تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815183681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز آمار ايرانپايگاه اطلاعات ملي عشاير كوچنده كشور تشكيل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رييس مركز آمار ايرانپايگاه اطلاعات ملي عشاير كوچنده كشور تشكيل مي شود
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي رييس مركز آمار ايران از تشكيل "پايگاه اطلاعات ملي عشاير كوچنده كشور" در نتيجه سرشماري امسال عشاير كوچنده خبرداد.
به گزارش موج به نقل از واحد اطلاع رساني سرشماري عشاير كوچنده، محمد مدد در آغاز برگزاري مرحله نخست آموزش كارشناسان سرشماري عشاير كوچنده اظهار داشت: اين پايگاه پس از تكميل اطلاعات، در سالهاي آتي به روز خواهد شد ودر اختيار محققان و مسئولان كشور قرار خواهد گرفت.
وي سرشماري عشاير كوچنده را نسبت به ساير سرشماريها پيچيده توصيف كرد و گفت: در اين سرشماري با جامعه اي مرتبط هستيم كه دسترسي به آنها ساده نيست.
رييس مركز آمار ايران خاطرنشان كرد: با توجه به بحث خشكسالي بايد تلاش بيشتري انجام شود تا جامعه مورد نظر براي سرشماري را بيابيم و از آنها سوال كنيم.
مدد تعداد دست اندركاران سرشماري عشاير كوچنده در سراسر كشور را پنج هزار نفر ذكر كرد و از كارشناساني كه در مرحله نخست آموزش شركت كرده اند خواست به مطالبي كه به آنها آموزش داده مي شود توجه كنند تا بتوانند تمامي نكات و ظرايف و پيچيدگي ها را به آمارگيران در مناطق تحت پوشش خود بياموزند.
وي يكي از اين نكات ظريف را درك صحيح از تعريف عشاير كوچنده عنوان كرد و گفت: بايد همگي در تعريف كوچرو و كوچنده كاملا به يك نظر واحد برسيد تا وقتي كه به استانهاي خود مي رويد بتوانيد آن را به آمارگيران منتقل كنيد.
رييس مركز آمار ايران عدم توجه به تعريف كوچنده را موجب بروز خطا در آمارگيري ها دانست و اظهار اميدواري كرد: 240 دقيقه فيلم آموزشي كه در اين دوره به كارشناسان آمار استانها ارائه مي شود بتواند در اين امر موثر باشد.
مدد همچنين از كارشناسان آمار خواست به آمارگيران گوشزد كنند كه هنگام ثبت شماره ملي عشاير و شماره سريال شناسنامه هاي آنها دقت لازم را به عمل آورند.
وي اظهار داشت: اين نخستين سرشماري است كه در آن شماره ملي نيز درج مي شود. لذا يك رقم اشتباه درثبت مي تواند به خطا در ثبت اطلاعات و تحليل داده ها منجر شود.
رييس مركز آمار از دست اندركاران سرشماري عشاير خواست هنگام جمع آوري اطلاعات، اين نكته را به پاسخ دهندگان گوشزد كنند كه "سرشماري به معناي توزيع منابع نيست و نبايد اين امر به پديده عشاير سازي منجر شود".
شايان ذكر است:در نخستين دوره آموزشي كارشناسان آمار استانها، 215 كارشناسبه مدت هشت روز درباره روش اجراي سرشماري ، نحوه تكميل پرسشنامه و نظارت بر آن آموزش مي بينند. همچنين كارشناساني كه در آزمون نهايي اين دوره موفق شوند به استانها اعزام مي شوند تا به آمارگيران سرشماري عشاير كوچنده آموزش دهند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن