تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815470485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جوانفكر: تورم فرامنطقه‌اي و جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جوانفكر: تورم فرامنطقه‌اي و جهاني است
وي افزود: تورم به عنوان يك واقعيت در گذشته نيز بوده است و اين دولت براي مهار آن تلاش مي‌كند. وي تورم را فرامنطقه‌اي و جهاني دانست و افزود: به خاطر وجود تورم در سطح جهاني، دولت‌هاي بسياري متزلزل شده‌اند، ولي دولت ايران، تمهيداتي براي مهار آن انديشيده است.
مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري، روز يكشنبه در نشست با دانشجويان دانشگاه زنجان در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان درباره تورم گفت: ما وارث يك تورم ديرينه هستيم.

در اين نشست كه با حضور مشاور رسانه‌اي و اطلاع‌رساني رئيس‌جمهوري برگزار شد، علي اكبر جوانفكر، ‌در پاسخ به يكي از دانشجويان با مضمون «چرا رئيس‌جمهوري حقيقت را همواره منكر مي‌شود و براي مثال، مي‌گويد در جامعه تورم وجود ندارد»، گفت: دكتر احمدي‌نژاد هرگز منكر وجود تورم در جامعه نشده، بلكه به ريشه‌ها و دلايل تورم اشاره كرده است.

وي افزود: تورم به عنوان يك واقعيت در گذشته نيز بوده است و اين دولت براي مهار آن تلاش مي‌كند.
وي تورم را فرامنطقه‌اي و جهاني دانست و افزود: به خاطر وجود تورم در سطح جهاني، دولت‌هاي بسياري متزلزل شده‌اند، ولي دولت ايران، تمهيداتي براي مهار آن انديشيده است.

جوانفكر در ادامه، ريشه‌يابي دلايل تورم را ضروري دانست و افزود: علاوه بر تورم حاكم بر جهان، عده اي نيز در ايران دارند فضاسازي مي‌كنند و با ايجاد فضاي رواني، همه چيز را تحت تأثير قرار مي‌دهند و به تورم دامن مي‌زنند.

وي در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان با اين مضمون كه «چرا با وجود شمار زيادي افراد محروم در كشور، اين همه كمك‌هاي غير لازم به كشورهاي فلسطين، عراق، لبنان و... مي‌شود و آيا اين ظلم به مردم ايران نيست؟» گفت: وقتي مي‌بينيد حزب‌الله و جوانان لبناني در برابر اسرائيل كه دشمن شماره يك ملت ايران است، جان خود را فدا مي‌كنند، شما به عنوان مسلمان مي‌توانيد دست روي دست بگذاريد و بگوييد به من چه مربوط است؟

مشاور رسانه‌اي و اطلاع‌رساني رئيس‌جمهوري نيز در اين نشست و در پاسخ دانشجويي كه گفت «آنها (لبناني‌ها) نه براي ايران بلكه به خاطر سرزمين خود مي‌جنگند، به حمايت شصت ساله سران آمريكا از رژيم نژادپرست اسرائيل اشاره كرد و افزود: اين در حالي است كه دين و زبان آنها با يكديگر فرق دارد.

وي افزود: ايران و لبنان به لحاظ نژادي، ديني، منطقه‌اي و منافع منطقه‌اي، داراي مشتركاتي هستند و يك خويشاوندي فرهنگي و تاريخي ميان اين دو هست، ولي تبليغات غربي‌ها، باعث شده است كه ما مي‌گوييم آنها (لبناني‌ها) از سرزمين خود دفاع مي‌كنند.

مهدي كلهر، در پاسخ به پرسش دانشجويي درباره مهمترين دستاورد دولت نهم، ‌گفت: من گمان مي‌كنم مهمترين دستاورد اين دولت، واقعي شدن مشكلات براي قوه مجريه است كه با انجام سفرهاي استاني امكانپذير شد.
مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري نيز در پاسخ به دانشجوي ديگري كه معتقد بود فضاي باز مطبوعاتي در دولت نهم نسبت به دولت هشتم كمتر شده است،‌گفت: فضاي آزاد مطبوعاتي در كشور هست و ما داريم هزينه آن را مي‌پردازيم.

جوانفكر با بيان اين‌كه مهم تضمين اصل آزادي بوده و الحمدالله در كشور هم وجود دارد، گفت: البته خيلي از رسانه‌هاي كشور در شأن اين ملت نيستند و لازم است از وضعيت كنوني بيرون آيند.
وي همچنين آسيب‌شناسي توسط اين رسانه‌ها را لازمه خروج از وضعيت كنوني دانست و اظهار داشت: بر اين باوريم كه با برخورد و حذف، مشكل حل نمي‌شود.

جوانفكر در پاسخ به دانشجويي كه مدعي بود دولت نهم كاستي‌ها را به پاي دولت‌هاي پيشين مي‌نويسد، گفت: دولت براي اين‌كه رو به جلو حركت كند، بايد آسيب‌هاي گذشته را بررسي و مشكلات را حل كند و اين به معني تضعيف گذشتگان و زير سؤال بردن عملكرد دولت‌هاي گذشته نيست.

وي در پاسخ به دانشجوي ديگري كه پرسيد: چرا دولت امكانات كافي در اختيار نخبگان قرار نمي‌دهد، از تشكيل «معاونت رئيس‌جمهوري در امور علمي» به عنوان راهكار جدي دولت نهم براي توجه به نخبگان ياد كرد.
جوانفكر همچنين در پاسخ به دانشجويي كه از تنگ شدن فضاي مطبوعاتي و توقيف نشريات دانشجويي گله‌مند بود، گفت: اگر منصفانه قضاوت كنيم، فضاي مطبوعاتي كشور تنگ نشده است.

مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهوري با يادآوري اين‌كه تعطيلي روزنامه‌ها ربطي به دولت ندارد، افزود: اينكار توسط هيأت هفت نفره‌اي انجام مي‌شود كه تنها يكي از آنها عضو دولت است.
وي درباره مقابله دولت نهم با مفاسد گفت: رويكردها در دولت‌ها مهم است، در دولت نهم افرادي مثل شهرام جزايري، نمي‌توانند بروز و ظهور كنند.

جوانفكر تأكيد كرد: دولت در مبارزه با مافيا نيز سنگر به سنگر پيشروي مي‌كند و به تلاش خود براي از بين بردن آن ادامه مي‌دهد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن