تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820889742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اداي احترام سفير ايران به قربانيان حمله اتمي آمريكا در هيروشيما


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اداي احترام سفير ايران به قربانيان حمله اتمي آمريكا در هيروشيما
سفير ايران در ژاپن در بازديد از شهر هيروشيما تاكيد كرد كه بهترين رويكرد براي تقويت صلح و ثبات جهاني و جلوگيري از خطرات اشاعه هسته اي پايبندي كامل كشورها به اصول NPT است.

به گزارش خبرگزاري مهر، عباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در سفري كاري به هيروشيما با استاندار، شهردار و همچنين رئيس موسسه تحقيقات صلح هيروشيما ديدار و از موزه صلح هيروشيما كه در آن ابعاد فاجعه بمباران اتمي هيروشيما به نمايش گذاشته شده است بازديد و سپس دفتر يادبود اين موزه را امضا كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران ضمن اهداء دسته گل بر بناي ياد بود قربانيان بمباران اتمي هيروشيما نسبت به اين قربانيان اداي احترام كرد.

در اين سفر كه با هدف ابرازهمدردي دولت و مردم ايران با مردم هيروشيما به دليل فاجعه بمباران هسته اي اين كشور توسط آمريكا در جريان جنگ جهاني دوم صورت گرفت سفير جمهوري اسلامي ايران در ديدار با مقامات هيروشيما ضمن تشريح ابعاد صلح آميز برنامه هسته اي كشورمان ضرورت اتحاد و يكپارچگي همه ملتها ودولتها براي مبارزه و امحاي تمامي سلاحهاي كشتار جمعي به خصوص سلاحهاي هسته اي را مورد تاكيد قرار داد.

وي همچنين در مصاحبه با خبرنگاران و رسانه هاي خبري هيروشيما به تفصيل به سئوالات خبرنگاران پيرامون اهداف سفر و ابعاد صلح آميز برنامه هسته اي ايران پاسخ داد.

عراقچي با اشاره به اينكه مردم ژاپن و جمهوري اسلامي ايران هر دو از قربانيان سلاحهاي كشتار جمعي مي باشند به جنايات رژيم صدام در بكارگيري سلاحهاي شيميايي عليه مردم ايران در دوران جنگ تحميلي اشاره و يادآور شد كه بيش از يكصد هزار نفر از مردم ايران در نتيجه بكارگيري اين نوع سلاحها كه توسط شركتهاي اروپايي به صدام اهداف شده بود شهيد و مجروح شدند و هم اكنون نيز هر ماه تعدادي از اين جانبازان شيميايي به دليل جراحات ناشي از اين گازها به شهادت مي رسند.

سفير كشورمان همچنين تاكيد كرد بنابراين مردم ايران به عنوان قربانيان سلاحهاي شيميايي ضمن ابراز همدردي با مردم ژاپن (هيروشيما) به طور كامل از عواقب و آثار دهشتناك استفاده از اين سلاحها مطلع بوده و به ضرورت تقويت مبارزه جهاني براي امحاء اين نوع سلاحها اعتقاد كامل دارند.

سفير ايران با انتقاد از رويكرد آمريكا و برخي كشورهاي غربي در برخوردهاي گزينشي و دوگانه با برنامه هسته اي صلح آميز ايران يادآور شد كه در حال حاضر آمريكا و تعدادي از دول غربي كه به دنبال ساخت و تكثير سلاحهاي هسته اي تاكتيكي بوده و همچنين رژيم صهيونيستي كه بدون هيچگونه پايبندي به مقررات بين المللي اقدام به ذخيره سازي صدها كلاهك هسته اي نموده است به طور جدي صلح و ثبات منطقه اي و جهاني را با تهديد و خطر روبرو نموده اند و بنابراين همه كشورهاي آزاد و مسئوليت پذير و ملتها بايستي عليه اين تحركات اقدام نمايند.

عراقچي تاكيد كرد كه ايران به عنوان يك كشور مسئوليت پذير و معتقد به فرامين و آموزه هاي اسلامي به طور كامل سلاحهاي هسته اي را ضد بشري دانسته و با همين انگيزه و اعتقاد طرح خاورميانه عاري از سلاحهاي هسته اي را مطرح و خواستار اجراي آن مي باشد.

سفير ايران در ديدار با آكي‌با شهردار هيروشيما ضمن اعلام پشتيباني و حمايت دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران از تلاشهاي وي در مبارزه با سلاحهاي كشتار جمعي و فراگير نمودن صلح و ثبات بين المللي، شهر هيروشيما را سمبل و نهاد صلح جهاني دانست و تاكيد كرد كه ايران از تلاشها و ابتكارات شهردار هيروشيما در نهضت امحاء كليه سلاحهاي هسته اي تا سال 2020 و طرح شهرداران براي صلح كه در آن بيش از 11 شهر ايران نيز عضويت دارند حمايت كامل مي نمايند.

عراقچي همچنين به ابعاد صلح آميز برنامه هسته اي ايران اشاره و تاكيد كرد كه بهترين رويكرد براي تقويت صلح و ثبات جهاني و جلوگيري از خطرات اشاعه هسته اي پايبندي كامل كشورها به اصول ان پي تي است كه در 3 حوزه خلع سلاح هسته اي، عدم اشاعه و استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي مقررات و ضوابطي را وضع نموده است.

آكي‌با نيز با استقبال از رويكرد جمهوري اسلامي ايران و همچنين قدرداني از سفير ايران جهت سفر به هيروشيما اين ديدار و ابراز همدردي با مردم هيروشيما را نشان از علاقه و اهميت دولت جمهوري اسلامي ايران به مسائل عدم اشاعه دانست و از اينكه ايران همه ساله در مراسم سالگرد بمباران اتمي هيروشما شركت داشته قدرداني و خواستار تداوم آن شد.

وي همچنين ارتباط بين شركتهاي غير دولتي فعال در زمينه صلح در هيروشيما و ايران را بسيار مفيد دانسته و از عنايت اين موسسات و سازمانهاي ايران تشكر كرد.

وي همچنين تاكيد كرد كه بارها مخالفت خود را با اظهارات برخي رهبران و دولتمردان كه ايران را تهديد به حمله نظامي مي كنند اظهار و اين رويكرد را محكوم مي كند.

در ادامه اين ديدارها سفير ايران همچنين از موزه يادبود قربانيان حمله اتمي آمريكا عليه مردم هيروشيما كه در آن گوشه هايي از اين جنايت هولناك به نمايش گذاشته شده است بازديد و طي آن مقامات شهر هيروشيما توضيحاتي در مورد ابعاد اين فاجعه ارائه كردند.

در ادامه اين بازديد دفتر يادبود موزه نيز توسط سفير جمهوري اسلامي ايران امضا شد. عراقچي در اين يادداشت ،با وحشتناك خواندن سلاحهاي كشتار جمعي اقدام غير انساني آمريكا در بكارگيري اين نوع سلاحها رامحكوم كرده وضمن اشاره به فاجعه حمله شيميايي صدام عليه مردم ايران همدردي كامل مردم ايران با قربانيان فاجعه هيروشيما را اعلام كرد.

در پايان دكتر عراقچي با اهداي گل به بناي يادبور قربانيان حادثه هيروشيما به اين قربانيان اداي احترام كرد.

سفير ايران همچنين در ديدار با مقامات عاليربته هيروشيما تمبر يادبودي كه سال گذشته در جمهوري اسلامي ايران به مناسبت دهمين سالگرد فاجعه حلبچه انتشار يافته است اهداء كرد.

سفير ايران در جريان اين بازديد طي مصاحبه اي تلويزيوني و مطبوعاتي به تشريح ابعاد صلح آميز برنامه هاي هسته اي ايران پرداخت و مخالفت صريح ايران با سلاحهاي كشتار جمعي را اعلام كرد .

در اين مصاحبه مطبوعاتي اعلام شد كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي كامل دارد كه با توسعه تماسها و مبادلات با شهر و مردم هيروشيما در تقويت حركتهايي كه در اين شهر براي گسترش فرهنگ صلح و مخالفت با سلاحهاي كشتار جمعي صورت مي گيرد كمك كند.

ديروز مقامات استان هيروشيما با برافراشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران در محل موزه صلح كه همواره مملو از بازديد كنندگان داخلي و خارجي است از سفر سفير كشورمان به هيروشيما استقبال و آن را به شكل برجسته اي پوشش خبري دادند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن