تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح پالايشگاه گاز مسجد سليمان در آستانه يكصد سالگي صنعت نفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افتتاح پالايشگاه گاز مسجد سليمان در آستانه يكصد سالگي صنعت نفت
همزمان با صد سالگي صنعت نفت پالايشگاه گاز مسجد سليمان با حضور وزير نفت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين پالايشگاه با ظرفيت يك ميليون متر مكعب كه قابل افزايش به 1/4 ميليون متر مكعب در روز است از مصوبه هاي سفر مقام معظم رهبري به استان خوزستان است.

با بهره برداري از پالايشگاه گاز مسجد سليمان مردم اين منطقه كه زادگاه صنعت نفت است از نعمت گاز طبيعي با مشخصات استاندارد بهره مند خواهند شد.

سرمايه گذاري احداث اين پالايشگاه 250 ميليارد ريال است كه با توجه به توليد روزانه 750 بشكه ميعانات گازي بدون احتساب ارزش گاز توليدي قريب به يكسال مستهلك مي شود.

فرشيد ابدالي دهذري مديرعامل شركت پالايش گاز بيد بلند كه بهره برداري از پالايشگاه گاز مسجد سليمان را نيز بر عهده دارد، گفت: رويكرد شركت ملي گاز ايران در راستاي بيانات حكيمانه مقام معظم رهبري بر نوآوري و شكوفايي است و اميدواريم مجموعه اين تاسيسات سرمنشا خير و بركت براي مردم هميشه سرافراز اين منطقه باشد.

يكي از ويژگي هاي اجرايي اين پروژه انجام طراحي پالايشگاه و ساير بخشها به دست توانمند كارشناسان ايراني است. تمامي دستگاه ها و تجهزات واحدهاي پالايش گاز اين مجموعه در مدت يكسال ساخته و تامين شد.

با اجراي طرح پالايشگاه گاز مسجد سليمان، شبكه شهري غير استاندارد قديمي اين شهر جمع آوري شده و شرايط زيست محيطي منطقه بهبود مي يابد. خوراك اين پالايشگاه گاز با خط لوله 12 اينچ از ميدان نفت سفيد در 25 كيلومتري پالايشگاه تامين مي شود. پالايشگاه شامل دو رديف واحدهاي پالايش گاز ترش و اصلاح نقطه شبنم گاز است.

بر اساس اين گزارش با ساخت يك رشته خط لوله چهار انيچي به طول 12 كيلومتر مايعات گاز توليد شده در پالايشگاه مسجد سليمان به واحد بهره برداري نفت خام منتقل مي شود. همچنين اين پالايشگاه مجهز به دو سيستم برق رساني و آب رساني مستقل است.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن