تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804120010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه پنجم تركيبي از پيشنهاد دولت و مجمع


واضح آرشیو وب فارسی:الف: برنامه پنجم تركيبي از پيشنهاد دولت و مجمع
معاون پژوهشهاي اقتصادي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام از تدوين دو پيش نويس براي سياستهاي كلي برنامه پنجم توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام و دولت خبر داد و گفت: مقام معظم رهبري پيش نويس برنامه پنجم تدويني دولت را به مجمع ارجاع داده است.

محمد باقر نوبخت در گفتگو با مهر در پاسخ به پرسشي مبني بر تدوين پيش نويس تدوين برنامه پنجم در مجمع تشخيص مصلحت نظام همزمان با تدوين پيش نويس ديگري در دولت، گفت: سياستهاي كلي بايد توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام تهيه و با تائيد مقام معظم رهبري اجرايي شود.

معاون پژوهشهاي اقتصادي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مجمع تشخيص مصلحت كار تدوين پيش نويس را از مدتها قبل آغاز كرده بود.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه دولت نيز سياستهاي پيشنهادي خود را ارائه كرد، اين پيشنهادات توسط مقام معظم رهبري به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارجاع شد و هم اكنون مجمع جلسات فشرده اي را در اين خصوص برگزار مي كند تا بر اساس پيش نويس سياستهاي تدوين شده در دبيرخانه مجمع و همچنين سياستهايي كه از سوي دولت پيشنهاد شد، بتواند سياستهاي كلي برنامه پنجم را به تصويب برساند.

نوبخت با اشاره به اينكه هم اكنون جلسات مجمع تشخيص مصلحت در اين راستا در حال برگزاري است، گفت: گزارش دولت و مجمع در اين خصوص به صورت تركيبي است و دو پيشنهاد است كه قطعا اين دو تركيب خواهد شد و يك پيشنهاد بهينه ارائه خواهد شد.

وي با بيان اينكه جلسات مجمع به طور مستمر هر هفته برگزار مي شود، اظهارداشت: سياستهاي كلي نيز هم اكنون در كميسيونها در حال تهيه است و يك كميسيون خاصي نيز براي اين كار تشكيل شده كه اين پيش نويس توسط آن نهايي و سپس در صحن مجمع تشخيص مصلحت نظام نهايي خواهد شد.

به گزارش مهر، رئيس جمهور در15 مهرماه سال 86 دردستوري به معاون اول خود ماموريت داد تا با تشكيل شوراي عالي تدوين برنامه پنجم كشور، سياست‌هاي كلي و جزييات اين برنامه را پس از تاييد رهبر معظم انقلاب و تصويب در دولت و مجلس شوراي اسلامي براي ابتداي سال 1389 آماده اجرا كند.

برهمين اساس، شوراي عالي تدوين برنامه پنجم به رياست پرويز داوودي و 27عضو ديگر تشكيل و جلسات متعددي در اين راستا برگزار كردند. البته با تائيد رئيس جمهوري نفرات جديدي نيز به اين شورا افزوده شدند.

دراين ميان، كارگروه هايي نيز زير نظر شوراي عالي تدوين برنامه پنجم سازندگي به رياست پرويز داوودي فعال شدند كه مسايل مرتبط با اين برنامه را به طوري جدي و كارشناسي و منطبق بر سياستهاي كلي نظام پيگيري كردند. همچنين در وزارتخانه ها و برخي دستگاه هاي اجرايي نيز كارگروهايي براي تدوين برنامه متخص آن وزارتخانه يا دستگاه اجرايي تشكيل شد.

البته بايد توجه داشت، حدود يكسال است كه مطالعات اوليه براي تدوين برنامه پنجم با توجه به نيازها و ابزارها در معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري ( سازمان مديريت و برنامه ريزي سابق ) آغاز شده است. تدوين برنامه پنجم توسعه با توجه به شاخصهاي مورد تاكيد مقام معظم رهبري و الگوي توسعه اسلامي - ايراني تكليف بسيار با اهميتي است كه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در سال جاري بر عهده دارد.

استفاده هر چه بيشتر از ظرفيتهاي قانون اساسي، اصالت كارآمدي، فرهنگي اصيل اسلامي - ايراني حركت هماهنگ به سوي چشم انداز 1404 ، تحول سازماني و اصلاحي روندهاي اجرايي، پيشرفت علمي و فرهنگي كشور در تمام زمينه ها، اصلاح نظام پولي و مالي كشور و رفع كامل نيازهاي ضروري جوانان از اشتغال، مسكن، ازدواج از مهمترين محورهاي برنامه 5 ساله گزارش شده است.

در همين حال، سياستهاي كلي برنامه پنجم قرار است در صورت تائيد كليات توسط رهبر معظم انقلاب، در قالب لايحه اي در دولت تصويب و به مجلس شوراي اسلامي ارسال شود. البته نسخه اي از سياستهاي كلي برنامه پنجم نيز به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارسال شده است.

به هر حال، هم اكنون در چهارمين سال اجراي برنامه چهارم توسعه قرار داريم و پايان اين برنامه سال 1388 خواهد بود. برنامه پنجم نيز از ابتداي سال 1389 بايد اجرايي شود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن