تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816343470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اداي احترام سفير ايران در ژاپن نسبت به قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما؛ بهترين رويكرد براي تقويت صلح جهاني پايبندي كشورها به ان. پي. تي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اداي احترام سفير ايران در ژاپن نسبت به قربانيان حمله اتمي آمريكا به هيروشيما؛ بهترين رويكرد براي تقويت صلح جهاني پايبندي كشورها به ان. پي. تي است
خبرگزاري فارس: سفير ايران در ژاپن گفت:بهترين رويكرد براي تقويت صلح و ثبات جهاني و جلوگيري از خطرات اشاعه هسته‌اي پايبندي كامل كشورها به اصول ان. پي. تي است.


به گزارش خبرگزاري فارس سيد عباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن طي سفري كاري به هيروشيما با استاندار، شهردار و همچنين رئيس مؤسسه تحقيقات صلح هيروشيما ديدار و از موزه ‌ صلح هيروشيما كه در آن ابعاد فاجعه بمباران اتمي هيروشيما به نمايش گذاشته شده است بازديد كرد و سپس دفتر ياد بود اين موزه را امضا كرد.
در اين سفر كه با هدف ابراز همدردي دولت و مردم ايران با مردم هيروشيما به دليل فاجعه بمباران هسته‌اي اين كشور توسط آمريكا در جريان جنگ جهاني دوم صورت گرفت، سفير جمهوري اسلامي ايران در ديدار با مقامات هيروشيما ضمن تشريح ابعاد صلح آميز برنامه هسته‌اي كشورمان؛ ضرورت اتحاد و يكپارچگي همه ملت‌ها و دولت‌ها براي مبارزه و امحاي تمامي سلاحهاي كشتار جمعي بخصوص سلاحهاي هسته‌اي را مورد تأكيد قرار داد.
وي همچنين طي مصاحبه‌‌هايي كه با خبرنگاران و رسانه‌هاي خبري هيروشيما انجام داد به سؤالات خبرنگاران درباره‌ي اهداف سفر و ابعاد صلح آميز صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران پاسخ داد.
عراقچي با اشاره به اينكه مردم ژاپن و جمهوري اسلامي ايران هر دو از قربانيان سلاح‌هاي كشتار جمعي هستند، به جنايات رژيم صدام در بكارگيري سلاح‌هاي شيمياي عليه ايران در دوران جنگ تحميلي اشاره كرد و يادآور شد كه بيش از يكصد هزار نفر از مردم ايران در نتيجه بكار گيري اين نوع سلاح‌ها كه توسط شركت‌هاي اروپايي به صدام اهدا شده بود شهيد و مجروح شدند و هم اكنون نيز هر ماه تعدادي از اين جانبازان شيميايي به دليل جراحات ناشي از اين گازها به شهادت مي‌رسند.
سفير كشورمان همچنين گفت: بنابراين مردم ايران به عنوان قربانيان سلاحهاي شيميايي ضمن ابراز همدردي با مردم ژاپن (هيروشيما) به طور كامل از عواقب و آثار دهشتناك استفاده از اين سلاح‌ها مطلع بوده به ضرورت تقويت مبارزه جهاني براي امحاء اين نوع سلاح‌ها اعتقاد كامل دارند.
سفير ايران با انتقاد از رويكرد آمريكا و برخي كشورهاي غربي در برخوردهاي گزينشي و دوگانه با برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران يادآور شد كه در حال حاضر آمريكا و تعدادي از دول غربي كه بدنبال ساخت و تكثير سلاح‌هاي هسته‌اي تاكتيكي بوده و همچنين رژيم صهيونيستي كه بدون هيچگونه پاي بندي به مقررات بين المللي اقدام به ذخيره سازي صدها كلاهك هسته‌اي نموده است، به طور جدي صلح و ثبات منطقه‌اي و جهاني را با تهديد و خطر روبرو نموده‌اند و بنابراين همه كشورهاي آزاد و مسئوليت پذير و ملت‌ها بايستي عليه اين تحركات اقدام نمايند.
عراقچي افزود: ايران به عنوان يك كشور مسئوليت پذير و معتقد به فرامين و آموزه‌‌هاي اسلامي به طور كامل سلاحهاي هسته‌اي را ضد بشري دانسته و با همين انگيزه و اعتقاد طرح خاورميانه عاري از سلاح‌ هسته‌اي را مطرح و خواستار اجراي آن است.
سفير ايران در ديدار با «آكي با» شهردار هيروشيما ضمن اعلام پشتيباني و حمايت دولت و مردم جمهوري اسلامي ايران از تلاشهاي نامبرده در مبارزه با سلاح‌هاي كشتار جمعي و فراگير نمودن صلح و ثبات بين المللي شهر هيروشيما را سمبل و نهاد صلح جهاني دانست و تأكيد كرد كه ايران از تلاش‌ها و ابتكارات شهردار هيروشيما در نهضت امحاء همه‌ي سلاح‌هاي هسته‌اي تا سال 2020 و طرح شهرداران براي صلح كه در آن بيش از 11 شهر ايران نيز عضويت دارند حمايت كامل مي‌نمايد.
عراقچي همچنين به ابعاد صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفت: بهترين رويكرد براي تقويت صلح و ثبات جهاني و جلوگيري از خطرات اشاعه هسته‌اي پاي بندي كامل كشورها به اصول ان. پي تي است، كه در 3 حوزه خلع سلاح هسته‌اي، عدم اشاعه و استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي مقررات و ضوابطي را وضع نموده‌ است.
آكي با نيز ضمن استقبال از رويكرد جمهوري اسلامي ايران و همچنين قدرداني از سفير كشورمان جهت سفر به هيروشيما اين ديدار و ابراز همدردي با مردم هيروشيما را نشان از علاقه و اهميت دولت جمهوري اسلامي ايران به مسائل عدم اشاعه دانست و از اينكه ايران همه ساله در مراسم سالگرد بمباران اتمي هيروشيما شركت داشته قدرداني و خواستار تداوم آن شد.
وي همچنين ارتباط بين شركتهاي غير دولتي فعال در زمينه صلح در هيروشيما و ايران را بسيار مفيد دانست و از عنايت اين مؤسسات و سازمان‌هاي ايران تشكر كرد.
وي همچنين گفت: بارها مخالفت خود را با اظهارات برخي رهبران و دولتمردان كه ايران را تهديد به حمله نظامي نموده‌اند اظهار و اين رويكرد را محكوم كرده‌ايم.
در ادامه اين ديدارها سفير ايران همچنين از موزه يادبود قربانيان حمله اتمي آمريكا عليه مردم هيروشيما كه در آن گوشه‌هايي از اين جنايت‌ هولناك به نمايش گذاشته شده است بازديد و طي آن مقامات شهر هيروشيما توضيحاتي در مورد ابعاد اين فاجعه ارائه كردند.
همچنين در ادامه اين بازديد دفتر يادبود موزه نيز توسط سفير جمهوري اسلامي ايران امضاء شد كه در آن عراقچي با وحشتناك خواندن سلاح‌هاي كشتار جمعي اقدام غير انساني آمريكا در بكارگيري اين نوع سلاح‌ها را محكوم كرد و ضمن اشاره به فاجعه حمله شيميايي صدام عليه مردم ايران همدردي كامل مردم ايران با قربانيان فاجعه هيروشيما را اعلام نمود.
در پايان عراقچي با اهداي گل به بناي يادبود قربانيان حادثه هيروشيما به اين قربانيان اداي احترام كرد.
سفير ايران همچنين در ديدار با مقامات عاليرتبه هيروشيما تمبر يابودي كه سال گذشته در جمهوري اسلامي ايران به مناسبت دهمين سالگرد فاجعه حلبچه انتشار يافته است، اهدا كرد.
در جريان اين بازديد طي مصاحبه‌اي تلويزيوني و مطبوعاتي سفير ايران به تشريح ابعاد صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران پرداخت و مخالفت صريح ايران با سلاح‌هاي كشتار جمعي را اعلام كرد..
انتهاي پيام/
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 457]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن