تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803061631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقليت مجلس هفتم انسجام كافي نداشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اقليت مجلس هفتم انسجام كافي نداشتند
دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با تأكيد بر اينكه فراكسيون اقليت مجلس هشتم بايد براي رياست آن كانديدا معرفي كنند، گفت: اصلاح طلبان نمي توانند از سرنوشت انقلاب و كشور كنار روند و نفس شركت ما در انتخابات مجلس هشتم نيز نشان از تعهد جريان اصلاح طلب به اصل نظام است


به گزارش خبرنگار سياسي برنا، حجت الاسلام مجيد انصاري در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره ارزيابي خود از عملكرد فراكسيون اقليت مجلس هفتم و راهكارهايي كه بايد در مجلس هشتم به خصوص در مورد انتخاب هيئت رييسه اتخاذ كنند، گفت: اقليت مجلس هفتم با توجه به فضاي حاكم بر اين دوره از مجلس، زحمت زيادي كشيده اند ولي تعامل هيئت رييسه با آنها سازنده نبود؛ اگر چه مي توانست از ظرفيت خود بهتر استفاده كند و انسجام كافي را آنگونه كه لازم بود، نداشته اند.

وي تصريح كرد: تجربه نشان داده كه هيئت رييسه يك دست، به زيان پويايي مجلس خواهد بود و حتماً بايد يكي دو نفر خارج از طيف اكثريت در هيئت رييسه باشند. چرا كه هيئت رييسه هيچ شأني جز اجرايي آيين نامه داخلي مجلس ندارد و قرار نيست بحث محرمانه اي در آن صورت بگيرد.

دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه دفاع از اقتدار قانوني مجلس وظيفه اصلي فراكسيون اقليت و اكثريت مجلس است، سخني ناگوارتر از اين نيست كه مسئول اجرايي به خودش اجازه دهد كه قانون را دور بزند و يا نسبت به آن ايراد گيري كرده و به آن عمل نكند.

وي تاكيد كرد: فراكسيون اقليت بايد در آغاز كار مجلس و قبل از شروع آن شكل بگيرد و هيئت رييسه خود را تشكيل دهد و حتماً براي سمت رياست مجلس ولو سمبليك كانديدا معرفي كند. چرا كه فراكسيوني كه هدف و راه دارد بايد براي مسندي مثل رياست مجلس كانديداي مستقل داشته باشد اگر چه به عدم پيروزي خود علم داشته باشد.

انصاري با اعلام اينكه پيشنهاد مي كنم نام فراكسيون اقليت، فراكسيون خط امام عنوان شود، افزود: اقليت مجلس هشتم بايد براي خود برنامه 4 ساله اي را تدوين كرده و از روزمرگي و انفعال بپرهيزد.

وي ادامه داد: فراكسيون اقليت مجلس هشتم مي تواند برنامه اي كه ستاد ائتلاف اصلاح طلبان براي پيگيري در اين دوره از مجلس طراحي كرده بود را مبناي كار خود قرار دهند، ضمن آنكه حتماً بايد تعامل سازنده اي با اكثريت داشته باشند و لازمه آن اين است كه ارتباط وسيعي با بدنه كارشناسي بيرون مجلس برقرار كنند و از پشتوانه كارشناسي فني و علمي خارج از مجلس براي ارتقاء سطح آگاهي خودشان استفاده كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، تصريح كرد: در بعد نظارت نيز فراكسيون اقليت بايد تمام مشكلاتي كه امروز در كشور وجود دارد را شناسايي كرده و ضعف عوامل نظارتي را بازشناسايي كند و با عواملي كه مجلس و قانون اساسي در اختيارشان قرار داده، به اعمال نظارت مشوقانه و كارآمد بپردازند. چرا كه اقليت با فعال برخورد كردن در مجلس مي تواند ترجمان خواست جمع زيادي از مردمي باشند كه به آنها رأي داده اند و حتي آنهايي كه رأي نداده اند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص چگونگي مشاركت اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آينده با تاكيد بر اينكه همه ما بايد در رفع مشكلات مديريتي كشور كمك كنيم، اظهار داشت: اصلاح طلبان نمي توانند از سرنوشت انقلاب و كشور كنار روند و نفس شركت ما در انتخابات مجلس هشتم نيز نشان از تعهد جريان اصلاح طلب به اصل نظام است، لذا در درجه اول بايد انسجام خود را حفظ كنند.

دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز با بيان اينكه كانديداي اصلاح طلبان براي رياست جمهوري دهم بايد حتماً يك نفر باشد، خاطر نشان كرد: اصلاح طلبان مي بايست وضعيت كنوني كشور را مورد ارزيابي قرار دهند، مسير رفاقت و تعامل سازنده را در پيش گرفته و يك نفر را كه فكر مي كنند شانس بيشتري براي جذب آراي مردم دارند، به ميدان بياورند.

وي در اين باره تاكيد كرد: مديريت كردن درون جبهه اصلاحات در فضاي كنوني مسئله مهمي است. چرا كه به نظر مي رسد برخي به دنبال سناريوي ايجاد تفرقه و تخريب در درون جبهه اصلاحات هستند.

حجت الاسلام انصاري همچنين به جلسه روز گذشته نمايندگان اصلاح طلب منتخب مجلس هشتم با حجت الاسلام سيد محمد خاتمي اشاره كرد و گفت: نمايندگان مجلس بايد با گروه هاي خارج از مجلس ارتباط داشته باشند تا در تعامل افكار نقش بهتري ايفا كنند.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن