تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807444259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با راي قضات هيات عمومي ديوان عالي كشور؛تحقيقات پرونده مرگ مشكوك زن جوان پس از 6 سال از سر گرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با راي قضات هيات عمومي ديوان عالي كشور؛تحقيقات پرونده مرگ مشكوك زن جوان پس از 6 سال از سر گرفته شد
در نشست هيات عمومي ديوان‌عالي كشور كه به رياست آيت‌الله مفيد- رئيس ديوان‌عالي كشور و با حضور آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي- دادستان كل كشور و 50 قاضي دادگاه برگزار شد، باغاني- رئيس شعبه 13 تشخيص ديوان‌عالي كشور با اشاره به محتواي پرونده اصراري - كيفري گفت: سپس احمدي‌شاهرودي - عضو معاونت ديوان‌عالي كشور اظهار داشت: همچنين اميري - مستشار شعبه ديوان‌عالي كشور با اشاره به اينكه پرداخت ديه از بيت‌المال منتفي است، عنوان كرد: دادستان كل كشور نيز اعلا‌م كرد:

اعتماد ملي: با گذشت 6 سال از مرگ زن جوان در پي چند مرحله رسيدگي به پرونده سرانجام قضات هيات عمومي ديوان عالي كشور راي به از سرگيري تحقيقات در مورد عمدي يا شبه‌عمدي بودن قتل را صادر كردند.

اين در حالي است كه در مدت 6 سال پرونده چند بار به دادگاه و ديوان عالي كشور رفته است و جلسات محاكمه، قسامه و سوگند براي رسيدگي به پرونده اجرا شده است. حدود ظهر دومين روز مهرماه سال 81 ساكنان يكي از خيابان‌هاي شهرستان قزوين با شنيدن صداي فريادهاي زن جواني به خيابان آمدند و پي بردند صدا از خانه زوجي مي‌آيد كه در همسايگي آنها سكونت دادند. بنابراين ابتدا در زدند و وقتي كسي در را باز نكرد يكي از همسايه‌ها از راه پشت‌بام وارد خانه شد و در را براي ديگران باز كرد. ساكنان محل با حضور در حياط خانه ديدند كه زن همسايه كه نام دارد با بدني شعله‌ور در حال ضجه زدن و فرياد كشيدن است و شوهرش نيز در گوشه‌اي از حياط ايستاده و به سوختن او نگاه مي‌كند. در اين هنگام همسايه‌ها بدن شعله‌ور زن را در پتويي پيچيدند و او را به بيمارستان بردند و در آنجا بود كه يكي از پرستاران موضوع را به پليس اطلا‌ع داد و گفت: معصومه مدعي است شوهرش او را آتش زده.

با آغاز تحقيقات پليس معلوم شد همسايه‌ها و راننده‌آژانسي كه معصومه را به بيمارستان آورده‌اند چنين چيزي را شنيده‌اند. در پي اين گفته‌ها معصومه با وجود وضع بدش مورد بازجويي قرار گرفت و گفت: براي رفتن به عروس آماده مي‌شدم كه شوهرم با من درگير شد و مرا مجبور كرد به حياط بروم. او از من خواست نفت روي خودم بريزم اما من اين كار را نكردم. سرانجام خودش روي من نفت ريخت و كبريت روشن را روي تنم انداخت. پيش از آن هم به زور كتك مرا مجبور كرد پاي كاغذي كه در آن نوشته بود من خودسوزي كرده‌ام را انگشت بزنم.

معصومه ساعتي پس از انتقال به بيمارستان به دليل سوختگي 90 درصدي جان سپرد و در آن هنگام بود كه تحقيقات پرونده را قاضي كشيك قتل عهده‌دار شد.

در اين مرحله از تحقيقات نيز شواهد از دست داشتن ستار در مرگ همسرش حكايت داشت، به همين دليل مقرر شد او به اتهام قتل محاكمه شود.در نهايت هم با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست، پرونده براي رسيدگي به دادگاه عمومي- جزايي قزوين سپرده شد. اين در حالي بود كه قضات شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده هم در 19 مرداد 1383 پس از چندين ساعت بررسي و شور پرونده را از موارد لوث دانستند و به اجراي مراسم قسامه حكم دادند.

بدين ترتيب قرار شد 50 نفر از خويشاوندان نسبي قرباني در دادگاه قسم ياد كنند كه عامل اين حادثه است اما به دليل عدم حضور 50 نفر براي قسم ياد كردن جلسه برگزار نشد و اين مراسم تبديل به مراسم سوگند شد و متهم با بيش از 50 بار دست گذاشتن روي قرآن سوگند خورد همسرش خودسوزي كرده است.

به اين ترتيب با اجراي اين مراسم، دادگاه به استناد موادي از قانون مجازات اسلا‌مي، راي به پرداخت ديه قرباني از صندوق بيت‌المال داد اما هنوز هم پرونده بسته نشد چرا كه حكم با اعتراض وكيل خانواده از سوي قضات شعبه 37 ديوان‌عالي كشور نقض شد. قضات اين شعبه با توجه به فتواي امام راحل در كتاب تحريرالوسيله كه فرموده‌اند: ، پرونده را به شعبه هم‌عرض يعني شعبه 103 دادگاه عمومي- جزايي قزوين سپردند.

قضات شعبه 37 ديوان‌عالي كشور همچنين درباره پرداخت ديه از بيت‌المال اعلا‌م كرده بودند:

به اين ترتيب 3 سال پس از برگزاري اولين جلسه پرونده بار ديگر در شعبه 103 دادگاه عمومي- جزايي به شور گذاشته شد.

در اين مرحله هم از آنجا كه اولياي دم باز هم نتوانسته بودند 50 مرد مسلمان را براي مراسم سوگند معرفي كنند، دادگاه متهم را 50 بار قسم داد و به استناد تبصره سه ماده 248 قانون مجازات حكم برائت براي بار ديگر صادر شد.

و اما اين بار هم اولياي دم پرونده به اين حكم اعتراض كردند و پرونده دوباره نزد قضات شعبه 37 ديوان‌عالي فرستاده شد و چون قضات اين شعبه بر راي پيشين خود اصرار كردند، هيات عمومي ديوان‌عالي كشور تشكيل شد و به شور پرداخت. در نهايت هم پس از اظهارنظرهاي مختلفي كه در اين جلسه مطرح شد، قضات هيات عمومي ديوان‌عالي كشور راي به از سرگيري تحقيقات پس از گذشت 6 سال از اين حادثه را صادر كردند.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن