تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزش قراردادها بيش از 8 ميليارد دلار است‌ اختلاس مقاطعه‌كاران آمريكايي در عراق‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ارزش قراردادها بيش از 8 ميليارد دلار است‌ اختلاس مقاطعه‌كاران آمريكايي در عراق‌
جام جم آنلاين: حسابرسي قرارداد‌هاي واگذار شده به مقاطعه‌‌كاران آمريكايي و عراقي به ارزش 8 ميليارد دلار، نشان داد تقريبا در تمامي قراردادهاي منعقد شده، نشانه‌هايي از بروز اختلاس وجود دارد.


گزارشي كه از سوي دفتر بازرسي كل وزارت دفاع ايالات‌متحده و پس از بررسي 180 هزار مورد قرارداد پنتاگون با مقاطعه‌‌كاران نظامي در عراق، مصر و كويت حدفاصل سال‌هاي 2001 تا 2006 ميلادي منتشر شد، طيف وسيعي از تخلفات مالي در قراردادهايي كه بين ارتش آمريكا و مقاطعه‌‌كاران غيرنظامي منعقد مي‌شود را مورد تاييد قرار داده است.

در اين بررسي مجموع پرداخت‌ها به حدود

8 ميليارد دلار بالغ شد كه براي خريد طيف وسيعي از كالاها و خدمات كه از آب معدني و تشك خواب تا غذا و گوشي تلفن همراه را در بر مي‌گرفت، مورد استفاده قرار گرفته بود.

پاره‌اي از موارد بررسي شده متضمن تخلف آشكار و غيرقابل توجيه از دستورالعمل‌هاي مالي در پنتاگون يا به عبارت ساده‌تر تباني و اختلاس آشكار از سوي هر دو طرف قراردادها بوده است. دفتر بازرسي كل پنتاگون به عنوان نمونه به قراردادي به ارزش 11 ميليون دلار اشاره كرده كه اساسا مشخص نيست براي خريد چه محصول يا خدمتي منعقد شده و ارتش در مقابل آن چه چيزي دريافت كرده است.

از مجموع 8 ميليارد دلاري كه در اين چارچوب مورد بررسي قرار گرفتند 8/1 ميليارد دلار مربوط به دارايي‌هاي توقيف شده دولت عراق بوده كه وضعيت هزينه شدن آن‌ها به مراتب بدتر از وجوهي است كه از طريق پنتاگون تامين شده بودند.

اعتراض دموكرات‌ها

انتشار اين گزارش اعتراض گسترده نمايندگان دموكرات كنگره آمريكا را برانگيخت كه اعتقاد دارند اين طرح تا آنجا كه به سوءمديريت دارايي‌هاي ملت آمريكا مربوط مي‌شود، مشتي از خروار را در معرض ديد عموم قرار داده است.

اين گزارش مقارن با تصويب طرحي كه از سوي هنري واكسمن، نماينده دموكرات مجلس نمايندگان براي تشديد تمهيدات مقابله با اختلاس و سوءاستفاده مالي در دستگاه‌هاي دولتي ارائه شده بود، انتشار يافت.

گزارش اخير از وجوه مختلفي قابل توجه بود. مهمترين نكته اين بود كه برخلاف حسابرسي‌هاي قبلي كه از سوي نهادهاي خارج از پنتاگون انجام ‌شده بودند، اين بار وزارت دفاع امريكا راسا وجود اختلاس در قراردادهاي ارتش با مقاطعه‌كاران غيرنظامي را برملا كرده است.

اختلاس پشت اختلاس‌

پيش از اين و در ماه آوريل نتيجه حسابرسي‌ كه به هزينه دولت آمريكا انجام شد از وجود اختلاس در نحوه هزينه صدها ميليون دلار از بودجه بازسازي عراق پرده برداشت.

قبل از آن هم كارگروهي كه از سوي كنگره آمريكا سال گذشته براي بررسي نحوه هزينه بودجه نوسازي عراق توسط مقاطعه‌كاران آمريكايي تعيين شده بود از ابهام در چگونگي هزينه شدن حداقل 10 ميليارد دلار از اين بودجه خبر داده بود.

موارد مبهم مورد اشاره در گزارش اخير به قدري زياد بوده كه حتي پنتاگون هم به آن اعتراض كرده است. گمان مي‌رود اين گزارش در نشست ويژه‌اي در كنگره مورد بررسي قرار گيرد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن