واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: علم الهدی: ارتباطشان با امام زمان دكان و دروغ است كسی كه در برابر ولیفقیه بایستد و از فرمان ایشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولایی الگوی دیگری را مد نظر داشته باشد، این شخص طاغوتپرست است. كسی كه در برابر ولیفقیه بایستد و از فرمان ایشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولایی الگوی دیگری را مد نظر داشته باشد، این شخص طاغوتپرست است.امامجمعه شهر مشهدمقدس خاطرنشان كرد: برخیها فكر میكنند كه میتوانند دین و فرقهای بسازند و مردم را به وسیله آن منحرف كنند در حالی كه امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامعالشرایط است.به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیتالله سیداحمد علمالهدی امامجمعه شهر مشهد مقدس در جمع عزاداران تهرانی در میدان هفتم تیر تهران، گفت: حوادث و رویدادهای اسلامی از 2 جنبه تجربی و عبرتآموزی قابل فهم است. توجه به ابعاد مثبت یك جریان به انسان تجربه میآموزد و تامل در ابعاد منفی یك رویداد نیز بر عبرت انسان میافزاید.آیتالله علمالهدی با اشاره به اینكه مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) یك رویداد جریانساز و تاریخی از بعد عبرتآموزی است، خاطرنشان كرد:مجموعه مشكلات و ناهنجاریهای زندگی امت اسلامی معلول یك علت است. امامنشناسی و امامتناپذیری؛ نشناختن امام و یا امام را شناختن و امامت را نپذیرفتن است.وی با اشاره به اینكه امامنشناسی و امامتنپذیری منشاء تمام فجایع و رویدادهای منفی در زندگی اجتماعی مسلمانان است، تاكید كرد: امامتپذیری در واقع پذیرش نظام امامت و نظام ولایی در زندگی اجتماعی است.آیتالله علمالهدی اظهار داشت: امروز در جامعه نسبت به امامت و ولایت بینشهای متفاوتی وجود دارد. حضور امامت در جامعه یك صورت عملیاتی است و مصداق خارجی آن وجود نظام مدیریتی بر مبنای ولایت است.امامجمعه شهر مشهد با تاكید بر اینكه اگر یك نظام مدیریتی در جامعه به وجود بیاید اما این نظام امامشناس و ولایتپذیر نباشد، این نظام مورد قبول نیست بیان داشت: شرط توحید، اعتقاد به امامت و امامتپذیری است. پذیرش امامت یك ساختار و نظام اجتماعی در جامعه است.وی افزود: مبنای اعتقادی شیعیان بر این امر استوار است كه امروز وجود امام زمان(عج) و پذیرش ایشان امامتپذیری است.آیتالله علمالهدی با طرح این سؤال كه در حال حاضر پذیرش امامت امام زمان(عج) چگونه ممكن است؟ گفت: امروز در این خصوص دو بینش در جامعه وجود دارد.امامجمعه شهر مشهد خاطرنشان كرد: یك بینش این است كه امام زمان(عج) یك امام ذخیره شده است تا در آینده بتواند امامت كند و نتیجه این بینش این است كه برخیها میخواهند امام زمان(عج) در حاشیه و افسانه باشد و این بینشی باطل است.وی در ادامه تصریح كرد: بینش دیگر این است كه امام زمان(عج) امام ماست و اكنون امامت میكند. امام زمان(عج) در عین غیبت بر جامعه جهانی امامت میكند.آیتالله علمالهدی با تاكید بر اینكه امامتپذیری، پذیرش نظام امامت امام زمان(عج) است بیان داشت: امامت امام زمان(عج) در جامعه جهانی در شكل خاص و به طور خاص است.امامجمعه شهر مشهد با اشاره به اینكه امام زمان(عج) در تمامی ابعاد زندگی ما امامت میكنند، اظهار داشت: امام زمان(عج) راه ارتباط را فقط از یك راه مشخص داشتهاند و غیر از این راه، تمامی مسیرها باطل است. امام زمان(عج) تنها راه ارتباط را با حجت، مجتهد جامعالشرایط و ولیفقیه تاكید داشتند.آیتالله علمالهدی با بیان اینكه ادعای مشاهده و ارتباط با امام زمان(عج) كه برخی دم از آن میزنند، نوعی دكان و دروغی بیش نیست، بیان داشت: كسی كه امروز در جامعه زندگی میكند باید امامت امام زمان(عج) را بپذیرد و راه پذیرش امامت ایشان از طریق حجت است.امامجمعه شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اكنون حدود 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران میگذرد و در این سالها استكبارجهانی تجربه كرده كه در این مملكت حزبسازی راه به جایی نمیبرد.وی افزود: برخیها فكر میكنند كه میتوانند دین و فرقهای بسازند و مردم را به وسیله آن منحرف كنند در حالی كه امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامعالشرایط است.آیتالله علمالهدی یادآور شد: امام زمان(عج) نایبی چون امامخمینی(ره) داشت كه به وسیله ایشان، مردم و خونهایی كه ملت ایران نثار انقلاب اسلامی ایران كردند، طاغوت سرنگون شد.امامجمعه شهر مشهد تاكید كرد: كسی كه در برابر ولیفقیه بایستد و از فرمان ایشان اطاعت نكند و در مقابل نظام ولایی الگوی دیگری را مد نظر داشته باشد، این شخص طاغوتپرست است.وی با بیان اینكه در حال حاضر امامت امام زمان(عج) در حال اجراست، خاطرنشان كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولایت تا آنجا پیش رفت كه پهلویش شكست و فرزندش به شهادت رسید اما با این حال دامن حضرت علی(ع) را رها نكرد و آیا ما هم حاضریم تا پایان ولایت اینگونه باشیم؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]