تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور مجلس صدا و سيما: جشنواره بين‌المللي فيلم كودك روند موفقي داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون امور مجلس صدا و سيما: جشنواره بين‌المللي فيلم كودك روند موفقي داشته است
همدان - معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صدا و سيما گفت : جشنواره بين المللي فيلم كودك ونوجوان روند موفقي داشته است .

حجت‌الاسلام سيد رمضان موسوي مقدم ، عصر يكشنبه در پايان يازدهمين همايش فصلي مديران مراكز استاني صداو سيما درهمدان در نشست با خبرنگاران اظهار داشت : اين جشنواره در طول دوره‌هاي برگزاري ارتقاي قابل قبولي داشته است موسوي مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در ارزيابي روند برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان گفت : اين جشنواره در حال رشد و ارتقا بوده و بايد در دوره‌هاي آتي جشنواره به موضوعات ، آيتمها و آثاري كه به رقابت مي‌آيند توجه خاصي شود.

به دنبال برگزاري موفق بيست ويكمين دوره اين جشنواره ، امسال نيز استان همدان ميزبان بيست ودومين دوره اين اتفاق بين‌المللي عرصه سينماي كودك است.

معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صدا و سيما اضافه كرد: تاكنون براي افراد كودك و نوجوان نتوانسته‌اند با توجه به حساسيت خاصي كه دارند به مدل خاصي در توليدات دست يابند.

وي گفت : تهيه‌كنندگان ، كارگردانان و عوامل توليد از نظر روانشناسي و جامعه شناسي و تعليم و تربيت با بهره‌گيري از آموزه‌هاي ديني بايد فيلمهاي متناسب با فرهنگ جامعه براي اين قشر تدارك بينند.

وي با اشاره به انطباق برخي فيلمها با موضوع وزمينه‌هاي غربي اظهار داشت : در صورت تهيه فيلمهاي منطبق بر تمهاي محلي بر غناي جشنواره فيلم كودك و نوجوان افزوده مي‌شود.

وي همچنين در مورد وضعيت توليدات سينمايي كشور وامكان پخش آنهادر شبكه هاي صدا وسيما گفت : وضعيت سينما در كشور به گونه‌اي است كه به تعداد انگشتان دست آثار خوب و مناسب سينمايي براي پخش در رسانه ملي ندارند.

وي افزود: صدا و سيما مصرف‌كننده است و ديگر دستگاه‌هاي متولي امر تهيه و توليد فيلمهاي سينمايي بايد آثار فاخر و قابل پخش در رسانه ملي توليد كنند.

وي مجلس هفتم را مجلسي خوب براي رسانه ملي ياد كرد و گفت : سازمان صدا و سيما همكاري خوبي با مجالس گذشته داشته اما توقع كلي از مجلس هشتم دارد و آن همت نمايندگان است تا بخش فرهنگ را از مظلوميت نجات دهند.

وي ادامه داد: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري و مظلوميت فرهنگ ، توقع است با تدابيري كه در مجلس هشتم انديشيده مي‌شود سهم اعتبارات بخش فرهنگ را افزايش دهند و با توجه به سهم رسانه ملي در فرهنگ لازم است از اعتبارات بيشتري بهره مند شود.

وي پيشنهاد داد: عقب افتادگي بخش‌هاي فرهنگي كشور ارزيابي و محصول اين ارزيابي در لوايح و بودجه‌ها جبران شود.

وي خاطرنشان كرد: در صورت افزايش سهم اعتبارات بخش فرهنگي رسانه ملي در انجام ماموريتهاي خود موفق خواهد بود.

وي در عين حال نوآوري را در ذات رسانه ملي و رسانه‌هاي مكتوب دانست و گفت : اگر نوآوري در رسانه‌اي نهادينه نشود آن ديگر رسانه نيست .

وي افزود: اگر نوآوري براي برخي دستگاه‌ها امري نوين تلقي مي‌شود اما براي رسانه امري بديهي ، قطعي و حتمي است و هر روز بايد طرح‌هاي نو در انداخت .

وي اظهار داشت : رسانه‌اي موفق است كه از نوآوري و خلاقيت برخوردار باشد، با رقابت جدي در دو دهه اخير در رسانه‌هاي ديداري و شنيداري نوآوري در اين بخش نهادينه شده ولي عقب افتادگيهايي وجود دارد كه بايد جبران شود.

وي گفت : نوآوري منتج به شكوفايي مد نظر مقام معظم رهبري است و با راه هاي ميان بر بايد نوآوري‌هايي داشت كه مردم اثار آن را در زندگي فرهنگي خود حس كنند.

وي در پاسخ به سوالي در زمينه اقدامات رسانه ملي در مقابله با شبيخون فرهنگي غرب افزود: با ‪ ۱۰۷‬شبكه راديويي و تلويزيوني در گستره ملي و بين المللي ، بخشي از توطئه‌هاي دشمنان خنثي شده ، اما ميزان هجمه‌هاي دشمنان بالا بوده و لازم است در حوزه نرم افزاري نيز تلاش كرد.

وي در بخش دريگري از سخنان خود با بيان اين كه روند خداحافظي از آنالوگ و آشتي با ديجيتال در رسانه ملي از خيلي وقت آغاز شده گفت : تامين امكانات سخت و نرم افزاري در رسانه ملي به صورت بومي و تبديل بخش عمده مراكز و شبكه‌هاي ملي از آنالوگ به ديجيتال توسط كارشناسان و مسوولان فني داخلي انجام گرفته است.

وي افزود: به دليل محدوديت در اجاره ماهواره‌هاي بين‌المللي در اجاره پهناي باند نيز مشكل داريم و براي خودكفا شدن نياز به پرتاب ماهواره مستقل داريم.

وي افزود : هم اكنون اين امر در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست بررسي است و با تحقق اين امر از نظر فضايي هم استقلال خواهيم داشت .

وي در خصوص تعامل رسانه ملي با دولت نهم نيز اظهار داشت : اصل بر كمك و مساعدت و تعامل با دولت است و رسانه ملي خود را موظف مي‌داند در خدمت توسعه همه جانبه كشور و همواره انعكاس‌دهنده زحمات و تلاشها و كوشش‌هاي دولت باشد.

وي افزود: در كنار حمايت و مساعدت و انعكاس خدمات ، نقد منصفانه هم در دستور كار رسانه ملي است و برنامه چراغ خاموش ناظر بر اين است.

وي در جواب سوال خبرنگاري در خصوص ايجاد شبكه‌هاي خصوصي گفت : قانون اساسي محدوديتهايي براي ايجاد رسانه و شبكه‌هاي خصوصي قايل است و رسانه ملي ، رسانه حاكميتي است و بخشي از توليدات را تاكنون به بخش خصوصي واگذار كرده ولي براي داشتن شبكه‌هاي خصوصي موانع قانوني وجود دارد.

وي در پاسخ به خبرنگار ديگري با مضمون سياست صدا و سيما در نحوه پرداخت به موسيقي به ويژه موسيقي محلي گفت : يكي از فلسفه‌هاي وجودي شبكه‌هاي استاني احياي موسيقي سنتي و بومي مناطق است .

وي در عين حال با انتقاد از پرداخت ضعيف اعياد و آيينهاي شاد مذهبي در رسانه ملي اظهار داشت : انتقاد علما بر اين امر درست بوده ولي توليد برنامه‌هاي اعياد از ظرافت خاصي برخوردار است و در همين راستا تيمي از سوي رياست سازمان براي پرداختن به اين موضوع تشكيل شده است .

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در زمينه عملكرد شبكه ماهواره‌اي پرس تي وي گفت : ماموريت اين شبكه براي خارج كشور است و در خيلي جاها كه محدوديت خبري در بيان واقعيتها داشتيم ، اين شبكه اين خلاء را پر كرده است.

وي گفت : اين شبكه در كنار انحصار خبري صهيونيستها و رسانه‌هاي غربي و آمريكايي بسيار مورد استقبال ايرانيان خارج كشور و آزادانديشان قرار گرفته است.

همايش دو روزه فصلي مديران كل صدا و سيما مراكز استانهاي كشور كه از روز شنبه آغاز به كار كرده بود امروز به كار خود پايان داد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن