تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه عمليات بيت المقدس سوم خرداد، روز حماسه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: به بهانه عمليات بيت المقدس سوم خرداد، روز حماسه


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: حماسه فتح خرمشهر، تلاش غيور مردان عرصه عشق و ايثار است كه دلاورانه تاريخ را آفريدند، يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.

بعد از تجاوز رژيم بعثي در 31 شهريور سال 59 با هدف جلوگيري از حركت انقلاب اسلامي و سقوط نظام جمهوري اسلامي از طرف استكبار جهاني به كشور ايران در حالي كه هيچ گونه آمادگي دفاعي و مردمي وجود نداشت، منجر به اشغال بخش هايي از خاك ميهن عزيزمان شد.
رژيم بعثي عليرغم برآوردها و انتظاري كه داشت با اولين مقاومت هاي مردمي در روستاها و شهرهاي مرزي بويژه در خرمشهر، سوسنگرد و هويزه رو به رو شد و مدت ها با تمام توان با نيروهاي انقلابي و مردم كوچه و بازار مي جنگيد.
شهيد محمد جهان آرا و نيروهاي انقلابي و مردمي 35 روز از شروع رسمي تجاوز عراق (31 شهريور الي چهار آبان) با تانك ها و تكاورهاي بعثي جنگيدند و بالاخره به دليل عدم حمايت به موقع، ناچار به ترك خرمشهر شدند.
خرمشهر حدود 19 ماه در چنگال رژيم متجاوز اشغال بود (14 آبان 59 الي سوم خرداد 61). در اين مدت رژيم بعثي كلا خرمشهر را منهدم كرد و از آن دژ مستحكمي ساخت كه به خيال خود براي هميشه تاريخ آنجا را جزء خاك خود به نام "المحمره" قرار دهد.
بعد از بركناري بني صدر رييس جمهور و فرمانده كل قواي وقت كه نقش بسزايي در سقوط خرمشهر داشت و از ميدان دادن به نيروهاي انقلابي و سپاه پاسداران در نقش آفريني در جبهه ها جلوگيري مي كرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تفكر انقلابي و تحول در شيوه جنگيدن در كنار برادران انقلابي ارتش مجموعه عمليات هايي را تحت نظارت رهبر معظم انقلاب كه در آن زمان رياست جمهوري و رياست شوراي مالي دفاع را بر عهده داشتند، طراحي و به اجرا گذاشتند.
عمليات ثامن الائمه در شمال آبادان و شرق كارون، عمليات طريق القدس در منطقه بستان و چذابه، عمليات فتح المبين در شمال خوزستان و منطقه شوش و فكه و دشت عباس و بالاخره عمليات بيت المقدس با طراحي شهيد حسن باقري (غلامحسين افشردي) كه منجر به آزادسازي منطقه وسيعي در جنوب خوزستان غرب كارون تا مرز و شهرهاي هويزه و خرمشهر شد.
عمليات بيت المقدس با رمز يا علي ابن ابيطالب در نيمه شب 10 ارديبهشت ماه سال 1361 با حضور يگان هاي سپاه و ارتش و 70 هزار نيروي بسيجي و مردمي در چهار مرحله شروع شد و در ساعت 14 بعد از ظهر سوم خرداد سال 61 به طور كامل شهر خرمشهر آزاد شد.
پنج هزار و 400 كيلومتر مربع، 19 هزار اسير و 16 هزار كشته عراقي، انهدام صدها دستگاه هواپيما، هلي كوپتر، تانك، توپ، نفربر و خودرو و هزاران قبضه سلاح سبك و سنگين كمترين دستاوردهاي اين عمليات بود.
نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد، تفكر انقلابي و تحول در جنگ به معناي تغيير از تفكر تجهيزات محوري به تفكر انسان محوري با استفاده از قدرت معنويت و داشتن انسان هاي الهي و وارسته امكان حمله به دشمنان و شكستن خطوط دفاعي متجاوزين در شرايط نابرابر وجود دارد./05/110
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن