تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805721894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتكاي نظام به حمايت مردم عامل برتري ما بر دشمنانمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اتكاي نظام به حمايت مردم عامل برتري ما بر دشمنانمان است
دبير اجرايي مجمع روحانيون گفت:امام هميشه بر نقش والاي مردم تاكيد مي كرد و معتقد بود كه مردم حتي اگر در انتخاب خود احياناً دچار اشتباه شوند، به سرعت نسبت به رفع و تصحيح آن اقدام مي كنند .


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، حجت الاسلام مجيد انصاري، دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز در نشست خبري امروز با خبرنگاران در خصوص انتخابات مجلس هشتم، ضمن تبريك سوم خرداد و گرامي داشت ياد امام (ره) و همچنين مرحوم آيت الله توسلي به عنوان يكي از ياران ديرين امام كه امسال در سالگرد ارتحال ايشان حضور ندارد، اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي ايران، بزرگ يادگار و دستاورد انقلاب اسلامي و امام است و حفظ آن از اوجب واجبات است و آحاد ملت و مسئولان نظام موظفند راه هاي پاسداري از نظام و تقويت پايه هاي آن را فراهم كنند.

وي تاكيد كرد: يكي از مهمترين عوامل موثر در پيروزي انقلاب اسلامي و پايداري آن در برابر امواج توطئه ها از آغاز تا كنون، حضور مردم در صحنه پشتيباني و اعتماد آنها به نظام و مسئولان آن بوده است.

دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه بي ترديد اگر پشتيباني و حضور مردم نبود، انقلاب پيروز نمي شد، خاطر نشان كرد: اگر چنين نبود ما امروز شاهد پويايي نظام، اقتدار ايران و پيشرفت هاي حاصل شده نبوديم؛ رفع دشمن متجاوز و باز پس گيري بخش عمده اي از ميهنمان كه اشغال شده بود، با حضور همه مردم در عرصه دفاع مقدس و پشتيباني آنها از امام به وقوع پيوست كه فتح خرمشهر يكي از ده ها نمونه اين حضور حماسي بوده است.

وي ادامه داد: عامل برتري ما بر دشمنانمان اتكاي نظام به حمايت مردم بوده و خواهد بود؛ با اين تحليل اگر هر گامي از سوي هر كس در جهت تضعيف اعتماد مردم به نظام و محدود كردن حضور آنها در صحنه ها برداشته شود،خواسته يا ناخواسته در جهت تضعيف جمهوري اسلامي و منافع دشمنان عمل كرده است.

انصاري با تاكيد بر اينكه عده اي با نيت خير فكر مي كنند خدمت به انقلاب اين است كه بايد انتخابات را مديريت كنند،بيان كرد: با اين ديد كه مردم بلوغ كافي براي تشخيص مصلحت ندارند، بايد فيلترهايي را تعبيه كه در انتها مردم تركيب سياسي كه آنها براي نهادهاي گوناگون مفيد مي دانند، انتخاب كنند و تصورشان اين است كه اگر چنين اقدامي صورت نگيرد نظام جمهوري اسلامي به خطر مي افتد.

وي با انتقاد شديد از اين ديدگاه، گفت: چنين نگاهي فاصله زيادي با نگاه امام به نقش مردم دارد. چرا كه امام هميشه بر نقش والاي مردم تاكيد مي كرد و معتقد بود كه مردم حتي اگر در انتخاب خود احياناً دچار اشتباه شوند، به سرعت نسبت به رفع و تصحيح آن اقدام مي كنند و اين مبارك تر از اين است كه عده اي جلوي بلوغ سياسي جامعه را به بهانه دفاع از ارزش هاي دفاع و دين بگيرند.

دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به انتخابات رياست جمهوري اول كشورمان، گفت: در آن زمان كه امكان داشت بهانه هاي بيشتري را براي عدم رسيدن مردم به بلوغ سياسي لازم، پيدا كرد، احساس امام اين بود كه اگر قرار باشد مردم از آغاز مورد اعتماد قرار نگيرند اين مردم براي هميشه با مشكل مواجه خواهند شد، لذا نتيجه انتخابات رياست جمهوري اول اين شد كه مردم بني صدر را انتخاب كردند و بعدها معلوم شد كه امام با انتخاب بني صدر مخالف بودند و تا زماني كه ايشان سوگند ياد نكردند كه من از ابتدا با رياست جمهوري بني صدر مخالف بودم بسياري تصور مي كردند كه امام به بني صدر رأي داده است.

وي تاكيد كرد: اين حادثه در بلوغ سياسي مردم ايران نقش فوق العاده مثبتي داشت و مطمئناً آثار مثبت آن به مراتب بيش از اقدامات منفي بود كه بني صدر انجام داد.

انصاري در ادامه با اشاره به يكي از آموزه هاي پيامبر اكرم (ص) مبني بر اينكه هر كس دو روزش يكسان باشد، زيان كرده، اظهار داشت: جامعه هم در روند خود نبايد درجا بزند و لذا اگر دو انتخابات مجلس در دو دوره به لحاظ صحت عمل و ميزان مشاركت مثل هم باشد، با اين تعبير پيامبر ما زيان كرده ايم و بايد يك گام به جلو برمي داشتيم.

انصاري ضمن انتقاد از رد صلاحيت گسترده اي كه از سوي هيئت هاي اجرايي در انتخابات مجلس هشتم صورت گرفت، گفت: تا جايي كه من شنيدم حتي مقام معظم رهبري نيز نسبت به اين اقدام تذكر دادند.

وي در اين باره افزود: چه اتفاقي بعد از گذشت 29 سال از پيروزي انقلاب اسلامي افتاده كه صدها نفر از چهره هاي برجسته نظام و زنان و مردان آزمون داده در عرصه هاي خطر همه به يكباره غير ملتزم به اسلام و ولايت فقيه شناخته شدند.

كانديداي اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم، ادامه داد: آيا با عدالت انتخاباتي سازگار است كه همه عوامل انتخابات به طور مطلق از يك جريان سياسي باشند.

وي با بيان اينكه مردم تهران در انتخابات مجلس هشتم گرايش تلفيقي داشتند، از عدم ارائه آمار صندوق هاي اخذ رأي به كانديداها انتقاد كرد و گفت: تنظيم شكايت مستلزم اين بود كه آمار صندوق ها را به ما بدهند و در نتيجه ما اصلاً نتوانستيم شكايت تنظيم كنيم و به شكايات مان هيچ توجهي نشد.

وي در پايان سخنان خود با انتقاد از تغيير قانون تبليغات انتخابات و ناعادلانه خواندن آن، خاطر نشان كرد: يكي از اولويت هاي كاري من در صورت ورود به مجلس، ارائه طرح جامع انتخابات بود و هم اكنون نيز تهيه اين طرح، از اولويت هاي اصلي مجلس هشتم با نگاهي شجاعانه خواهد بود.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//207 - 207 - 45//www.BornaNews.ir
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن