عكس‌هايي كه با موضوعاتي از قبيل مسائل جنگ لبنان،عراق،مصر،فلسطين،غزه و ... در اين نمايشگاه ارائه شده بود، به طور كلي خوب بود اما عكس‌هاي بسيار بهتر و قوي‌تري از اين حوادث نيز در دنيا ثبت شده است كه مي‌توانستيم آنها را در دوسالانه داشته باشيم.
وي افزود: اغلب عكاسان دعوت شده به دوسالانه،به خصوص در بعد بين المللي چندان صاحب نام نبودند درحالي كه عكاسان بسيار معروفي در دنيا داريم كه آثار ارزنده‌اي در زمينه جهان اسلام دارند.
فرنود تصريح كرد:مسئولان برگزاري اين دوسالانه علي‌رغم تلاشي كه داشتند در بعد بين‌المللي بسيار ضعيف عمل كرده بودند در حالي كه اين ارتباطات بين‌المللي از طريق عكاسان مطرح بين‌المللي امكان‌پذير بود.
وي درباره انتخاب موضوع خانواده مسلمان هم گفت:مجموعه‌اي كه به اين شكل عكس انتخاب مي‌كند بايد دنبال ژانر مشخصي در عكاسي باشد و منظور از جهان اسلام هم به درستي عنوان مي‌شد.
همچنين موضوع دوسالانه هم بايد با وسواس و دقت بيشتري انتخاب مي‌شد تا شاهد حجم بسياري از آثار كه بيشتر تكراري بودند نباشيم.
فرنود با بيان اين كه تعداد عكس‌هاي نمايشگاه بسيار زياد بوده است افزود: در نمايشگاه دوسالانه عكس جهان اسلام بايد شاهد بهترين عكس‌ها از جهان اسلام باشيم و اصلاً لازم نيست كه از يك موضوعي مثل حمله آمريكا 30 قطعه عكس روي ديوار برود. تنها 10 قطعه عكس بسيار خوب كفايت مي‌كند.
اين عكاس برسته خبري در ادامه با اشاره به حضور "شهيدالاعلم" درتركيب هيئت داوران گفت: وقتي عكاسي مثل شهيدالاعلم كه داور چندين دوره مسابقات "ورلدپرس"بوده به عنوان داور به اين دوسالانه دعوت مي‌شود، بايد عكاساني آثارشان مورد ارزيابي قرار بگيرد كه در سطح بين‌المللي درجه يك باشد در حالي كه اغلب آثار اين دوسالانه درجه دو و سه بود.
وي با اشاره به تعريف عكاسي و عكس اظهار داشت: بسياري از آثار اين دوسالانه عكاسانه نبودند و فقط تصاوير بسيار زيبايي بودند. در حالي كه عكس تعريف مشخصي دارد كه توسط عكاس توليد مي‌شود. يعني در رابطه بين عكس و عكاس، اتفاقي به اسم عكاسي صورت مي‌گيرد كه اغلب آثار اين دوسالانه اين گونه نبود.
فرنود نمايشگاه نخستين دوسالانه عكس جهان اسلام را به طور كلي براي نسل جوان بسيار خوب و مثبت ارزيابي كرد و افزود: برگزاري اين نمايشگاه حركت بسيار خوبي بود كه به آقاي ميرهاشمي و ديگر مسئولان برگزاري تبريك مي‌گويم، اما آنچنان كه بايد و شايد نبود و من توقعي بيش از اين داشتم.
اين عكاس خبري در ادامه چيدمان آثار نمايشگاه عكس را يك تخصص خواند و گفت: ما در مورد چيدمان آثار در يك نمايشگاه هنوز با مسئله مواجه هستيم و يكنواختي چيدمان آثار و مسير طولاني نمايشگاه حتي عكاسان حرفه‌اي را حين بازديد از نمايشگاه خسته مي‌كند.
وي با اشاره به نمايشگاه‌هاي عكس خارجي اذعان داشت: در نمايشگاه‌هاي معتبر خارجي، اتاقك‌هاي تاريكي وجود دارد كه بازديدكنندگان پس از بازديد از يك گالري وارد اين اتاقك‌ها مي شوند تا چشمانشان استراحت كند.اما متأسفانه در ايران ما چنين تخصصي را نداريم كه اين مختص دوسالانه عكس جهان اسلام نيست و اكثر نمايشگاه‌هاي عكس ما در ايران دچار اين مشكل هستند.
محمد فرنود انتشار كتاب آثار دوسالانه را همزمان با افتتاح دوسالانه از جمله محاسن آن عنوان كرد و در پايان اظهار اميدواري كرد كه اين دوسالانه تداوم داشته باشد و ضعف‌هاي آن نيز از سوي متخصصين امر برطرف شود تا در دو سال آينده با انتخاب‌هاي بهتر نمايشگاه قوي‌تري را شاهد باشيم.
انتهاي پيام/ش
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن