تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819540878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشخص شدن وزن طيف‌هاي اصولگرا در رأي‌گيري ديروز مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مشخص شدن وزن طيف‌هاي اصولگرا در رأي‌گيري ديروز مجلس
با وجود آن‌كه باهنر توانست در فراكسيون اصولگرايان، بيشترين آرا را به دست آورد، به نظر نمي‌رسد در جلسه رسمي مجلس چندان به رأي او اضافه شود و اين در حالي است كه چهره‌هاي ديگري از جمله ابوترابي به دليل مشي نسبتا فراجناحي خود، اين پتانسيل را دارند كه آراي شمار زيادي از نمايندگان طيف اقليت را نيز به خود اختصاص دهند.
در رأي‌گيري درون‌گروهي روز گذشته درباره اعضاي هيأت رئيسه مجلس، علاوه بر رئيس مجلس، تا اندازه‌اي وزن طيف‌هاي گوناگون اصولگرا در مجلس هشتم نيز مشخص شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، در اين جلسه، علاوه بر رأي‌گيري درباره رئيس مجلس، درباره نواب رئيس نيز رأي‌گيري شد و نمايندگان مي‌توانستند به دو تن از افراد، رأي دهند، اما از آنجا كه برخي كانديداهاي نايب رئيسي مجلس، مورد توجه طيف‌هاي گوناگون مجلس بودند، رأي آنان وزن اين طيف‌ها را مشخص كرد.

بنا بر اين گزارش، باهنر كه بيشتر، رأي حاميان راست سنتي را در اختيار داشت، توانست 112 رأي به دست آورد. همچنين حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي كه نامزد مورد حمايت اصولگرايان تحولخواه و نيز نمايندگان روحاني مجلس بود، 76 رأي به دست آورد.

پس از اين دو نفر، شهاب‌الدين صدر كه بخشي از آراي سنتي و نيز حمايت طيف رايحه خوش را داشت، توانست 69 رأي را از آن خود كند. همچنين اميدوار رضايي، نماينده مورد حمايت حزب توسعه و عدالت، 67 رأي به دست آورد.

پس از اين چهار نفر، حسينيان با 36 رأي، اسداله بادامچيان با 20 رأي، حسين ابراهيمي با 20 رأي، حسن غفوري‌فرد با 15 رأي و ميرتاج‌الديني با 15 رأي، آراي حداقلي را براي نيابت رئيس مجلس به دست آوردند.

اين آرا در حالي است كه در جلسه شنبه شب طيف رايحه خوش، شهاب‌الدين صدر و حسينيان به عنوان نمايندگان مورد حمايت اين طيف مشخص شدند كه 36 رأي حسينيان، نشان‌‌دهنده هواداران خالص طيف رايحه خوش است.

همچنين اصولگرايان تحولخواه كه تنها حامي دكتر حداد عادل براي رياست و يكي از حاميان ابوترابي بودند، با توجه به پنجاه رأي حداد و 76 رأي ابوترابي، حدود چهل رأي در مجلس هفتم دارد، چراكه حداد عادل و ابوترابي كه چهره‌هايي وجيه و شناخته ‌شده‌اند، آراي شخصي نيز از نمايندگان گرفته‌اند و به ويژه ابوترابي مورد حمايت روحانيون مجلس نيز بوده است.

در اين ميان، آراي اميدوار رضايي كه تاكنون صرفا در رياست كميسيون بهداشت مجلس فعاليت مي‌كرد، از دست‌كم 67 رأي خالص براي طيف توسعه و عدالت (حاميان محسن رضايي) حكايت مي‌كند. گفته مي‌شود، طرح وي به عنوان نامزد نيابت رئيسي مجلس در 48 ساعت پيش از اين جلسه در اين حزب مطرح شده و درباره آن تصميم‌گيري شده است.

با وجود آن‌كه محمدرضا باهنر توانسته در فراكسيون اصولگرايان، بيشترين آرا (112 رأي) را براي نيابت رئيس مجلس به دست آورد، به نظر نمي‌رسد در جلسه رسمي مجلس چندان به رأي او اضافه شود و اين در حالي است كه چهره‌هاي ديگري از جمله محمدحسن ابوترابي به دليل مشي نسبتا فراجناحي خود، اين پتانسيل را دارند كه با توجه به احتمال عدم معرفي نامزد از سوي فراكسيون اقليت، آراي شمار زيادي از نمايندگان اين طيف را نيز به خود اختصاص دهند.

آخرين خبر نيز حاكي است، در جلسه امروز صبح كه بين ابوترابي و صدر راي‌گيري شد، ابوترابي با 122 راي از باهنر هم پيشي گرفت و آراي صدر به 62 راي كاهش يافت.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن