تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به من ايمان نياورده است آن كس كه شب سير بخوابد و همسايه اش گرسنه باشد. به من ايمان ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816333022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست خبري عنوان شد؛تنها بيماران از مقروض بودن بيمارستانهاي دولتي ضرر مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست خبري عنوان شد؛تنها بيماران از مقروض بودن بيمارستانهاي دولتي ضرر مي كنند
رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران، ضرر و زيان ناشي از مقروض بودن بيمارستانهاي دولتي را متوجه بيماران دانست.

به گزرش خبرنگار مهر، دكتر ايرج خسرونيا امروز در نشست خبري پيرامون برگزاري نوزدهمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي، اظهار داشت: بزرگ كردن مشكلات جامعه پزشكي و انعكاس آن به دستگاههاي ديگر تنها به زيان جامعه پزشكي است و هيچ كمكي به بررسي مشكلات جامعه پزشكي نمي ‌كند.

وي به نامه معاون سلامت وزارت بهداشت به قوه قضائيه مبني بر افزايش شعب رسيدگي كننده به جرايم پزشكي اشاره و افزود: آوردن جامعه پزشكي به تعزيرات حكومتي راه حل مسئله نيست. نظر جامعه پزشكان متخصص داخلي در اين مورد اين است كه مسائل و مشكلات پزشكان، نظام پزشكي و وزارتخانه را نبايد در جاهاي ديگر مطرح كرد.

خسرونيا با اشاره به اينكه جامعه پزشكي از ديگر جوامع جدا نيست و مانند جوامع ديگر ممكن است در جاهايي دچار خطا شود، ادامه داد: اكثريت جامعه پزشكان مطيع قوانين نظام پزشكي و وزارت بهداشت هستند. اين در حالي است كه گروهي از مسئولان در مواجهه با مشكلات جامعه پزشكي، سريعا 10 درصد پزشكاني را در نظر مي ‌گيرند كه به دليل استاد بودن و تجربه زياد از مطب ‌هاي شلوغ و درآمد بالا برخوردارند.

وي در ادامه به موضوع تعرفه هاي پزشكي در كشور اشاره كرد و گفت: اين تعرفه ها در سالهاي جنگ مسكوت بود و اصلا تغييري نكرد. پس از آن نيز تعرفه‌ هاي پزشكي 10 درصد زير تورم تعيين مي ‌شد بنابراين در حال حاضر اين تعرفه‌ ها در ايران نسبت به كشورهاي همجوار مثل افغانستان و پاكستان، حدود صد درصد عقب است.

خسرونيا با بيان اينكه هرچه تعرفه پزشكي كمتر باشد، ضرر آن متوجه بيمار است، گفت: با تعرفه پايين، درآمد بيمارستانها نيز كاهش مي ‌يابد. لذا، گروهي از مردم كه ناگزير به مراجعه به بخش دولتي هستند و هزينه‌ اي كه قرار بوده 30 درصد آن را بيمار پرداخت كند و 70 درصد را سازمانهاي بيمه گر، جاي آنها عوض شده است. بنابراين در اينجا فقط سازمانهاي بيمه گر سود مي‌ برند چرا كه پول كمتري را براي تعرفه پرداخت و در مقابل پول بيشتري را دريافت مي‌ كنند. در كل سازمانهاي بيمه گر استفاده اوليه را خواهند برد و كسي كه ضرر مي ‌كند بيمار است.

وي با بيان اينكه تلاشها بايد بر اين اساس باشد كه تعرفه ها به حد معقول برسد، ادامه داد: تعرفه بايد به عددي برسد كه حداقل بيمارستانهاي دولتي ضرر نكنند. متاسفانه امروزه تمام بيمارستانهاي دولتي مقروض هستند. براين اساس بخش خصوصي مجبور خواهد شد قرارداد خود را با سازمانهاي بيمه گر قطع كند و دوباره تنها كسي كه متضرر مي ‌شود، بيمار است.

رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با تاكيد بر اينكه هزينه بهداشت و درمان تعرفه نيست، ادامه داد: مشكل اصلي مردم هزينه پاراكلينيك و بيمارستانها است اين در حالي است كه به طور مرتب از تعرفه پزشكي صحبت مي ‌شود و مسئولان از هزينه پاراكلينيك و بيمارستانها غافل هستند.

خسرونيا گفت: اگر بتوان رابطه مالي بين پزشك و بيمار را قطع كرد و تمام هزينه‌ ها را سازمانهاي بيمه گر بپردازند احترام جامعه پزشكي حفظ خواهد شد، بنابراين در صورتي كه سازمانهاي بيمه گر تعرفه ‌هاي خدمات پزشكي را مطابق كشورهاي همجوار در نظر بگيرند، حقوق بيمار و شان پزشك حفظ خواهد شد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 305]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن