تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815303069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيژني:ادعاي عدم ارائه آمار به مسئولان وزارت كشور كذب محض است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيژني:ادعاي عدم ارائه آمار به مسئولان وزارت كشور كذب محض است
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني ادعاهاي وزارت كشور مبني بر عدم ارايه گزارش عملكرد اتوبوسراني و تعداد اتوبوس ها را كذب محض دانست و گفت: خود من در چند مرحله آمارهاي مربوطه را به مسئولان وزرات كشور ارائه داده ام.

به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس بيژني صبح امروز در كنفرانسي مطبوعاتي با تاكيد برآن كه رسيد نامه هايي كه براساس آن آمارها به مسئولان وزارت كشور ارايه شده موجود است ، اظهار كرد: چندي پيش گفته شده بود شهرداري تهران گزارش هاي عملكرد و وضعيت خود را ارائه نمي كند و تا زماني كه آمارهاي درخواستي ارائه نشود اتوبوس جديدي تحويل داده نخواهد شد ، اما من شخصا آمارها را به تناوب ارايه داده ام و اين ادعاها كذب محض است.

وي همچنين در مورد اظهار نظر برخي از مسئولين مبني برآن كه شهر تهران ديگر به اتوبوس جديد نيازندارد ، گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيك ، شهر تهران حداقل به 10 هزار و 500 اتوبوس نياز دارد اما در حال حاضر حدود 7 هزار اتوبوس در پايتخت وجود دارد.

مهندس بيژني با تاكيد برآنكه تعداد زيادي از اتوبوس هاي موجود نيز به دلايل مختلف از زده خدمات رساني عملا خارج هستند ، تصريح كرد: براساس نرم جهاني اتوبوس هايي كه مطابق با استاندارد ساخته شده اند 7 تا 8 سال عمر مفيد دارند و پس از آن بايد از رده خارج شوند حال اگر اتوبوس هاي داخلي را كه مطابق با استاندارد هم نيستند مشمول اين قاعده بدانيم در حال حاضر حدود 900 دستگاه از اتوبوس هاي پايتخت فرسوده اند و بايد از رده خارج شوند.

وي خاطر نشان كرد:همچنين در حال حاضر به دليل كمبود و نقص جايگاه هاي سوخت از مجموع 2 هزار و 875 دستگاه اتوبوس گازسوز تنها هزار و 486 دستگاه اتوبوس قادر به سوخت گيري هستند و در واقع بيش از 45 درصد از اتوبوس هاي گاز سوز به دليل نداشتن سوخت از رده خدمات رساني خارج شده اند.

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني ادامه داد: از مجموع 7 جايگاه سوخت گاز اتوبوس هاي گاز سوز يك ايستگاه از ابتدا اصلا راه اندازي و مورد استفاده قرار نگرفت و يك ايستگاه نيز چند روز پيش به طور كامل از كارافتاده و بر اين اساس تنها 5 جايگاه سوخت گاز در تهران فعال است كه جوابگوي اتوبوس هاي موجود نيست.

مهندس بيژني همچنين با اشاره به اينكه در طي روز به طور متوسط 7 تا 10 درصد از اتوبوس ها نيز به دليل نقص فني ، تصادفات و ساير مسائل از خدمات رساني باز مي مانند ، گفت: با اين تفاسير در حال حاضر تنها 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعال و سالم در شهر تهران وجود دارد اما اگر بخواهيم اين مشكلات را ناديده بگيرم و بگوييم تهران 7 هزار اتوبوس دارد باز تا حد ايده آل و آنچه طرح جامع تعيين كرده بيش از 3 هزار اتوبوس فاصله داريم.

وي كمبود اتوبوس در تهران را امري واضح و حسابي دو دو تا چهار تا دانست و گفت: نمي دانم برخي از مسئولين برچه اساسي مي گويند تهران ديگر به اتوبوس نياز ندارد و اصلا تا چه حد در مورد حمل ونقل عمومي ، ترافيك ، تعداد استاندارد اتوبوس ها بر اساس جمعيت اطلاعات دارند!

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در ادامه عدم تست مخازن اتوبوس هاي گاز سوز را معضلي ديگر دانست و تاكيد كرد: مخازن اتوبوس هاي گاز سوز بايد حداقل پس از گذشت 5 سال از عمرشان مورد تست هاي ادواري قرار گيرند اما متاسفانه در كشور ما هيچ دستگاهي اين مسئوليت را به صورت جدي بر عهده نگرفته است و اكنون حدود 870 دستگاه اتوبوس از مرز تست ادوراي مخزن گذشته و 350 دستگاه اتوبوس گاز سوز نيز در اين مرز قرار دارند.

وي افزود: عدم تست ادواري مخازن اتوبوس هاي گاز سوز خطرات زيادي را براي اتوبوس ها در پي دارد و مي تواند هر لحظه سبب رخ دادن اتفاقي ناگوار شود.

مهندس بيژني در مورد يارانه بليت اتوبوس و عدم تحقق سهم دولت در پرداخت اين يارانه گفت: هر سفر با اتوبوس 210 تومان هزينه دارد كه بر اساس قانون بايد دولت حداقل يك سوم قيمت واقعي بليت را بپردازد و بر اين اساس دولت موظف است سالانه 70 ميليارد تومان به عنوان يارانه بليت اتوبوس به شهرداري تهران بپردازد اما سال گذشته تنها 9 ميليارد تومان از دولت دريافت كرديم و در واقع اين شهرداري است كه جور مردم و دولت را در يارانه بليت اتوبوس مي كشد.

مهندس بيژني همچنين در مورد برخي اظهار نظر ها مبني بر كاهش سهم اتوبوسراني در حمل و نقل به 17 درصد ، گفت: اين اظهارات را تكذيب مي كنيم . اين آمارها غلط و نادرست است و اگر شهرداري مسئوليت حمل ونقل عمومي را دارد سهم هر يك از سيستم هاي حمل ونقل عمومي نيز بايد براساس ميزان جابه جايي و عملكرد دقيق هر يك از سيستم ها حمل ونقل عمومي مشخص شود.

وي خاطر نشان كرد: در فروردين ماه 73 ميليون نفر توسط ناوگان اتوبوسراني در تهران جابه جا شده اند كه در اين ميان سهم ميني بوس ها جابه جايي 10 ميليون نفر بوده است.

بيژني افزود: 20 درصد از جابه جاي مسافران توسط اتوبوس هاي شهرك هاي اقماري صورت مي گيرد و آمارها نشان مي دهد بالاترين جابجايي توسط اتوبوس ها در روز 4 ميليون و 200 هزار نفر است .

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در مورد ميزان خسارات اتوبوس هاي تهران در برگزاري مسابقات فوتبال گفت: طي چند سال اخير اتوبوسراني 1 ميليارد و 300 ميليون تومان در مسابقات فوتبال خسارت ديده كه اين خسارت ها پرداخت نشده است اما طي بازي هاي اخير با تمهيدات به كار گرفته شده ميزان خسارات به شدن كاهش يافته چنان چه در مسابقه اخير تنها 2 ميليون تومان خسارات ديدم.

وي همچنين از احداث خط اتوبوسراني برقي حد فاصل شوش تا اره آهن خبر داد و گفت: اين خط در امتداد خط اتوبوس برقي تهرانپارس - شوش ايجاد و تا پايان سال به بهره برداري خواهد رسيد.

مهندس بيژني در پايان نيز از خدمات رساني 4 هزار و 600 دستگاه اتوبوس به شهروندان تهران از ساعت 5 صبح در روز چهاردهم خرداد ماه خبر داد و گفت: 2 هزار و 200 دستگاه اتوبوس زائران را در روز چهاردهم خرداد از ميادين و مساجد شهر به حرم مطهر به صورت رايگاه منتقل مي كنند و ساير اتوبوس ها نيز امكان دسترسي شهروندان از تمام نقاط شهر به ايستگاه هايي كه اين اتوبوس ها مستقر هستند فراهم مي سازند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 446]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن