تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي سازمان ملي جوانان به دولت ارائه شد پيشنهاد اختصاص اعتبار 300ميليون توماني براي اوقات فراغت جوانان در هر استان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: از سوي سازمان ملي جوانان به دولت ارائه شد پيشنهاد اختصاص اعتبار 300ميليون توماني براي اوقات فراغت جوانان در هر استان
خبرگزاري فارس:سازمان ملي جوانان به دولت پيشنهاد كرد براي اوقات فراغت جوانان در هر استان مبلغ 300 ميليون تومان اعتبار اختصاص يابد.


به گزارش خبرگزاري فارس، اولين نشست مطبوعاتي محمدجواد حاج علي‌اكبري، رئيس سازمان ملي جوانان در سال جاري، در محل سازمان ملي جوانان برگزار شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان در ابتدا به ارائه گزارش در زمينه فعاليتهايي كه سازمان ملي جوانان در سال گذشته انجام داده و اقداماتي كه در حال انجام ‌است پرداخت.
معاون رئيس جمهور با اشاره به وظيفه ستادي سازمان ملي جوانان گفت: علي‌رغم فشارهايي كه از سوي بعضي محورها وجود داشت سعي كرديم تا وارد اقدامات اجرايي نشويم.
وي در رابطه با بودجه اختصاصي سازمان گفت: رقم قابل توجهي به سازمان اختصاص داده شده، 280 ميليارد ريال بودجه سازمان ملي جوانان است.
حاج علي اكبري تصريح كرد: برنامه سلامت ، نقش خانواده و اصلاح ساختار و توانمند‌سازي مسئول دولتي و غيردولتي از جمله برنامه‌هايي است كه در حال پيگيري است.
وي توضيح داد : 40 درصد برنامه اصلاح ساختار و توانمند سازي مسئولان دولتي و غير دولتي انجام شده و بقيه موارد در نوبت تصويب قرار دارد.
رئيس سازمان ملي جوانان در باره بودجه اختصاص داده شده به بخش مطالعات و تحقيقات گفت: بودجه مطالعات و تحقيقات در سال جاري قابل توجه است و تقويت شده و نسبت به سال 83 بيش از 3 برابر افزايش يافته است.
به گفته حاج علي اكبري از جمله همايش‌هايي كه قرار است انجام شود، همايش ملي است كه در تيرماه نتايج اين همايش اعلام خواهد شد.
وي ادامه داد: از اتفاقات خوبي كه در حال انجام شدن است ترسيم سيماي جوانان كشور با ايجاد "بانك اطلاعات جامع" است كه در رابطه با موضوعات جوانان است.
حاج علي اكبري تصريح كرد: 27 طرح پژوهشي از سوي سازمان انجام شده و همچنين در رابطه با پايان نامه‌هاي دانشجويي 125 پايان نامه مورد حمايت سازمان ملي جوانان قرار گرفته‌اند.
وي به افزايش مراكز مطالعات و پژوهش جوانان در دانشگاه اشاره كرد، و گفت: از 2 مركز به 11 مركز مطالعات و پژوهش جوانان افزايش داده‌ايم.
معاون رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه رشته مطالعات جوانان در دانشگاه تهران ايجاد شده است، گفت: خواسته‌ايم تا اين رشته در ديگر دانشگاه‌ها تدريس شود.
وي به تشكيل كميته جوانان در ديگر دستگاه‌ها اشاره كرد و گفت : وزارت بهداشت، كميته امداد، بنياد شهيد، اقدام به تشكيل كميته جوانان كردند و ساير دستگاه‌ها نيز بايد در اين رابطه اقدام كنند.
حاج علي اكبري در خصوص امتيازاتي كه سازمان‌ها براساس نحوه فعاليت‌ در ستاد ساماندهي امور جوانان كسب كرده‌اند، گفت: هلال احمر با 72 امتياز در رتبه اول قرار دارد. و بسيج رتبه 5 را به خود اختصاص داده است.
رئيس سازمان ملي جوانان با اشاره به تهيه گزارش در خصوص عملكرد ساير استانها در چارچوب برنامه‌هاي سازمان ملي جوانان افزود: استان چهارمحال بختياري رتبه اول را به خود اختصاص داده،‌ استان كرمانشاه و استان قزوين نيز آخرين رتبه را به خود اختصاص داده‌اند.
وي همچنين در ادامه به 12 اولويت فرهنگي تعريف شده از سوي سازمان اشاره كرد و گفت: در رابطه با ازدواج و اوقات فراغت اهتمام ويژه‌اي داريم و اقدامات خوبي در اين رابطه انجام شده است.
وي در ادامه به برگزاري نمايشگاه اوقات فراغت اشاره كرد و گفت: اين نمايشگاه براي اولين بار در سال جاري برگزار مي‌شود و برنامه‌هاي بخش‌هاي دولتي و غيردولتي در معرض ديد بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت.
معاون رئيس جمهور بيان كرد: از ديگر اقدامات سازمان ملي جوانان حمايت از طرح‌هايي است كه در رابطه با اوقات فراغت مطرح شده‌است.
وي در رابطه با وضعيت سمن‌ها به ارائه گزارش پرداخت و گفت: سمن‌هايي كه مجوز كسب كرده‌اند نسبت به سال 85 رشد 5/2 درصدي داشته‌اند. از سال 79 تا پايان سال 86، تعداد 3458 سمن مجوز گرفته‌اند.
وي در خصوص تقسيم‌بندي بودجه سازمان ملي جوانان گفت: 28 ميليارد ريال براي پژوهش كاربردي، 82 ميليارد ريال ارتقا و توانمند‌سازي جوانان، 35 ميليارد حمايت از برنامه اوقات فراغت و 35 ميليارد ريال براي ساماندهي ازدواج جوانان اختصاص داده شده است.
حاج علي‌اكبري در راستاي برنامه‌هاي اوقات فراغت استانها گفت: پيشنهاد سازمان ملي جوانان به دولت 300 ميليون براي اوقات فراغت در هر استان است.
در پايان رئيس سازمان ملي جوانان در رابطه با گسترش همكاري با ساير كشورها درباره جوانان گفت :قصد داريم روابط سازمان در سطح بين‌الملل را گسترش دهيم. ميزبان وزراي جوانان كشورهاي ديگر باشيم و اجلاس‌ سمن هاي فعال كشورهاي اسلامي را نيز در آينده خواهيم داشت.
انتهاي پيام/ز
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 615]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن