تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحمتي:ظرفيت ترمينال كانتينري بندر شهيد رجايي افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رحمتي:ظرفيت ترمينال كانتينري بندر شهيد رجايي افزايش مي يابد
وزير راه و ترابري ظرفيت فعلي ترمينال كانتينري بندر شهيدرجايي را 5/3 ميليون TEU (واحد شمارش كانتينر) عنوان كرد و گفت: اين ظرفيت تا دو سال آتي به 6 ميليون TEU افزايش مي يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحمتي امروز در همايش بين المللي چابهار، ترانزيت و توسعه محور شرق در تهران گفت: كشورها بدون داشتن همكاري هاي همه جانبه نمي توانند به توسعه پايدار دست يابند، اين درحالي است كه هيچ كشوري نمي تواند در اين زمينه شكوفا شود مگر اينكه زيرساختهاي پيشرفته اي در زمينه حمل و نقل داشته و كشورهاي همسايه نيز بايد اهتمام جمعي در اين خصوص داشته باشند

وزير راه و ترابري افزود: موقعيت جغرافيايي ايران، توسعه زيرساختهاي حمل و نقل را مي طلبد؛ چراكه عبور دو كريدور شمال- جنوب و شرق- غرب را دارد و در مسير عبور جاده تاريخي ابريشم واقع شده است؛ اين درحالي است كه ايران در چهارراه بين المللي ترانزيت قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: وزارت راه و ترابري مسئوليت بخشهاي مختلف دريايي، هوايي، زميني و ريلي اعم از داخلي و خارجي را برعهده دارد و در توسعه زيربناها به خصوص در محور شرق نقش موثري را ايفا مي كند.

رحمتي گفت: در صورت تامين اعتبار درخواستي و اجراي طرحهاي توسعه، ظرفيت تخليه و بارگيري بندر چابهار از دو ميليون تن فعلي به شش ميليون تن در سالهاي آينده خواهد رسيد.

وي با تشريح برخي ويژگي هاي چابهار گفت: اقدامات لازم براي پهلوگيري كشتي هاي با ظرفيت 100 هزار تن نيز در اين اسكله فراهم شده كه طرحهاي توسعه مربوط به موج شكن چابهار، حوضچه هاي بندر، دو بندر چند منظوره در چابهار در حال اجرا است، در اين صورت براي راحتي دسترسي به بندر چابهار، جاده هاي استان نيز در حال نوسازي و تكميل طرحهاي توسعه است.

رحمتي گفت: بزرگترين ترمينال كانتينري در بندر شهيد رجايي با 5/3 ميليون تي. اي. يو مشغول فعاليت است و طرح توسعه اي در حال اجرا تا 2 سال آتي به 6 ميليون تي. اي . يو مي رسد.

اين مقام مسئول در وزارت راه و ترابري با اشاره به اهميت نقش امكانات حمل و نقل در توسعه اقتصادي كشورها خاطرنشان كرد: از طريق تكميل طرحها و توسعه زيرساختهاي حمل و نقلي مي توان تعاملات و همكاري هاي اقتصادي را با كشورهاي همسايه افزايش داد.

رحمتي گفت: اميد مي رود با اجراي طرحهاي توسعه در بنادر چابهار، باهنر و بوشهر تا سه سال آينده ظرفيت تخليه و بارگيري بنادر كشور به 150 ميليون تن برسد. اين درحالي است كه بندر شهيدرجايي اكنون توان تخليه و بارگيري 3/5 ميليون تي .اي .يو كانتينر را در سال دارد كه اميد مي رود ظرفيت اين بندر بتدريج به 6 ميليون تي. اي. يو برسد.

وي ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي ايران را بزرگترين ناوگان كشور در خاورميانه عنوان و تصريح كرد: سازمان بنادر و كشتيراني تاكنون تسهيلات و امكانات خوبي را براي بهره برداري از اين امكانات فراهم آورده است.

رحمتي ميزان خطوط ريلي كشور را در حال حاضر 8 هزار و 500 كيلومتر ذكر كرد و گفت: سه هزار كيلومتر خط آهن جديد نيز در دست اجراست و ساخت 13 هزار كيلومتر خط جديد نيز در دست مطالعه است.

وي بهره برداري از دو خط جديد ريلي زاهدان - بم كه خطوط ريلي ايران را به پاكستان متصل خواهد كرد و خط ريلي اصفهان - شيراز را از پروژه هاي مهم بخش شبكه ريلي كشور كه تا پايان امسال به بهره برداري خواهند رسيد، اعلام كرد.

رحمتي ابراز اميدواري كرد: خط آهن كرمان - بم نيز تا پايان امسال و اوايل سال آينده به بهره برداري رسد و گفت: توان كشور در بخش جاده اي به نحوي است كه سالانه در كشور هزار و 200 كيلومتر جاده جديد ساخته مي شود كه متوسط سه سال گذشته اين بخش به هزار و 250 كيلومتر افزايش يافته است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن