تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه آزادسازي خرمشهر/ ممد نبودي ببيني شهر آزاد گشته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به بهانه آزادسازي خرمشهر/" ممد نبودي ببيني شهر آزاد گشته "
ساري - خبرگزاري مهر: بيست و شش سال از آن حماسه، عشق و ايثار گذشت و اگر تاريخ نداند من به ياد مي آورم روزهايي كه قطعه اي از بهشت ايران زير رگبار گلوله هاي توپ و تانك متجاوزان مي سوخت.

به ياد مي آورم بدن هاي سوخته و خانه هاي ويران شده و كودكاني كه در زير آوار كمك مي طلبيدند. آري اگر تاريخ به ياد نداشته باشد، خوب به خاطر مي آورم بچه هاي بدون سلاح را كه با اراده آهنينشان دل سياه دشمن را به لرزه آوردند و آنها را از شهر حماسه و ايثار بيرون راندند.

نخل هاي سوخته اما استوار و آزاد خرمشهر به ياد مي آورند آن شيرجوانهايي را كه به نداي پير فرزانه لبيك گفتند و با خون سرخشان، شعار آزادي، ايثار، مقاومت و ايستادگي را به شعور تبديل كردند.

كرخه و كارون خوب به ياد دارند كه در آن 34 روز سياه چه بر اين مردم گذشت و راز آن حماسه را براي هميشه تاريخ خود جاري كردند.

به اينجاي حرفش كه رسيد، مكثي كرد و ادامه داد: "ممد يادته عراقيا تا نزديكياي كرخه و شهر آمدند و چه جنايت هايي كه نكردند".

بعد اضافه كرد: "روز سقوط خرمشهر، كاش نبوديم و نمي ديديم. آن نامردها حتي به كودك و زنان هم رحم نكردند و به جنگ نابرابرشان جلايي ديگر دادند".

بغضش را فرو برد و با غروري سرشار از صلابت و مردانگي گفت: بالاخره پس از 34 روز عزيمت و غريبي، بچه هاي مظلوم با دستان خالي خونين شهر را آزاد كردند و پرچم آزادي را بالاي مسجد شهر به اهتزاز درآوردند.

سكوتي دلنشين فضا را پر كرد و همه مننتظر بودند تا بشنوند. سپس با اشاره به تصوير ياران سفر كرده كه بر روي ديوار روبرويي بود ادامه داد: نبوديد ببينيد وقتي تكبير الله اكبر را از گلدسته هاي مسجد شهر شنيديم چه حالي كرديم.

ممد نبودي ببيني، بچه ها تا مسجد شهر سينه خيز رفتند و خاك سرخش را سرمه چشماشون قرار مي دادند. ممد نبودي ببيني كه شهر خاطره هات آزاد شد.

صحبتهايش حسابي گل كرده بود. بعد رو به جمع كرد و گفت: مي خواهم جعبه سياه دلم را باز كنم و حرفه هاي نگفته ام را بيان كنم.

مي گفت: شهدا رفتند تا حميت، غيرت و مردانگي پا برجا باشد و ما وظيفه داريم از خونشان پاسداري كنيم.

وي تصريح كرد: ما بايد به جهان آرا، خيريان، ايرجي ، حداد و... افتخار كنيم و قدران همه آنهايي باشيم كه رفتند تا ايران براي هميشه ايران و سرافراز باقي بماند.

اينها قسمتي از گل واژه هاي " سردار حسن نيا " يكي از سرداران هشت سال دفاع مقدس بود كه در جمع مسئولان نوشهر در فرمانداري اين شهر سخن مي گفت.

اين سردار دفاع مقدس بيان داشت: جنگ هشت ساله و حماسه خرمشهر مولود عاشورا و سوم خرداد تجلي اوج، غيرت و رشادت دلاورمرداني در كربلاي ايران است.

وي خاطر نشان كرد: آزادسازي خرمشهر تمام معادلات جهان را بر هم زد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري مازندران نيز در اين باره گفت: پيام حماسه سوم خرداد بايد با شيوه جديد و ابزار نو در جامعه ترويج يابد.

جواد قناعت افزود: اين پيام و ارزش هاي حماسه خرمشهر بايد به شكل هنرمندانه به جامعه منتقل شود.

وي اظهار داشت: برگزاري مراسم، آيين ها و همايش هاي مختلف بويژه در مراكز آموزشي و دانشگاهي براي نكوداشت فرهنگ دفاع مقدس و حماسه خرمشهر الزامي است.

ارشد نظامي سپاه در استان هاي مازندران و گلستان نيز در وصف اين روز گفت: نيروهاي سپاه نيز در ترويج فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس نقش مهمي دارند.

به گفته سردار علي شاليكار، فرهنگ عاشورايي حماسه آزادسازي خرمشهر بايد در مدارس گسترش يابد تاجوانانمان با اين ارزش ها عجين شوند.

وي يادآور شد: فضاي آن زمان بايد با روش هاي جديد يادآوري شود زيرا ايران در آن روزگار فقط با كشور عراق رو در رو نبود.

به تاكيد او بنابراين بايد يادمان هاي ايثار و شهادت براي نسل جديد بازگو شود و در حفظ اين ارزش ها تلاش بيشتري شود.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن