تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806910988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه‌هاي امتحاني به دانش‌آموزان‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: توصيه‌هاي امتحاني به دانش‌آموزان‌
جام جم آنلاين: با نزديك شدن به روز‌هاي پاياني سال تحصيلي، دانش‌آموزان كم‌كم حال و هواي خردادي به خود مي‌گيرند. تلاش و كوشش همه دانش‌آموزان، حتي دانش‌آموزاني كه در طول سال تحصيلي تلاش زيادي نداشته‌اند، اين روزها به چشم مي‌آيد؛ اما دانش‌آموزان براي موفقيت بيشتر در امتحانات بايد چند نكته را رعايت كنند.


دانش‌آموزان در كوتاه‌مدت و به صورت ضرب‌الاجل، نمي‌توانند برنامه مطالعه خود را دستخوش تغيير و تحولات اساسي بكنند؛ مثلا اگر قبلا تا پاسي از شب را به مطالعه مي‌پرداخته‌اند، اكنون براساس نظر مشاور، معلم يا والدين براحتي نمي‌توانند به جاي مطالعه در شب، صبح‌ها زود از خواب بيدار شوند و به مطالعه بپردازند.

البته مطالعه و يادگيري در ابتداي روز بسيار بهتر خواهد بود؛ ولي اين احتمال وجود دارد كه بعضي به لحاظ بدني در شرايطي نباشند كه بتوانند در مدت زمان كوتاه خود را به مطالعه كردن در صبحگاهان عادت دهند.

پيشنهاد مي‌شود دانش‌آموزان براي بهره‌گيري بيشتر از زمان دو، سه روزي تغيير زمان مطالعه را به صبح زود تغيير دهند. اگر به نظرشان موفقيت‌آميز بود و به هنگام مطالعه دچار خواب‌آلودگي و بي‌حسي نبودند، تا زماني كه علاقه به مطالعه در آن زمان وجود دارد، كار خود را ادامه دهند و در غير اين صورت همان برنامه مطالعه قبلي خود را پي گيرند؛ هرچند مطالعه در شب و حتي تا پاسي از شب گذشته باشد.

نتيجه كلام اين‌كه براي تغيير زمان مطالعه، از مطالعه كردن در شب به صبح زود بايد بدن آماده و پذيراي اين تغيير و تحول باشد، در غير اين صورت ممكن است حتي زمان مفيد مطالعه در شب هم از ميان برود.

نحوه خوب امتحان دادن‌

شايد اين روزها خواننده اين مطلب دانش‌آموزان نباشند؛ اما به عموم اولياي دانش‌آموزان كه مطلب را مطالعه مي‌كنند، توصيه مي‌شود تلاش كنند تا دانش‌آموزان با هر وضعيت تحصيلي خوب امتحان بدهند. بعضي دانش‌آموزان حتي پاسخ‌هاي صحيح و غلط را كه با يك حرف ص يا غ و در زبان انگليسي با T و F نمايش داده مي‌شود، خالي مي‌گذارند و اين ارتباطي به ميزان معلومات آنها ندارد.

سفيد گذاشتن و علامت نزدن پرسش‌هاي چندجوابي هم يكي از مواردي است كه معمولا بعضي دانش‌آموزان انجام مي‌دهند، در صورتي كه اين مساله مي‌تواند بخصوص در سرنوشت دانش‌آموزان متوسط رو به پايين (دانش‌آموزان لب مرز) كه نمره نزديك 10 دارند، تعيين‌كننده باشد.

با توجه به اين‌كه در امتحانات مدارس معمولا نمره منفي به پاسخ‌هاي چندگزينه‌اي و يا تشريحي تعلق نمي‌گيرد، بهتر است پاسخ هيچ پرسشي خالي گذاشته نشود و حتي‌المقدور با همان اطلاعاتي كه دانش‌آموز دارد، حتي اگر پاسخ پرسشي را اصلا نمي‌داند، به آن پاسخ بدهد. چه‌بسا همان پاسخ حدسي با نزديك بودن به پاسخ درست حتي در پرسش تشريحي، نمر‌ه‌اي را براي دانش‌آموز منظور كند.

مديريت زمان: دانش‌آموزان بايد توجه داشته باشند كه زمان مندرج بالاي برگه امتحاني كه بيانگر طول مدت امتحان دادن است، مدت زماني است كه طراح سوال با توجه به تجربه‌اي كه دارد، براي امتحان‌دهنده كافي مي‌داند. شايد در مواقعي، اين زمان بيشتر از حد لازم براي يك دانش‌آموز و يا در مواقع اندكي كمتر از زمان لازم براي امتحان دادن دانش‌آموز ديگر باشد.

با توجه به اصل تفاوت‌هاي فردي كه سرعت پاسخگويي هر دانش‌آموز به سوالات امتحان با فرد ديگر متفاوت است، در نهايت دانش‌آموز براي پاسخگويي به پرسش‌هاي هر امتحاني بايد زمان را مديريت كند، حتي اگر زمان اختصاص داده شده براي امتحان كافي نباشد، دانش‌آموز بايد با درايت به پرسش‌ها پاسخ دهد.

چگونگي مديريت زمان در امتحانات‌

دانش‌آموز بايد ابتدا پرسش‌هايي را پاسخ دهد كه صددرصد به صحيح بودن آنها اطمينان دارد و يا پاسخگويي به پرسش‌هايي را كه در حافظه كوتاه‌مدتش قرار دارد و احتمال مي‌دهد در صورت واگذار كردن به بعد، ممكن است از ذهنش خارج شود، در اولويت برنامه خود قرار دهد و پس از پاسخگويي به اين دسته از پرسش‌ها به سراغ پرسش‌هاي فكركردني كه به زمان بيشتري نياز دارند، برود.

حسن دانه‌داران‌
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 990]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن