تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819490046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجيد انصاري در پاسخ به آفتاب: هيات رييسه يكدست به زيان اقتدار مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مجيد انصاري در پاسخ به آفتاب: هيات رييسه يكدست به زيان اقتدار مجلس است
هيات رئيسه مجلس هيچ شأني جز اجراي آيين‌نامه داخلي ندارد و مذاكرات و موضوعات محرمانه‌اي در آن مطرح نيست. هيات رئيسه شوراي عالي امنيت ملي نيست كه بنا باشد بحث پرونده هسته‌اي را پشت درهاي بسته پيگيري كند
آفتاب: دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز تاكيد كرد: «فراكسيون اقليت بايد با حضوري فعال در مجلس، از هم‌اكنون خود را براي مشاركت جدي در روند تصويب برنامه‌اي پويا آماده كند».

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، مجيد انصاري، دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز كه در نخستين نشست خبري اين مجمع پس از انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي به سوالات خبرنگاران پاسخ مي‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگار سياسي آفتاب مبني بر ارزيابي وي از عملكرد اقليت مجلس هفتم گفت: «با توجه به فضايي كه بر مجلس هفتم حاكم بود دوستان ما در فراكسيون اقليت زحمات بسياري كشيدند و نطق‌هاي بسيار خوب و طرح‌هاي خوبي ارائه كردند».

وي در اين نشست كه پيش از ظهر امروز در محل مجمع روحانيون مبارز برگزارشد، در اين‌باره اضافه كرد: « بايد توجه داشت كه تعامل اكثريت مجلس و هيات رئيسه با اقليت تعامل سازنده‌اي نبود و اقليت به هيچ وجه نمي‌توانست از ظرفيت‌هاي خود بيش از اين استفاده كند».
مجيد انصاري در عين حال افزود: «نقطه ضعف اصلي اقليت مجلس هفتم اين بود كه از انسجام كافي و فرماندهي مناسب جمعي، آن گونه كه شايسته و بايسته است، برخوردار نبود».

وي همچنين در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار آفتاب درباره راهكارهاي پيش‌روي اقليت مجلس هشتم براي افزايش تاثيرگذاري خود بر تصميمات مجلس اظهار داشت: «پيش از هر گفت‌وگويي با اقليت مجلس هشتم بايد به اكثريت مجلس و هيات رئيسه آن توصيه كنم بر گذشته مروري داشته باشند چرا كه هيات رئيسه يكدست و از يك جريان سياسي به زيان اقتدار مجلس است».

وي با اشاره به ضرورت اختصاص سهميه‌اي به جمعيت اصلاح‌طلب درون مجلس هشتم در هيات رئيسه گفت: «هيات رئيسه مجلس هيچ شأني جز اجراي آيين‌نامه داخلي ندارد و مذاكرات و موضوعات محرمانه‌اي در آن مطرح نيست. هيات رئيسه شوراي عالي امنيت ملي نيست كه بنا باشد بحث پرونده هسته‌اي را پشت درهاي بسته پيگيري كند».

وي افزود: «اگر

” بايد به اكثريت مجلس و هيات رئيسه آن توصيه كنم بر گذشته مروري داشته باشند چراكه هيات رئيسه يكدست و از يك جريان سياسي به زيان اقتدار مجلس است. ... “

همه نمايندگان در اطلاع از موضوعات مطرح در مجلس با هم يكسان هستند چه اصراريست كه حتي يك نفر از فراكسيون اقليت نيز در هيات رئيسه نباشد».

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اضافه كرد: «متاسفانه اين موضوع به يك روند در دوره‌هاي مختلف مجلس تبديل شده و حتي در دوره ششم نيز كه اصلاح‌طلبان در اكثريت بودند، دوستان ما در جناح اصلاحات سهميه‌اي به فراكسيون اقليت اصولگرا در هيات رئيسه اختصاص ندادند».

وي با اشاره به اينكه اصلاح‌طلبان مجلس ششم نيز از پذيرش حضور شخص او در هيات رئيسه امتناع كردند، گفت: «اين روند باعث شده گاهي هيات رئيسه آيين‌نامه را دور بزند و پشت پرده دادوستدهايي ميان اعضا صورت گيرد».

انصاري اضافه كرد: «وجود يك يا دو نماينده عضو فراكسيون اقليت در هيات رييسه باعث مي‌شود، ملاحظه‌كاري‌ها كم شده و صرفا مجلس بر مدار قانون اداره شود».

وي خطاب به كانديداهاي اصولگرايان براي رياست و هيات رييسه مجلس هشتم گفت: «سوگندي كه شما ياد مي‌كنيد سوگندي شرعي است كه بر مبناي آن بايد عادلانه و بي‌طرفانه در مجلس رفتار كنيد».

انصاري از اعضاي هيات رييسه مجلس هشتم نيز سوال كرد: «آيا اداره آخرين جلسه مجلس هفتم در هفته گذشته، بر مدار آيين‌نامه بود؟ آيا همه مصوبات دولت نهم با قانون منطبق بود و اگر منطبق بود چرا مجلس‌نشينان هفتم حاضر نيستندخود را با دستاوردهاي

” در سال پاياني مجلس پنجم، به ديدار رهبر انقلاب رفتيم و ايشان در آن ديدار تاكيدات بسياري در زمينه تعامل در درون مجلس داشتند. پس از پايان جلسه در مسير بازگشت، من به آقاي باهنر گفتم كه خوب است مجلس در سال پاياني خود يكي دو نفر از منشي‌ها يا كارپردازان را از اقليت انتخاب كند چرا كه اين موضوع براي خود هيات رييسه و اكثريت نيز خوب خواهد بود، آقاي باهنر استقبال كردند و قرار شد به من جواب بدهند. ... “

دولت نهم شريك كنند و سعي مي كنند خود را به ويژه در موضوعاتي مثل گراني مسكن و افزايش حجم نقدينگي تبرئه كنند؟»

وي تصريح كرد: «طبق قانون اساسي تطبيق مصوبات دولت با قانون عادي با رييس مجلس است و رييس مجلس نه يك شخص حقوقي بلكه يك شخص حقيقي به عنوان رييس قوه مقننه».

وي افزود: «تعداد بسياري از مصوبات دولت نهم با قوانين عادي همخواني ندارد و برداشت‌هاي پي‌درپي از حساب ذخيره ارزي، واردات بنزين بيش از حد مصوب و انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بدون مصوبه مجلس هيچ‌يك توجيه قانوني ندارند. مجلس هفتم پاسخگو باشد كه آيا رييس محترم جمهور اين مصوبات را تطبيق دادند و مجلس تاييد كرد و يا اگر تاييد نكرده، چگونه است كه دولت به خود اجازه مي‌دهد مصوبات خلاف قانون را وضع و اجرا كند و چگونه است كه مجلس در اين زمينه مواخذه‌اي نمي‌كند؟»

انصاري تاكيد كرد: «دفاع از اقتدار قانوني مجلس، وظيفه قانوني فراكسيون اقليت و اكثريت مجلس است و هيچ مصلحتي نبايد باعث شود كه مجلس از قوه اول به قوه دوم تقليل يابد».

وي با اشاره به اينكه "فراكسيون اقليت مجلس هشتم بايد در آغاز كار و قبل از شروع شكل بگيرد و هيات رييسه خود را هرچه زودتر انتخاب كند"، گفت: «پيشنهاد مي‌كنم كه نام فراكسيون اقليت نام فراكسيون خط امام را براي خود انتخاب كند چرا كه به حق ما مدافع راه و خط امام‌(ره) هستيم و معتقديم راه و خط امام ظرفيت تامين سعادت دنيا و آخرت ما را داراست و اگر مشكلاتي داريم به جهت انحراف از برخي آموزه‌هاي امام راحل است».

انصاري با تاكيد بر اينكه "پيشنهادات خود را از جايگاه يك شهروند عادي به اعضاي فراكسيون اقليت به عنوان موكلان خود مي‌دهد"، گفت: «اقليت بايد برنامه‌اي چهارساله براي مجلس هشتم تدوين كند و از روزمرگي و انفعال پرهيز كند. اگر چنين عزم و اراده‌اي در فراكسيون شكل بگيرد، فراكسيون مي‌تواند نقشي جدي‌تر در مجلس ايفا كند».

وي خاطرنشان كرد: «اقليت مجلس هشتم بايد ارتباط و تعامل سازنده‌اي با اكثريت داشته باشد و براي رفع مشكلات كشور موثر واقع شود. از طرفي ارتباط اقليت با بدنه كارشناسان و نخبگان دانشگاهي و سياسي خارج از مجلس از ضروريات است چرا كه نمايندگان بايد با اين‌گونه ارتباطات سطح دانش و آگاهي‌هاي خود را افزوده و به‌روز كنند تا بتوانند طرح‌ها و پيشنهادات پخته‌تري را به مجلس ارائه دهند».

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اين نكته كه "تصويب برنامه پنجم توسعه در دستور كار مجلس هشتم است"، گفت: «فراكسيون اقليت بايد با حضوري فعال در مجلس، از هم‌اكنون خود را براي مشاركت جدي در روند تصويب برنامه‌اي پويا آماده كند».

وي همچنين با بيان اين مطلب كه "فراكسيون اقليت بايد براي انجام وظيفه نظارتي خود، مشكلات كشور را در ابعاد مختلف شناسايي كند"،

” تعداد بسياري از مصوبات دولت نهم با قوانين عادي همخواني ندارد و برداشت‌هاي پي‌درپي از حساب ذخيره ارزي، واردات بنزين بيش از حد مصوب و انحلال سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بدون مصوبه مجلس هيچ‌يك توجيه قانوني ندارند.... “

گفت: «اقليت بايد با شناخت عوامل اصلي مشكلات، با اهرم‌هاي قانوني و جلب همكاري اكثريت مجلس، به اعمال نظارت مشفقانه و كارآمد و به دور از جنجال‌هاي سياسي اقدام كرده تا ترجمان خواسته‌هاي جمع زيادي از ملتي باشد».

انصاري ضمن اظهار اميدواري از اينكه مجلس هشتم بتواند در جهت انجام وظيفه خود يعني وكالت از سوي همه آحاد ملت گام بردارد، تصريح كرد: «البته نمي‌دانم مجلسي كه بخشي از شكل‌گيري‌ آن بر تضييع حقوق استوار است، چقدر مي‌تواند از عدالت دفاع كند؟»

همچنين خبرنگار آفتاب از انصاري پرسيد: "اگر شما به مجلس هشتم راه يافته بوديد، فكر مي‌كرديد اقليت در بحث رياست مجلس بايد چگونه وارد شود؟"، كه او در پاسخ گفت: «فراكسيوني كه هدف دارد بايد كانديداي مستقل خود را براي رياست مجلس معرفي كند حتي اگر اين معرفي تنها سمبليك باشد و فراكسيون مطمئن باشد كه كانديداي مورد نظرش از رأي كافي براي رياست برخوردار نخواهد بود».

وي در اين‌باره اضافه كرد: «اين درست همان كاري بود كه ما در مجلس پنجم انجام داديم و اقليت براي رياست مجلس پنجم يكبار آقاي عبدالله نوري و يكبار اينجانب را معرفي كرد؛ چرا كه ما معتقد بوده و هستيم كه فراكسيون بايد هويت مستقل خود را حفظ كند. در عين حال معتقديم كه اگر اين ممكن نشد، فراكسيون به معرفي كانديدا براي عضويت در هيات رييسه اقدام كند».

انصاري در پايان با ذكر خاطره‌اي گفت: «در سال پاياني مجلس پنجم، به ديدار رهبر انقلاب رفتيم و ايشان در آن ديدار تاكيدات بسياري در زمينه تعامل در درون مجلس داشتند. پس از پايان جلسه در مسير بازگشت، من به آقاي باهنر گفتم كه خوب است مجلس در سال پاياني خود يكي دو نفر از منشي‌ها يا كارپردازان را از اقليت انتخاب كند چرا كه اين موضوع براي خود هيات رييسه و اكثريت نيز خوب خواهد بود، آقاي باهنر استقبال كردند و قرار شد به من جواب بدهند. بعدازظهر همان روز ايشان با من تماس گرفتند و گفتند كه در جلسه‌اي با دوستان اين موضوع را مطرح كرده‌اند و متاسفانه دوستان‌شان در فراكسيون اكثريت مجلس پنجم اين پيشنهاد را نپذيرفته بودند».
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 344]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن