تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814736158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان ملل :صلحبانان اوگاندايي مستقر در سومالي در قاچاق سلاح دست دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سازمان ملل :صلحبانان اوگاندايي مستقر در سومالي در قاچاق سلاح دست دارند
سازمان ملل متحد با انتقاد از نقش صلحبانان اوگاندايي مستقر در سودان، اين افراد را به فروش سلاح به شورشيان سوماليايي متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان ملل متحد از آنچه "ادامه روند مسلح شدن گروه هاي شورشي در سودان" ناميد، ابراز نگراني كرد.

در همين ارتباط، سازمان ملل متحد در بيانيه اي اعلام كرد : اين حقيقت كه اعضاي دولت انتقالي فدرال، در حال خريد تسليحات از بازارهاي موگاديشو هستند؛ مسئله جديدي براي ناظران سازمان ملل متحد نيست. اما شگفت آور اين مورد است كه در ماه هاي اخير گزارشهايي درباره دست داشتن نيروهاي امنيتي در امر فروش سلاح به شبه نظاميان دريافت كرده ايم كه بر دست داشتن مقامهاي دولتي، افسران اتيوپيايي و اوگاندايي در امر قاچاق سلاح تاكيد داشتند.

لازم به ذكر است، صلحبانان اوگاندايي در قالب نيرويهاي ماموريت اتحاديه آفريقا در سومالي، به اين كشور اعزام شده اند.

اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد، تحريمهايي درباره فروش سلاح به سومالي مقرر كرده و در همين ارتباط با درخواست مقامهاي سومالي براي رفع اين تحريمها نيز مخالف است.

به گزارش مهر، علاوه بر فعاليت گروه هاي شبه نظامي در سومالي، آمريكا نيز به بهانه حضور القاعده در اين كشور آفريقايي جنگ زده، حملات موشكي متعددي را به آن انجام مي دهد.

آمريكا مدعي است شبكه القاعده، سومالي را تبديل به مكان جديد پايگاه هاي خود در آفريقا كرده و از همين رو تا كنون چندين بار مناطق مختلف در اين كشور را به وسيله موشك مورد هدف قرار داده است كه با مخالفت مردم و گروههاي مختلف روبروشده است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 259]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن