تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815067963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام شناسايي 1/7 ميليون زن سرپرست خانوار در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اعلام شناسايي 1/7 ميليون زن سرپرست خانوار در كشور
------------

به گفته مديركل دفتر برنامه ريزيهاي بيمه هاي اجتماعي وزارت رفاه در حال حاضر يك ميليون 700 هزار زن سرپرست خانوار در كشور شناسايي شده است كه بيش از 800 هزار نفر از آنها تحت پوشش و مستمري بگير كميته امداد امام خميني(ره) هستند.

صمد ا... فيروزي در گفتگو با ايسنا افزود: 146هزار نفر از اين زنان نيز تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور هستند.
وي با بيان اينكه همچنين 230 هزار نفر از اين زنان شاغل و بيش از 300 هزار نفر نيز مشمول صندوق تأمين اجتماعي بوده و مستمري همسران خود را دريافت مي كنند، تصريح كرد: بيش از 140 هزار زن سرپرست خانوار نيز مشمول سازمان بازنشستگي كشوري هستند.

مديركل دفتر برنامه ريزي بيمه هاي اجتماعي وزارت رفاه در پاسخ به اينكه چه تعداد از زنان سرپرست خانوار فاقد بيمه هاي اجتماعي هستند، عنوان كرد: اگر آمار ذكر شده را جمع بزنيد و از مجموع آن كم كنيد، تعداد بيمه نشده ها به دست مي آيد.
وي ادامه داد: افراد بيمه نشده، زناني هستند كه از وضعيت آنها اطلاع دقيقي نداريم و احتمال مي رود، آنها توانمندي اداره زندگي خود را داشته و به همين دليل تاكنون به دستگاههاي حمايتي مراجعه نكرده اند.

فيروزي با بيان اينكه با اجراي بيمه هاي اجتماعي روستاييان، زنان سرپرست خانوار روستايي دغدغه كمتري نسبت به آينده خود و فرزندانشان دارند، درباره بيمه زنان سرپرست خانوار شهري نيز گفت: در حال حاضر، بحث پوشش بيمه زنان سرپرست خانوار شهري از موضوعاتي است كه در وزارت رفاه و تأمين اجتماعي در حال پيگيري است، اما براي بيمه اين افراد بايد شرايط خاصي چون پرداخت يك رقم مشخصي از حق بيمه از سوي دولت به وجود آيد.

به گفته وي، اين در حالي است كه حداقل حقوق مبناي بيمه پردازي در شهرها براي استفاده از مزاياي بيمه هاي اجتماعي يعني بازنشستگي، فوت و از كار افتادگي 216هزار تومان در ماه است، بنابراين بايد به دنبال تعريف منبع مالي جهت تأمين اعتبارات بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار شهري بود.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن