تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821125514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش 30 درصدي ترانزيت كالا از كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كاهش 30 درصدي ترانزيت كالا از كشور
عضو انجمن حمل و نقل بين المللي گفت:ترانزيت كالاهاي نفتي و غير نفتي تا سال 1984رشد مثبتي داشت؛ اما در سال گذشته با كاهش 30 درصدي در اين بخش مواجه شديم.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، همايون اسدي در همايش بين المللي چابهار ، ترانزيت و توسعه محور شرق با بيان اينكه هم اكنون پيش نويس قانون جديد گمركي در كميسيون اقتصادي مجلس در حال بررسي است گفت:

اين قانون تنها در حد بررسي است و هنوز به صحن علني مجلس نرفته است.

وي با اشاره به اينكه رئيس گمرك از مخالفان طرح پيش نويس قانون جديد گمرك در مجلس است گفت: تاكنون وي مانع تصويب اين قانون شده است و هر چند كه اين قانون بر اساس مولفه هاي حمل و نقل تجارت و گمرك جهاني تدوين شده است ولي همچنان مخالفت خود را اعلام كرده و از تصويب آن جلوگيري مي كند.

اسدي در ادامه به چالش هاي گمرك با بخش هاي تجارت،صنعت و كشاورزي اشاره كرد و افزود: بخش هاي مختلف و نهادهاي تجاري خواستار آزاد سازي تجارت از سوي گمرك هستند.

وي اظهار داشت: گمرك براي حمايت از بخش هاي يادشده سياسي عمل كرده و در راستاي حمايت از اين بخش ها ناچار به بالا نگه داشتن تعرفه هاست كه اين امرمنجر به چالش گمرك با برخي ساختارهاي اقتصادي شده است.

عضو انجمن حمل و نقل بين المللي با بيان اينكه ترانزيت براي كشور جنبه سياسي دارد خاطر نشان كرد: اقتصاد كشور به هر ميزان قدرت داشته باشد تفاهم و گفتگوي كشورها نيز افزايش يافته ودر آمد نيز بيشتر مي شود اين در حالي است كه هم اكنون ظرفيت بنادر ما از 120 ميليون تن به 15 ميليون تن رسيده است.

وي با بيان اينكه ترانزيت كشور از رشد منفي برخوردار است افزود: در سال قبل رشد ترانزيت كشور منفي بوده تا جايي كه ظرفيت 11 ميليون و 645 هزار تني ترانزيت به 8 ميليون و 500 هزار تن كاهش يافته است.

اسدي اذعان داشت: ترانزيت كالاهاي نفتي و غير نفتي تا سال 1984رشد مثبتي داشت؛ اما در سال گذشته با كاهش 30 درصدي در اين بخش مواجه شديم.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن