تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812761371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن خميني: دروغ راه بسط تقوا در جامعه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سيد حسن خميني: دروغ راه بسط تقوا در جامعه نيست
جام جم آنلاين: مسوولان و دست‌اندركاران برگزاري برنامه‌هاي نوزدهمين سالگرد ارتحال بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ظهر روز شنبه با نوه امام خميني (ره) در حرم مطهر رهبر كبير انقلاب اسلامي ديدار كردند.حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني در اين ديدار با تاكيد بر اين كه در برنامه‌هاي بزرگداشت حضرت امام دو رويكرد كلي وجود دارد كه يكي از آنها تذكار ايشان است، اظهار داشت: بي‌ترديد امام عظيم‌الشان محتاج چنين جلساتي نيست. اين ما هستيم كه محتاج ذكر و ياد امام در جامعه‌ي خود هستيم؛ كما اين كه سيدالشهدا (ع) بر مبناي آموزه‌هاي ديني ما نيازي به مراسم بزرگداشت ندارد و اين ما هستيم كه خود را از زلال انديشه و نهضت عاشورا سيراب مي‌كنيم.


به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني تاكيد كرد:ايام سالگرد امام بهانه‌اي است كه جامعه ما بيشتر بر سر سفره معنوي امام بنشيند و ياد و راه امام، زنده‌تر نگه داشته شود.

سيد حسن خميني افزود: تا اين مكتب هست كه هست، تا سيدالشهدا (ع) هست كه هست و تا آزادگي و دينداري هست كه هست، ياد امام و گراميداشت او هم هست.

او امام خميني را نماد دين، معنويت و هويت ديني در عصر حاضر و جهان كنوني دانست و افزود: اگر پرچم و نمادي نباشد راه گم مي‌شود. ميزان دور و نزديك بودن به اين نماد، ملاك نزديكي اعتقاد و باورها به آن است.

سيد حسن خميني، اظهار داشت: تكريم امام، بزرگداشت نمادي است براي تضمين هويت امروز و فرداي جامعه و فرزندان آن و كم توجهي به آن، خداي ناكرده به فراموشي و گم كردن مسير و راهكار در آينده منجر مي‌شود.

او تصريح كرد: رويكرد دوم برگزاري برنامه‌هاي مختلف گراميداشت حضرت امام، عنايت ويژه به انديشه ايشان و شناسايي و جلوگيري از عواملي است كه در پي محروم و تهي كردن جامعه از روح مقدس مكتب و تفكر امام خميني هستند.

سيد حسن خميني، آسيب‌هاي هر انديشه و مكتب را داراي دو سنخ دروني و بيروني دانست و گفت: مكتب سياسي و انديشه‌ي علمي امام ممكن است از هر دو اين آسيب‌ها گزند ببيند.

نوه رهبر كبير انقلاب اسلامي، سفارش امام در وصيت‌نامه الهي و سياسي خود كه فرمود «... رمز پيروزي انقلاب كه رمز بقاي آن هم هست ...» را يك توصيه كليدي دانست و اظهار داشت: يكي از رموز بقاي انقلاب اسلامي، كم نشدن ايمان در دل‌هاي ما و تمام كساني كه قرار است حاملان و مبلغان انديشه‌ي امام باشند و نسل‌هاي بعد را از زلال آن سيراب كنند، است.

فرزند يادگار امام افزود: براي ساختن جامعه لازم نيست راه دور برويم. بايد از دل‌هاي خود شروع كنيم. آيا ايماني كه در دل افراد در دوران دفاع مقدس بود امروز هم وجود دارد؟ اگر چه جنس ايام آن دوران ديگر معادل مشابه ندارد.

او اصلي‌ترين شرط ايمان را گذشتن از «منيت» دانست و تاكيد كرد: رمز توفيق امام گذشتن از خود و از «منيت» بود. «من» كه بيرون رفت، خدا مي‌آيد.

نوه امام(ره) با طرح اين سوال كه وقتي براي امام و از امام سخن گفته مي‌شود، واقعا چقدر براي بزرگداشت ايشان است و چقدر براي اينكه از خودمان بگوييم و خودمان باشيم، اظهار داشت: نكند امروز فرياد بسياري، در دفاع از آرمان‌هاي امام و انقلاب بيشتر در دفاع از خود و براي اين باشد كه بگوييم بايد «ما» باشيم.

سيد حسن خميني با طرح اين پرسش كه چقدر مراقب هستيم كه غيبت نكنيم و تهمت نزنيم؟ ادامه داد: غيبت و تهمت نقل برخي از محافل شده است. فقط چون از دوستان و همراهان ما نيستند به هر روشي متوسل مي‌شويم. آن وقت مي‌خواهيم امام در جامعه بماند؟ با دروغ نمي‌شود خدا را در جامعه بسط داد.

او تصريح كرد: چه مقدار ظلم مي‌كنيم و چه مقدار بر ظلم چشم مي‌بنديم؟ مگر مي‌شود جامعه‌اي خط امامي باشد اما نسبت به بن‌مايه‌ دين يعني عدالت، دم فرو بندد؟ عدالت هم كه فقط عدالت اقتصادي نيست. عدالت بايد در تمام شئون، در جامعه ساري و جاري باشد.

سيد حسن خميني يكي ديگر از آسيب‌هاي دروني را آسيب كارآمدي دانست و افزود: همه مكاتب سياسي و اعتقادي در آزمايشگاهي قرار مي‌گيرند كه بايد نشان بدهند قابليت حل معضلات و مشكلات را دارند و اگر متهم به ناكارآمدي باشند خود به خود كنار مي‌روند.

او جمهوري اسلامي و قانون اساسي را مظهر و تبلور انديشه رهبر كبير انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: بايد تلاش كنيم جمهوري اسلامي راهگشا و حلال مشكلات گردد و خداي ناكرده متهم به ناكارآمدي نشود. اينجا ديگر بحث مجلس و دولت و جزيي از اجزاي حكومت نيست. بايد همه دست به دست هم بدهيم تا جمهوري اسلامي كارآمد باشد.

در ابتداي اين ديدار محمدعلي انصاري دبير ستاد بزرگداشت امام خميني (ره) با ارايه‌ گزارشي از روند برگزاري برنامه نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي، از اهتمام ويژه دولت، شهرداري‌ها و نيروهاي انتظامي و تمامي نهادها و افراد دست‌اندركار برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين مراسم قدرداني كرد و افزود: همانگونه كه همه نهادها و ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي و مردمي در اين مراسم با تمام قوا شركت دارند، صيانت از ميراث گرانبهاي امام خميني نيز يك وظيفه‌ عمومي است.

محمدعلي انصاري ياد يادگاران امام به ويژه مرحوم حاج سيد احمد خميني را گرامي داشت و گفت: خانواده حضرت امام و بيت معزز ايشان از مهم‌ترين ميراث خميني كبير هستند كه بايد همه آن را گرامي داريم و از فيوض آن بهره‌مند شويم.

او حرم مطهر و موسسه تنظيم و نشر آثار امام را از ميراث پربركت به يادگار مانده سال‌هاي آخر زندگي امام و مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد خميني دانست و در پايان گفت: با همه وجود بر اين باورم كه امروز در جمهوري اسلامي پس از مقام معظم رهبري كه پرچمدار حركت انقلابي هستند، كسي كه با قاطعيت، عزت و شجاعت در مسير امام، حركت و راه آينده را در برابر جامعه و نسل حاضر مشخص مي‌كند، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني است.

اين ديدار با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني به پايان رسيد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن