تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802538180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني پيش به سوي رياست مجلس+ زندگينامه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني پيش به سوي رياست مجلس+ زندگينامه
بحث و گمانه زني ها درباره آنچه از آن به عنوان رقابت غلامعلي حداد عادل و علي لاريجاني براي رياست مجلس تعبير مي شد با اقبال امروز اصولگرايان مجلس هشتم در حال پايان است.


به گزارش خبرنگار سياسي برنا،اين درحالي است كه نمايندگان اصولگراي مجلس هشتم در مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان امروز دردومين جلسه خود علي لاريجاني را با 161 راي موافق از مجموع 217 راي اخذ شده به عنوان كانديداي خود براي مجلس برگزيدند.

پيش از اين بيشتر صاحب نظران عرصه سياسي بر اين باور بودند كه حداد عادل در مسير برنامه هاي احتمالي خود براي آينده گزينه اصلي اصولگرايان براي رياست مجلس هشتم باشد هر چند كه ديدار علي لاريجاني با برخي از بزرگان نظام بر بيشتر گمانه زني هاي قبلي خط بطلان كشيد و از همان روزهاي ابتدايي پس از اعلام نتايج نسبتا مشخص بود كه علي لاريجاني شانس و اقبال بيشتري براي رياست مجلس هشتم خواهد داشت.

گفتني است علاوه بر حمايت طرفداران از علي لاريجاني برخي جريان هاي منتقد دولت نيز گرايشاتي به سمت رياست علي لاريجاني بر مجلس هشتم داشته و دارند.

علي لاريجاني در كارنامه كاري خود رياست سازمان صداو سيما را داشته و كانديداي رياست جمهوري نهم و رقيب احمدي نژاد در 27 خرداد 84 بود.
وي همچنين در ابتداي دولت نهم نيز دبير شوراي عالي امنيت ملي بود.
زندگينامه علي لاريجاني

دكتر علي لاريجاني متولد سـال 1336 , فرزند مرجع بزرگوار تقليد مرحوم آيت الله العظمي حاج ميرزا هاشم آملي از علماء برجسته حوزه هاي علميه نجف و قم مي باشد . ايشان همچنين داماد استاد شهيد آيت الله مرتضي مطهري است .

دكتر لاريجاني در سال 1358 در رشته رياضيات و علوم كامپيوتر در مقطع ليسانس از دانشگاه صنعتي شريف با رتبه اول فارغ التحصيل شد . سپس به پيشنهاد و توصيه استاد شهيد مرتضي مطهري تغيير رشته داد و فوق ليسانس و دكتراي خود را در رشته فلسفه غرب از دانشگاه تهران اخذ نمود . وي هم اكنون استاد و عضو هيئت امناء چندين دانشگاه و مركز پژوهشي است. دكتر علي لاريجاني در زمينه هاي مختلف داراي تاليفات علمي است كه از جمله آن 3 كتاب در زمينه فلسفه كانت و 15 مقاله پژوهشي در موضوعات مختلف علمي است .

دكتر علي لاريجاني قبل از انقلاب در مبارزات اسلامي ملت ايران حضور فعال و موثر داشت و پس از پيروزي انقلاب سلامي نيز داراي مسئوليت هاي مهم و كليدي بوده است .وي بعد از پيروزي انقلاب به توصيه استاد شهيد مرتضي مطهري و با توجه به اهميت و حساسيت رسانه صدا وسيما به اين سازمان رفت و بعنوان مدير كل برون مرزي و دفتر مركزي خبر سازمان صدا وسيما انجام وظيفه نمود. دكتر علي لاريجاني سپًس مسئوليت خطير رياست سازمان صدا وسيما را طي سالهاي 60 و 61 عهده دار شد . دكتر علي لاريجاني در اين مقطع كه همزمان با دوران دفاع مقدس و درگيريهاي سياسي داخلي نيروهاي انقلاب با جريانات انحرافي مانند بني صدر , منافقين و .... بود , به خوبي از عهده اداره اين رسانه مهم بر آمد بطوري كه صدا وسيما درآن مقطع نقش بسيار محوري و تعيين كننده در توفيق نيروهاي انقلاب داشت .

لاريجاني طي سالهاي 61 تا 70 در سمت هاي : معاونت وزارت كارو امور اجتماعي, معاون وزارت پست و تلگراف و تلفن , معاونت وزارت سپاه و جانشين ستاد كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام وظيفه نمود وخدمات شاياني را بويژه در عرصه دفاع مقدس انجام داد.

دكتر علي لاريجاني در سال 1370 بعنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مجلس شوراي اسلامي معرفي و با راي بالا به اين سمت انتخاب گرديد و تا سال 1372 در اين وزارتخانه خدمت كرد. وي سپس در سال 1373 بنا به حكم مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) بعنوان ريئس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران منصوب شد و تا سال 1383 به مدت ده سال مديريت اين سازمان را به عهده داشت .

دكتر علي لاريجاني در دوره ده ساله رياست سازمان صدا و سيما تحولات شگرفي را در اين سازمان ايجاد كرد . در دوره مديريت دكتر علي لاريجاني سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران كه در سال 1373 تنها دو شبكه تلويزيوني و7 ساعته و 2 شبكه راديويي داشت , داراي 7 شبكه تلويزيوني و 8 شيكه راديويي ملي و سراسري , 30 شبكه راديويي استاني و 24 شبكه تلويزيوني استاني شد .

دكتر علي لاريجاني همچنين چندين شبكه بين المللي از جمله شبكه هاي جام جم 1 و 2 و 3 را براي ايرانيان خارج از كشور و شبكه هاي متعدد برون مرزي از جمله شبمه سحرو نيز شبكه بين المللي العالم را براي جهان اسلام بنيان گذاشت .

وي از سال 84 تا اواسط سال 86 دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسئول تيم مذاكره كننده در خصوص پرونده هسته اي كشور شد.

وي 24 اسفندماه 86 با اكثريت آرائ مردم قم راهي مجلس شد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن