تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803748060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات علمي دانشگاه تهران مركز: دولت مي تواند با روانشناسي جمعي ناهنجاري هاي اجتماع را مرتفع سازد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو هيات علمي دانشگاه تهران مركز: دولت مي تواند با روانشناسي جمعي ناهنجاري هاي اجتماع را مرتفع سازد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: عضو هيات علمي دانشگاه تهران مركز گفت: دولت مي تواند با استفاده از روانشناسي جمعي ناهنجاري هاي اجتماع را مرتفع كرده و براي كاهش كج روي ها، در برخورد با جوانان ملايمت بيشتري لحاظ كند.

دكتر حسين تنهايي روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در زمينه آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد: در عصر حاضر شاهد تفاوت طرز نگاه و تلقي ارزش هاي اجتماعي از سوي جوانان و مسوولين كشور هستيم چرا كه نسل قديم مسووليت اجرايي را عهده دارند و يكي نبودن تلقي ها از هنجارهاي ارزشي خود منجر به وجود ناهنجاري ها، كج روي ها، اعتياد و مسايل گوناگون ديگر در اجتماع مي شود.
وي اذعان داشت: به دليل وجود تناقض ميان هنجارهاي ارزشي مسوولين كشور با هنجارهاي ارزشي جوانان، شاهد برخي اقدامات نامناسب كه با هنجارهاي ارزشي دولت تطابق ندارد، هستيم كه اين اقدامات در مراسم چهارشنبه سوري و يا برد تيم هاي فوتبال در مسابقات گوناگون نمود بيشتري پيدا مي كند.
دكتر تنهايي اظهار داشت: مطلوب است مسوولين براي از ميان بردن اين تناقض ها، جوانان عصر حاضر را درك كرده و افكار و ارزش هاي خود را با ارزش هاي نسل جوان تطابق دهند.
وي با بيان اينكه چنانچه مسوولين و نسل جوان جدا از هم بر ارزش هاي خود اصرار ورزند و به هيچ عنوان در مسير سازگاري قرار نگيرند شاهد افزايش ناهنجاري ها مي شويم، عنوان كرد: دولت براي كاهش ناهنجاري هاي اجتماع بايد همانند سرپرست خانواده رفتار كند چرا كه در يك خانواده اگر ارزش هاي فرزندان متفاوت از ارزش هاي والدين باشد، آن ها مورد ضرب و شتم قرار نگرفته، فراري نمي شوند و پدر و مادر سعي مي كنند جوانان نسل امروز را درك كرده و با رفتاري منطقي همراه با محبت آنان را به خود جذب كنند.
عضو هيات علمي دانشگاه تاكيد كرد: بايد توسط لحاظ كردن روانشناسي جمعي از سوي دولت، جوانان به دولت پناهنده شوند و نه در مقابل آن قرار گيرند.
دكتر تنهايي با خاطر نشان كردن اين مطلب كه مطلوب است دولت در مورد برنامه ريزي ها، نوع برخورد، تفريح، اشتغال، لباس و آرايش يك مقداري ملايم تر با جوانان برخورد كند، ابراز داشت: هم اكنون شاهد روند تند دولت در برخورد با مسايل پوششي جوانان هستيم كه اين شدت به ايجاد آسيب هاي اجتماعي گسترده تري مي انجامد.
وي تصريح كرد: ممكن است با برخوردهاي تندي كه از سوي پليس با جواناني كه از لحاظ ظاهر نامناسب بودند شاهد كم شدن بد لباسي در جامعه شده باشيم اما بايد به اين نكته توجه كنيم در مكان هايي كه پليس حضور ندارد كج روي هاي بيشتري به انجام مي رسد.
دكتر تنهايي تاكيد كرد: چنانچه برخورد با جوانان در مورد ارزش هاي اجتماعي به شدت به انجام رسد، قطعا شاهد افزايش آسيب هاي اجتماعي خواهيم بود كه ممكن است ديگر غير قابل كنترل باشد.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران مركز گفت: مطلوب است دولت اين تندروي ها را لحاظ نكرده و جوانان را همچون فرزندان خود لحاظ كند.
وي با بيان اينكه خود را از نسل گذشته با سليقه غذايي نسل آبگوشتي معرفي مي كند، اذعان داشت: در جامعه شناسي مزه، نسل حاضر، نسل ماكاروني و همبرگر هستند و ما همان طور كه نمي توانيم سليقه غذايي خود را به آن ها تحميل كنيم، نمي توانيم انتظار تحقق عقايد و ارزش هاي اجتماعي خود توسط نسل حاضر را داشته باشيم.
دكتر تنهايي با تاكيد بر اينكه در برخي موارد جوانان كاملا فرهنگ هايي را جدا از فرهنگ كشور خود پذيرفته و اجرايي مي كنند، تاكيد كرد: بايد صدا و سيما، وزارت ارشاد و حوزه پژوهش هاي دانشگاهي با اقدامات كارشناسانه جوانان را با فرهنگ غني خود به طورصحيح آشنا كرده تا آنان از دل و جان اين فرهنگ را پذيرا باشند.
اين استاد دانشگاه با يادآور شدن اينكه دو ديدگاه كه يكي نگاه سنتي و محافظه كار و ناسازگار با تغييرات اجتماعي و ديگري نگاه همراهي با تغييرات اجتماعي در كشور وجود دارد، بيان كرد: اين دو نگاه مانند دو نيروي كششي هستند كه از دو طرف يك ماشين به طرف خود كشيده و در نهايت سبب نابودي خودرو خواهند شد و در نتيجه در كشور وجود چنين تناقضي به نفع دولت و جوانان نيست./05/06/110
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن