تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804473717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي اديان جهان/شخصيتهاي ديني دستيابي به صلح را تسهيل مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي اديان جهان/شخصيتهاي ديني دستيابي به صلح را تسهيل مي‌كنند
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: صلح در نظر پيروان اديان و رهبران آنان يكي از مهمترين مؤلفه‌هاي دينداري و گسترش تعاليم ديني است از رو رهبران ديني در يك هفته گذشته نزديكي اديان در اندونزي، ممنوعيت استفاده از بمب خوشه‌اي، تشكيل مركز گفتگوي ديني و مركز اخلاق پزشكي و سوگواري براي ظلم به مردم فلسطين را در اظهارات، گردهمايي‌ها و سخنراني‌هاي مهم خود مورد توجه قرار دادند تا راهكارهاي مهم در راه رسيدن به صلح را اجرايي كنند.

پاپ خواستار ممنوعيت استفاده از بمب خوشه‌اي شد

پاپ بنديكت شانزدهم از ديپلماتيهايي كه در همايش بين المللي مبارزه با بمب خوشه اي در دوبلين، ايرلند شركت كردند خواست قراردادي براي ممنوعيت بمبهاي خوشه‌اي كه تاكنون هزاران شهروند را كشته يا مجروح كرده امضا كنند.

وي گفت: من در دعاهاي خود با قربانيان بمبهاي خوشه اي و خانواده هاي آنها و همچنين شركت كنندگان اين همايش همراهي مي كنم و براي موفقيت آنها بهترين آرزوها را دارم.

بيش از 100 نفر از نمايندگان كشورهاي مختلف براي بحث درباره ممنوعيت استفاده از بمبهاي خوشه اي از روز 30 ارديبهشت ماه به مدت دو هفته در دوبلين، ايرلند گردهم جمع شده اند، اما نمايندگان كشورهايي كه اين بمبها را توليد مي كنند چون رژيم صهيونيستي، آمريكا، روسيه و چين در اين همايش شركت ندارند.

سازمان ملل اعلام كرده قربانيان بمبها از افغانستان، عراق، لائوس، لبنان و ويتنام بوده اند. بمبهاي خوشه اي از طريق هواپيما به زمين پرتاب، پيش از رسيدن به زمين منفجر شده و صدها بمب كوچكتر در يك محدوده وسيع پخش مي كند، بمبهايي كه به زمين رسيده و منفجر نشده اند مي توانند ماه ها مخفي بمانند ، براساس آمار سازمان ملل صدها كودك تاكنون روي آنها پا گذاشته يا آن را با اسباب بازي خود اشتباه گرفته و جان خود را از دست داده اند.

گردهمايي پيروان اديان مختلف در اندونزي

همايش بين ديني اندونزي كه رهبران اديان بزرگ اين كشور را گردهم جمع كرد زمينه‌اي براي وحدت ميان اديان مختلف در اين كشور قلمداد شد

براساس اظهارات برگزار كنندگان، هدف اين همايش شناختن زمينه هاي مشترك متحد كردن اديان مختلف در اندونزي است.

اين كشور با داشتن 240 ميليون مسلمان كه 85 درصد جمعيت را تشكيل داده اند پرجمعيت ترين كشور اسلامي به شمار مي رود.
در اين كشور همچنين اقليت هندوها، بودائيان، پروتستانها و كاتوليكها نيز زندگي مي كنند، كنفوسيوسيها نيز از ديگر اديان به رسميت شناخته شده اين دولت است.

حدود 300 نفر در اين همايش شركت كردند كه در آن ميان مي توان به وزير رفاه، وزير امور ديني، رؤساي سازمان نهضت العلما و محمديه به عنوان دو سازمان بزرگ اسلامي اشاره كرد.

شهر اوزانابروك آلمان به مركز گفتگوي اسلام و مسيحيت تبديل مي‌شود

فرماندار ايالتي زاكسن، آلمان گفت: شهر اوزانابروك، محلي كه مسيحيان آن سال 1600 خواستار پايان جنگ ديني شدند بايد به مركزي براي گفتگوي اسلام و مسيحيت تبديل شود.

كريستين ولف فرماندار ايالتي شهر لور ساكسوني گفت: اين ايالت بايد مسئوليت برگزاري همايشها، گردهمايي هايي آكادميك و آموزش ائمه جمعه آلماني زبان تبديل شود چرا كه اين شهر به شهر صلح شهرت دارد.

ولف از دموكراتهاي مسيحي در گفتگو با روزنامه نويه اوزانبروكر سايتونگ اظهار داشت: صلح ميان اديان و روابط منظم ميان دولت و اديان تنها كليد پرسشهاي قرن بيست و يكم است.

ولف اظهار داشت كه وي به همراه هانس يورگن فيپ، شهردار سابق اوزنابروك ، از سوسيال دموكراتها، درباره اين پروژه بحث و گفتگو كرده اند. فيپ در انتقال بنياد تحقيقات صلح آلمان به ازونابروك نقش مهمي ايفا كرده است.

در سال 1648، شهر اوزنابروك يكي از شهرهايي بود كه به جنگ 30 ساله كه ميان كاتوليكها و پروتستانها صورت گرفته بود خاتمه داد.

دالايي لاما تساهل ديني را ضروري و جنگ ناشي از تفاوتها را فاجعه‌آميز دانست

رهبر معنوي بودائيان تبت در جريان سفر پنج روزه خود به آلمان در ميان جمعيت 7 هزار نفري كه در نورنبرگ، آلمان جمع شده بودند گفت: تساهل ديني ضروري است، بسيار فاجعه بار است كه تفاوتهاي ديني به ايجاد خشونت و خونريزي منتهي مي‌شود.

رهبر معنوي بودائيان تبت در آلمان گفت: همه ما به تفاوتهاي اديان نياز داريم تا بتوانيم به مردم خدمت كنيم، چرا كه مردم نيز با يكديگر متفاوت بوده و داراي اهداف متفاوتي هستند.

روز جمعه چين شكايت رسمي را درباره ديدار دالايي لاما و وزير توسعه آلمان ارائه و استدلال كرد كه آلمان تعهد خود را به سياست " چين واحد" نقض كرده است، اما سخنگوي مركل گفت: دالايي لاما يك شخصيت ديني بوده و مقام دولتي محسوب نمي شود در نتيجه برگزاري اين ديدار نقض سياست آلمان نسبت به چين نيست.

رهبر معنوي بودائيان تبت روز پنجشنبه براي ديداري پنج روزه وارد آلمان شد و با رهبران برخي از ايالتهاي آلمان ديدار كرده است اما تاكنون با وزير امورخارجه و رئيس جمهور اين كشور ديداري نداشته است.

ديدار دالايي لاما و رهبر انگليكنهاي انگلستان در لامبث

دالايي لاما كه براي سفر 11 روزه خود وارد بريتانيا شد روز جمعه 3 خرداد ماه در قصر لامبث مقر رهبر كليساي انگليكن انگلستان با اسقف اعظم كانتبربري و گوردن بران نخست وزير بريتانيا ديدار كرد.

همچنين دالايي لاما براي دريافت دكتراي افتخاري خود به دانشگاه متروپليتن لندن رفت و در پس از دريافت اين مدرك به ايراد سخنراني پرداخت وي همچنين طي اين سفر در در كميته منتخب پارلماني در رابطه با امور خارجه درباره حقوق بشر سخنراني خواهد كرد.

براون براي امتناع از ديدار با دالايي لاما در مقر نخست وزيري خود مورد انتقاد قرار گرفته و به راضي كردن سران دولت چين متهم شده است. چين و تبت بر سر مسئله جايگاه تبت اختلاف نظر دارند كه اين اختلافات در چند ماه اخير به تظاهرات در منطقه منتهي شد.

كميسيون ملي اخلاق پزشكي در بريتانيا تأسيس شود

عالي‌ترين مقام كليساي كاتوليك در بريتانيا به دنبال مطرح شدن بحث سقط‌جنين در پارلمان بريتانيا خواستار تأسيس كميسيون ملي اخلاق پزشكي در بريتانيا شد تا موضوعات مربوط به اخلاق زندگي، سقط‌جنين و رويان‌شناسي در آن مورد بررسي قرار گيرند.

كاردينال كورمك مورفي اوكانر از وست‌مينستر استدلال كرد كه بحث اين هفته پارلمان درباره لايحه باوري انساني و رويان‌شناسي بحث گسترده‌‍تري را درباره سقط جنين و موضوعات اخلاقي مربوط به آن را به دنبال دارد، چرا كه اين بحث سياسي ما را به حقيقت و آنچه كه به نام ما صورت مي گيرد آگاه‌تر كرد. بسياري از مردم از تمام اقشار درباره سقط‌جنين صحبت مي‌كنند اما هيچ كدام قبول ندارند كه 200 هزار سقط‌جنين در طول سال رقم بالايي است و بايد در اين مورد تصميمي جدي اتخاذ شود.

اين كاردينال مسئله تصويب تحقيقات سلولهاي انساني با استفاده از رويان انساني را تكذيب كرد و افزود: اين امر مي‌تواند پيروزي علم بر اعتقادات ديني تلقي شود. ميان علم و دين و ميان عقل و ايمان تناقضي وجود ندارد. اخلاق بايد با علم علم گام بردارد و در اين ميان مردم نبايد از قافله آن عقب بمانند.

وي در رابطه با گسترش بحث و بررسي درباره مسائل اخلاقي حول محور زندگي پيشنهاد كرد كميسيون ملي اخلاق پزشكي در بريتانيا تشكيل شود.

يهوديان ضدصهيونيست براي ظلم به مردم فلسطين سوگواري مي‌كنند

سازمان ضد صهيونيست و بين المللي نوتوري كارتا طي يك بيانيه‌اي اعلام كرد: در حالي كه صهيونيستها شصتمين سالگرد به اصطلاح تأسيس رژيم اشغالگر را جشن مي‌گيرند، جامعه يهودي سراسر جهان كه به تعاليم الهي و آموزه‌هاي تورات معتقد است اين روز را سالگرد روز اندوه و فاجعه مي داند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نيوزواير كانادا، سازمان نتوري كارتا تصريح كرده است كه يهوديان مؤمن به تورات بايد به عنوان شهروندي صادق رفتار كرده و نسبت به ميزبانان خود در سراسر دنيا رفتاري احترام آميز داشته باشند.

اين سازمان تأكيد كرد: از اين رو تأسيس رژيم صهيونيستي با دستورات الهي منافات دارد و سرپيچي از تورات محسوب مي شود. از اين رو ما براي ظلم و ستم نسبت به مردم فلسطين سوگواري مي كنيم.

براساس اين بيانيه، يهوديان در اين روز سوگواري كرده و با گردهمايي در كنيسه هاي سراسر دنيا براي صلح و نابودي رژيم صهيونيستي دعا مي كنند. باشد كه امسال تمام ملل در كنار يكديگر بتوانند آزاد شدن فلسطين و بيت المقدس را جشن بگيرند.

يهوديان ضد صهيونيست روز 5 خرداد ماه در تورنتوي كانادا گردهم جمع شدند.

روحيه انسان‌دوستي و صدقه دادن در مردم امريكا كمرنگ شده است

براساس تحقيقات و آمارگيريهاي گذشته مردم امريكا هنگام وقوع فجايع طبيعي دست مساعدت به سوي قربانيان دراز مي‌كردند اما در حوادث اخير چون طوفان ميانمار و زلزله چين مشخص شد كه روحيه انسان‌دوستي و صدقه دادن در امريكاييها به‌شدت كمرنگ شده است.

كورتيس ولينگ مديرارشد سازمان امدادي آرمي كيرز اظهار داشت: روشن است كه پهنا و عمق كمكهاي مردمي امروز را نمي‌توان با كمكهايي كه در زمان سونامي ارائه شد مقايسه كرد.

در طوفان ميانمار حدود 133 هزار نفر كشته يا مفقود شدند، چند روز پس از آن بيش از 56 هزارنفر كشته و بيش از 25 هزار نفر در چين در اثر زلزله مفقود شدند. به دنبال اين دو واقعه امريكايي‌ها تنها 57 ميليون دلار به بنيادهاي خيريه براي دو كشور كمك كرده‌اند كه اين ميزان در مقايسه با 207 ميليون كمكهاي نخستين روزهاي سونامي در آسياي جنوبي به‌شدت كاهش يافته است. همچنين اين ميزان بسيار كمتر از 226 ميليون دلاري است كه در طول 5 روز نخست طوفانهاي كاترينا و ريتا در ايالات متحده جمع شد.

مايك كيرنان سخنگوي سازمان "كودكان را نجات دهيد" گفت: سونامي داراي عوامل بسياري بود كه بلافاصله مورد توجه مردم سراسر جهان قرار گرفت كه در آن ميان مي‌توان به عواملي چون تأثير آن بر 12 كشور و وقوع يك روز پس از كريسمس اشاره كرد.

برخي براين باورند كه اقتصاد امريكا با ركود مواجه شده است و بسياري از درآمدهاي خود به‌قدري نااميد هستند كه در انجام كارهاي خير چون صدقه سهيم نمي‌شوند.

برخي از كارشناسان اظهار داشته‌اند كه عدم‌اعتماد امريكايي‌ها به سازمانهاي خيريه به علل مختلف موجبات كمرنگ شدن روحيه صدقه دادن در امريكايي‌ها را فراهم كرده است.

خط‌ مشي سياسي و سياست خارجي كشور نيز از ديگر عوامل بازدارنده در ارائه صدقه است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن