تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819852942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وقايع اتفاقيه هفته گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وقايع اتفاقيه هفته گذشته
بديهي است كه توافق گروه‌هاي لبناني در دوحه، بهترين چالش بين‌المللي هفته گذشته بود؛ توافقي كه باعث افزايش اعتبار آل‌ثاني و انتخاب رئيس‌جمهور لبنان شد و كارشناسان توافق به دست آمده را بسيار مثبت خواندند و پيروزي‌‌هايي براي حزب‌الله توصيف كردند، سنيوره يك شنبه استعفا مي دهد و گروه 14 مارس از شانس سعد حريري براي تصدي نخست وزيري لبنان سخن به ميان آوردند.
سياسي

جستن وزير بازرگاني از استيضاح، قطعا مهمترين و بحث‌برانگيزترين خبر هفته گذشته بود؛ استيضاحي كه دولت درخواست آن را كرده بود؛ استيضاحي كه حسابي جنجالي شد. نمايندگان به هيأت رئيسه اعتراض كردند. افروغ از اقدام نادران شگفت‌زده شد، نادران گفت: قسم‌شكني نكرديم و در پايان با منتفي شدن استيضاح ميركاظمي، رئيس‌جمهور اين اقدام مجلس را تحسين كرد.

فشار به كابينه در هفته رنگ ديگري نيز داشت، سرانجام سرپرست وزارت كشور منصوب شد و جلسه توديع پورمحمدي برگزار شد و به گفته برخي رسانه‌‌ها، پورمحمدي باز هم سكوت كرد و برخي، از دلايل تغيير وزير كشور سخن گفتند و در پايان، 200 نماينده در نامه به رهبر از پورمحمدي تشكر كردند. دولت درباره رأي اعتماد به شوراي نگهبان نامه نوشت. رحيمي،‌ معاون حقوقي رئيس‌جمهور شد، ايران كاردار سوييس را احضار كرد و سفارت انگليس از مردم ايران عذرخواهي كرد؛ البته به خاطر خبر «تابناك».

شهرام جزايري سلام رساند، معلم فداكار جانش را فداي دانش‌آموز كرد، در اعتراض به اسرائيل در تهران راهپيمايي شد، دانش از عشق ناواقعي خود گفت، مركز پژوهش‌ها درباره سه آمار نادرست رئيس‌جمهور توضيحاتي داد، ‌مجروحان حادثه حمله به كاركنان به سفارت ايران در بغداد به تهران منتقل شدند و دادستان كل كشور، از نقش اسرائيل در حادثه انفجار شيراز سخناني به ميان آورد و ثمره هاشمي اظهاراتي درباره نفت بر سر سفره مردم گفت.
راستي، سرانجام گزارش تحقيق و تفحص از قوه قضاييه خوانده شد، دستگاه‌ قضايي به آن اعتراض كرد و در پايان، زواياي جالبي از اين گزارش روشن شد.

اقتصادي
نفت، 120 دلار شد، مظاهري جلوي وام‌هاي حرام را مي‌گيرد، ‌پرداخت بدهي دولت از حساب جاري ارزي در مجمع تشخيص رد شد، الهام از ميزان افزايش حقوق كاركنان خبر داد كه برخي اعتراض كرده و آن را غير قانوني خواندند.
مجلس در هفته آخر خود، روزهاي شلوغي را پشت سر گذاشت؛ از جمله قرائت گزارش تحقيق و تفحص از گمرك و همچنين گزارش تفحص از مناطق آزاد.
گفتني است، صمصامي اظهار داشته كه بايد نرخ سود 100درصدي توسط مظاهري ابلاغ شود.

ورزشي
انتخاب قهرمان قهرمانان، آغازگر هفته گذشته بود، قهرماني ايران در فوتسال آسيا و قهرماني صباباتري در بسكتبال، از جمله خبرهاي جالب بودند.
پيروزي مقابل سپاهان قهرمان شد؛ بازي سخت و نفس‌گيري بود، بازي به جنجال و درگيري كشيد و 130 مجروح به جاي گذاشت و در عوض، هر دو استقلال در بازي‌هاي خود ناكام ماندند.

احمدزاده از تيم ملي رفت، علي كريمي از حضور در تيم ملي محروم شد و اين محروميتش با واكنش جالب وي مواجه شد، فيروز كريمي از استقلال رفت و قلعه نويي آمد. زريبافان هم به استقلال آمد. استيلي تهديد كرد و سعيدلو و كاشاني به وي پاسخ دادند.
اسطوره نقره‌اي جودو از تيم ملي خداحافظي كرد.
راستي، مشعل المپيك خاموش شد و منچستر در بازي بسيار تنگاتنگ و نفس‌گير، قهرمان اروپا شد.

بين‌الملل
بديهي است كه توافق گروه‌هاي لبناني در دوحه، بهترين چالش بين‌المللي هفته گذشته بود؛ توافقي كه باعث افزايش اعتبار آل‌ثاني و انتخاب رئيس‌جمهور لبنان شد و كارشناسان توافق به دست آمده را بسيار مثبت خواندند و پيروزي‌‌هايي براي حزب‌الله توصيف كردند، سنيوره يك شنبه استعفا مي دهد و گروه 14 مارس از شانس سعد حريري براي تصدي نخست وزيري لبنان سخن به ميان آوردند.

گزارش تكان‌دهنده از آزمايش اتمي اسرائيل روي كودكان، عذرخواهي بوش از مالكي به خاطر تيراندازي به قرآن، تماس تلفني «اشتان‌ماير» با جليلي، تكذيب خبر قصد حمله آمريكا به ايران، خبر سفر سولانا به تهران، كناره‌گيري ماهاتيرمحمد از حزب حاكم مالزي، افزايش درگيري‌هاي مرگبار در آفريقا، اوج‌گيري اعتراض‌هاي و اعتصاب‌ها در فرانسه، دست رد پادشاه سعودي به سينه بوش و اعتراض به «بان‌‌كي‌مون» به خاطر «نكبت»، از جمله ديگر خبرها بودند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن