تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يوشنكو دستور پيگيري خروج ناوگان درياي سياه روسيه را صادر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يوشنكو دستور پيگيري خروج ناوگان درياي سياه روسيه را صادر كرد
خبرگزاري فارس: رئيس جمهوري اوكراين دولت اين كشور را موظف نمود ظرف دو ماه اقدامات لازم براي خاتمه بخشيدن به توافق نامه مربوط به حضور ناوگان درياي سياه روسيه در اين كشور را انجام دهد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «راسيسكايا گازيه تا»، ويكتور يوشنكو، رئيس جمهوري اوكراين دولت اين كشور را موظف نمود تا تاريخ 20 ماه ژوئن سال جاري، لايحه قانوني مربوط به خاتمه يافتن توافق نامه مربوط به حضور ناوگان درياي سياه روسيه در اين كشور را تهيه كند. بر اساس توافقات صورت گرفته بين دو كشور در سال 1997، اين ناوگان مي تواند تا سال 2017 در خاك اوكراين باقي بماند.
در دستور رئيس جمهوري كه در نشسست شوراي امنيت ملي اوكراين و در جريان تصميم گيري در مورد «اقدامات لازم براي تامين توسعه اوكراين بعنوان يك كشور دريايي» صادر شد، آمده است كه دولت اوكراين موظف است ظرف مدت دو ماه اقدامات لازم در خصوص تهيه مجموعه اي از ارزيابي ها ي مربوط به عواقب حضور ناوگان درياي سياه روسيه در خاك كشور را انجام داده و لايحه قانوني مناسبي را به منظور پايان يافتن توافق نامه بين دولتي در اين زمينه تهيه كند.
علاوه بر اين دولت بايد تهيه توافق نامه حقوقي- قراردادي مرزهاي دريايي بين روسيه و اوكراين در درياي آزوف، درياي سياه و خليج كرچنسكي را به اتمام رسانده و نيز تا اول اكتبر مجموعه اقدامات لازم در جهت نشان دادن واكنش مناسب به خطراتي كه امروزه مكن است امنيت ملي اوكراين از طرف دريا مورد تهديد قرار دهد را تهيه و تصويب نمايد.
بدين ترتيب كي يف در بالاترين سطح دولتي نارضايتي و عدم تمايل خويش براي ديدن ناوگانهاي دريايي روسيه در منطقه ساحلي كريمه را اعلام كرده است.
به نوشته اين روزنامه، اين دستور از يك سو مي تواند جنبه تشريفاتي داشته باشد، چرا كه ضميمه توافق نامه امضاء شده بين دو كشور، مربوط به 28 ماه مه سال 1997 ، به منظور فراهم سازي شرايط براي خروج ناوگان درياي سياه روسيه از خاك اين كشور شود. ولي در اوكراين مدتهاست كه اين بحث در سطح كارشناسان وجود دارد كه اين مسئله در عمل بايد به چه صورت به نظر آيد. كارشناسان مسائل حقوقي در اوكراين بر اين عقيده اند كه روند خروج ناوگان درياي سياه روسيه از خاك اين كشور بصورت مفصل و با ذكر جزييات مورد توافق قرار نگرفته و هيچ اشاره اي به عواقب احتمالي مربوط به معطلي و تاخير در خروج اين ناوگان از خاك اوكراين نشده است.
انتهاي پيام/.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن