تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815067930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل صندوق ضمانت صادرات: پيش‌بيني‌هاي صادراتي برنامه چهارم محقق مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل صندوق ضمانت صادرات: پيش‌بيني‌هاي صادراتي برنامه چهارم محقق مي‌شود
خبرگزاري فارس: مديرعامل صندوق ضمانت صادرات كشور روند صادرات در كشور را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: با ادامه روند كنوني، 52 ميليارد دلار صادرات پيش بيني شده در برنامه چهارم توسعه كشور محقق مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، سيد‌كمال سيد‌علي امروز در نخستين نشست مشترك واحدهاي توليدي و خدماتي مهندسي با گرايش صادرات و صادركنندگان خوزستان در اتاق بازرگاني اهواز‌ افزود: تا سال ‌گذشته‌ كه نيمي از برنامه چهارم‌ توسعه سپري شده بود، 40 ميليارد دلار از 52 ميليارد دلار پيش بيني شده حاصل شد كه با ادامه اين روند، كل رقم مذكور تحقق مي‌يابد.
وي در ادامه به رشد اقتصادي كشور و توسعه صادرات اشاره كرد و اظهار داشت: در برنامه سوم توسعه كشور مقرر شده بود، ميزان صادرات به 27 ميليارد دلار برسد‌ و اين در حالي است كه تا پايان برنامه، 25 ميليارد دلار كالا از كشور صادر شد.
سيد علي ادامه داد: سال گذشته 230 ميليون دلار ضمانت ارزي با صادركنندگان توسط اين صندوق در كشور منعقد شده كه در مقايسه با سال پيش از آن كه 32 ميليون دلار بوده، رشد شش برابري داشته است.
وي تصريح كرد: در برنامه چهارم توسعه اقتصادي كشور هيچ منعي براي توسعه صادرات وجود ندارد و اين امر به دنبال حذف پيمان ارزي و يكسان‌سازي نرخ ارز در كشور در حال گسترش است.
همچنين عضو هيئت مديره بانك توسعه صادرات كشور در اين نشست گفت: بانك توسعه صادرات به عنوان بانك توسعه‌اي در خدمت صادر كنندگان، امسال تسهيلات پرداختي خود را از هفت ميليارد و 500 ميليون دلار به 9 ميليارد دلار خواهد رساند.
حسين عيوضلو افزود: بانك توسعه صادرات كشور امسال با همكاري سازمان نوسازي صنايع كشور درصدد است طرح‌هاي جديدي را براي توسعه صادرات در كشور اجرا كند.
وي در ادامه به راه‌اندازي بانك مشترك ايران و عراق با نام بانك منطقه‌اي توسعه سرمايه‌گذاري اشاره كرد و گفت: 51 درصد از اعتبار اين بانك توسط كشور عراق و 49 درصد توسط كشور ايران تأمين مي‌شود.
عيوضلو افزود: تمامي استان‌هاي كشور مي‌توانند نسبت به راه‌اندازي شعبه اقدام كنند.
استاندار خوزستان نيز در اين جلسه از مهم‌ترين چالش‌هاي اقتصاد خوزستان را نبود رقابت در سطح بازار عنوان كرد و گفت: ايجاد رقابت در بازار توليد و صادرات، سرمايه مردمي را به همراه دارد.
سيد محمد جعفر حجازي اظهار داشت: نبايد سرمايه در گردش در دست بانك‌ها باشد بلكه بايد بتوان آن را در صنايع اجرا كرد.
وي ‌با بيان اينكه توسعه صادرات در خوزستان علاوه بر كاهش بيكاري، افزايش ثروت مردمي را به همراه دارد افزود: صادرات خوزستان در سال گذشته معادل يك هفتم صادرات كل كشور بوده كه با توجه به وضعيت موجود استان، اين رقم ناچيز است و بايد توسعه يابد.
حجازي به داشتن ارتباط نزديك خوزستان با كشور عراق اشاره كرد و گفت: بايد از فرصت پيش آمده در زمينه توسعه تجارت و صادرات نهايت استفاده را كرد.
وي در پايان گفت: با توجه به نياز موجود عراق، صادرات خدمات فني مهندسي بر حسب اعلام نياز برخي استان‌هاي عراق امري ضروري است.
انتهاي پيام،/ب
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن