تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816423974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اداي احترام سفير ايران در ژاپن نسبت به قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اداي احترام سفير ايران در ژاپن نسبت به قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن نسبت به قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما اداي احترام كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد عباس عراقچي، سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در سفري كاري به هيروشيما با استاندار، شهردار و هم‌چنين رييس موسسه‌ي تحقيقات صلح هيروشيما ديدار و از موزه صلح هيروشيما كه در آن ابعاد فاجعه بمباران اتمي هيروشيما به نمايش گذاشته شده است بازديد و سپس دفتر يادبود اين موزه را امضاء كرد.

سفير كشورمان در ژاپن هم‌چنين ضمن اهداي دسته گل بر بناي يادبود قربانيان بمباران اتمي هيروشيما، نسبت به اين قربانيان اداي احترام كرد.

در اين سفر كه با هدف ابراز همدردي دولت و مردم ايران با مردم هيروشيما به دليل فاجعه بمباران هسته‌يي اين كشور توسط آمريكا در جريان جنگ جهاني دوم صورت گرفت، سفير جمهوري اسلامي ايران در ديدار با مقامات هيروشيما ضمن تشريح ابعاد صلح‌آميز برنامه‌ي هسته‌يي كشورمان، ضرورت اتحاد و يكپارچگي همه ملت‌ها و دولت‌ها براي مبارزه و امحاي تمامي سلاح‌هاي كشتار جمعي به خصوص سلاح‌هاي هسته‌يي را مورد تاكيد قرار داد.

عراقچي هم‌چنين در مصاحبه‌ با خبرنگاران هيروشيما با اشاره به اين كه مردم ژاپن و جمهوري اسلامي ايران هر دو از قربانيان سلاح‌هاي كشتار جمعي هستند، به جنايات رژيم صدام در به كارگيري سلاح‌هاي شيميايي عليه مردم ايران در دوران جنگ تحميلي اشاره و يادآور شد كه بيش از يكصد هزار نفر از مردم ايران در نتيجه به كارگيري اين نوع سلاح‌ها كه توسط شركت‌هاي اروپايي به صدام اهدا شده بود، شهيد و مجروح شدند و هم‌اكنون نيز هر ماه تعدادي از اين جانبازان شيميايي به دليل جراحات ناشي از اين گازها به شهادت مي‌رسند.

سفير ايران در ژاپن تاكيد كرد: بنابراين مردم ايران به عنوان قربانيان سلاح‌هاي شيميايي ضمن ابراز همدردي با مردم ژاپن (هيروشيما) به طور كامل از عواقب و آثار دهشتناك استفاده از اين سلاح‌ها مطلع بوده و به ضرورت تقويت مبارزه جهاني براي امحاء اين نوع سلاح‌ها اعتقاد كامل دارند.

او با انتقاد از رويكرد آمريكا و برخي كشورهاي غربي در برخوردهاي گزينشي و دوگانه با برنامه‌ي هسته‌يي صلح‌آميز ايران يادآور شد كه در حال حاضر آمريكا و تعدادي از دول غربي كه به دنبال ساخت و تكثير سلاح‌هاي هسته‌يي تاكتيكي بوده و هم‌چنين رژيم صهيونيستي كه بدون هيچ‌گونه پايبندي به مقررات بين‌المللي اقدام به ذخيره‌سازي صدها كلاهك هسته‌يي كرده است، به طور جدي صلح و ثبات منطقه‌يي و جهاني را با تهديد و خطر روبرو كرده‌اند و بنابراين همه كشورهاي آزاد و مسووليت‌پذير و ملت‌ها بايستي عليه اين تحركات اقدام كنند.

عراقچي تاكيد كرد كه ايران به عنوان يك كشور مسووليت‌پذير و معتقد به فرامين و آموزه‌هاي اسلامي به طور كامل سلاح‌هاي هسته‌يي را ضد بشري دانسته و با همين انگيزه و اعتقاد طرح خاورميانه عاري از سلاح هسته‌يي را مطرح و خواستار اجراي آن است.

عراقچي هم‌چنين به ابعاد صلح‌آميز برنامه‌ي هسته‌يي ايران اشاره و تاكيد كرد كه بهترين رويكرد براي تقويت صلح و ثبات جهاني و جلوگيري از خطرات اشاعه هسته‌يي پايبندي كامل كشورها به اصول ان‌پي‌تي است كه در سه حوزه‌ي خلع سلاح هسته‌يي، اشاعه ندادن و استفاده‌ي صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي مقررات و ضوابطي را وضع كرده است.

آكي‌با نيز ضمن استقبال از رويكرد جمهوري اسلامي ايران و هم‌چنين قدرداني از سفير كشورمان جهت سفر به هيروشيما، اين ديدار و ابراز همدردي با مردم هيروشيما را نشان از علاقه و اهميت دولت جمهوري اسلامي ايران به مسائل اشاعه ندادن هسته‌يي دانسته و از اين كه ايران همه ساله در مراسم سالگرد بمباران اتمي هيروشيما شركت داشته قدرداني و خواستار تداوم آن شد.

او هم‌چنين ارتباط بين شركت‌هاي غير دولتي فعال در زمينه‌ي صلح در هيروشيما و ايران را بسيار مفيد دانسته و از عنايت اين موسسات و سازمان‌هاي ايران تشكر كرد.

وي هم‌چنين تاكيد كرد كه بارها مخالفت خود را با اظهارات برخي رهبران و دولتمردان كه ايران را تهديد به حمله نظامي كرده‌اند اظهار و اين رويكرد را محكوم مي‌كند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين ديدارها سفير ايران در ژاپن هم‌چنين از موزه يادبود قربانيان حمله اتمي آمريكا عليه مردم هيروشيما كه در آن گوشه‌هايي از اين جنايت هولناك به نمايش گذاشته شده است بازديد و در طي آن مقامات شهر هيروشيما توضيحاتي در مورد ابعاد اين فاجعه ارايه كردند.

هم‌چنين در ادامه‌ي اين بازديد دفتر يادبود موزه نيز توسط سفير جمهوري اسلامي ايران امضاء كه در آن دكتر عراقچي با وحشتناك خواندن سلاح‌هاي كشتار جمعي، اقدام غيرانساني آمريكا در به كارگيري اين نوع سلاح‌ها را محكوم كرده و ضمن اشاره به فاجعه‌ي حمله‌ي شيميايي صدام عليه مردم ايران همدردي كامل مردم ايران با قربانيان فاجعه‌ي هيروشيما را اعلام كرد.

در پايان عراقچي با اهداي گل به بناي يادبود قربانيان حادثه‌ي هيروشيما به اين قربانيان اداي احترام كرد.

سفير ايران در ژاپن هم‌چنين در اين ديدار با مقامات عالي‌رتبه‌ي هيروشيما تمبر يادبودي كه سال گذشته در جمهوري اسلامي ايران به مناسبت سالگرد دهمين سالگرد فاجعه‌ي حلبچه انتشار يافته است اهداء كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن