تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813111701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چين و روسيه طرح سپر موشكي آمريكا را محكوم كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چين و روسيه طرح سپر موشكي آمريكا را محكوم كردند
خارجي. سياسي. روسيه. چين
درجريان سفر"دميتري مدودف" رئيس جمهوري روسيه به چين كه امروز (جمعه) آغاز شد، دو كشور طرح‌هاي آمريكا در مورد استقرار سپر دفاع موشكي را كه به ادعاي واشنگتن عاملي كليدي براي حفظ امنيت خود و هم‌پيمانانش تلقي مي‌شود، محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از پكن، چين و روسيه با انتشار بيانيه مشتركي اعلام كردند: ايجاد يك سيستم جهاني دفاع موشكي كه شامل استقرار چنين سيستم‌هايي در مناطق ويژه‌اي از جهان يا طرح‌هايي براي چنين مشاركتي مي‌شود، نه تنها به تامين ثبات و موازنه راهبردي كمك نمي‌كند كه به تلاش‌هاي جهاني در كنترل سلاح‌ها و روند منع اشاعه سلاح‌هاي اتمي هم خدشه وارد مي‌سازد.

در بيانيه‌ي فوق همچنين آمده است: اين سيستم به تقويت اعتماد بين كشورها و ثبات منطقه‌اي لطمه وارد مي‌كند و دو كشور نيز نگراني خود را در اين خصوص ابراز مي‌دارند.

اين بيانيه در پكن بين "هو جين تائو" و "دميتري مدودف" روساي جمهوري چين و روسيه به امضا رسيد. اين نخستين سفر خارجي مدودف پس از به قدرت رسيدن در ماه ميلادي جاري است كه چندين كشور را دربرمي‌گيرد.

مدودف به هو گفت: اين گفت و شنود بيانگر نظرات ما در زمينه مشكلات شديد بين‌المللي همچون سيستم‌هاي دفاع موشكي، دسته‌بندي‌هاي نظامي و برخي مسائل ديگر است.

طرح‌هاي واشنگتن براي استقرار بخش‌هايي از سپر موشكي‌اش در شرق اروپا كه با داعيه‌ي مقابله با حملات احتمالي موشكي برخي كشورهاي منطقه، صورت مي‌گيرد، نگراني مسكو كه آن را تهديدي عليه امنيت خود مي‌داند، باعث شده است.

مدودف و هو به زمينه‌هاي مشتركي درمورد حقوق بشر نيز دست يافتند. اين دو كشور معتقدند كه آمريكا از مسئله حقوق بشر به عنوان اهرمي سياسي براي انتقاد از آنها استفاده مي‌كند.

در بيانيه مشترك چين و روسيه دراين ارتباط آمده است: هر دو طرف نسبت به ماهيت جهاني اصل احترام به حقوق بشر نگرانند، اما در عين حال گمان مي‌كنند كه هر كشوري از حق ترغيب و حفظ موازين حقوق بشر براساس شرايط و وضعيت خاص خود برخوردار است.

اين بيانيه مي‌افزايد: در مقوله حقوق بشر، بايد گفت كه ما باسياسي كردن موضوع و استفاده از معيارهاي دوگانه مخالفيم و با بهره‌گيري از حقوق بشر براي مداخله در امور ديگر كشورها هم مقابله مي‌كنيم.

مدودف يك روز پس از بازديد از كشور همسايه خود قزاقستان، وارد چين شد. قزاقستان، كشوري مهم براي راهبرد مسكو در كوتاه كردن دست غرب از گاز آسياي مركزي است و درعين حال رقيبي براي روسيه در ارتباط با تامين نياز شديد چين به انرژي محسوب مي‌شود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن