تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803790263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوم خرداد؛ روز فتح ارزش‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سوم خرداد؛ روز فتح ارزش‌ها
خبرگزاري فارس: شماري از رزمندگان سمناني همزمان با روز ملي مقاومت و ايستادگي، سوم خرداد ماه را روز فتح ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي و امام راحل خواندند و بر ادامه راه شهيدان دفاع مقدس تاكيد كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، آنها عمليات بيت المقدس را كه به آزادسازي خرمشهر قهرمان منجر شد، برگ زريني در تاريخ انقلاب اسلامي توصيف كردند.
در تاريخ انقلاب آمده است در عمليات بيت‌ المقدس كه با اجراي آن، خرمشهر خونين آزاد شد، 80 درصد نيروهاي 7لشگر عراق نابود شدند، 30 فروند هواپيماي عراقي منهدم شد و 105 تانك، 56 دستگاه خودرو و يك فروند بالگرد نيز به غنيمت نيروهاي اسلامي درآمد.
براساس مستندات موجود در عمليات آزادسازي خرمشهر، 5 هزار و 400 كيلومتر مربع و 180 كيلومتر از خط مرزي كشورمان آزاد شد.
عوامل رژيم بعثي، شهر مردمان خون گرم خرمشهر را به مدت يك سال و نيم در اشغال داشتند و اين شهر را با ايجاد خاكريز، ميدان‌هاي مين، سيم‌هاي خاردار و ديگر امكانات نظامي به يك دژ تسخير ناپذير تبديل كرده بودند.
پس از عمليات طريق‌القدس، نيروهاي عراقي، كرانه كرخه نور در شمال منطقه را با ايجاد ميدان‌هاي مين، كشيدن سيم خاردار و ايجاد خاكريز به صورت خط پدافندي مستحكمي درآوردند و به عنوان يك موضع حساس و با اهميت در دفاع از جبهه شمالي خرمشهر به آن توجه داشتند.
جاده اهواز به خرمشهر كه در يك مسير شمالي ـ جنوبي، ارتباط اين دو شهر را برقرارمي‌ كرد به ‌علت ارتفاع ازسطح زمين به‌عنوان يك خط پدافندي توسط نيروهاي متجاوز عراقي استفاده مي‌شد.
اين نيروها در پشت جاده، سنگرهاي مستحكمي را كه با تانك و تيربار تقويت مي‌شد، تهيه كرده بودند.
طرح ريزي عمليات آزادسازي خرمشهر از دهه دوم فروردين سال 61 آغاز و تا اواخر همين ماه تكميل و به يگان‌هاي شركت ‌كننده ابلاغ شد.
پيش از شروع عمليات نهايي براي آزادسازي خرمشهر، چندين عمليات در منطقه صورت گرفت كه طي آن نيروهاي اسلام توانستند ضربات سنگيني را بر پيكر قواي متجاوز وارد كنند و با آزادسازي بخش هاي وسيعي از ميهن اسلامي، زمينه براي فتح نهايي آماده شد.
مرحله پاياني عمليات بزرگ بيت‌المقدس ساعت21:30 دقيقه يكم خرداد سال 61 و با رمز«يامحمدبن عبدالله (ص)» آغاز شد.
نيروهاي متجاوز عراقي در مقابل تك غافلگيركننده رزمندگان اسلام در منطقه غرب خرمشهر و پل نو، تاب مقاومت نياوردند و خاكريزهاي خود را يكي پس از ديگري ترك كردند.
نيروهاي ايراني درساعت 3:45 دقيقه بامداد روز دوم خرداد به جاده آسفالت خرمشهر ـ شلمچه رسيدند و به سوي پل نو شروع به پيشروي كردند و در نهايت توانستند خرمشهر را از دست دشمن بعثي آزاد كنند.
اما در اين ميان سخنان رزمندگان عمليات بيت المقدس بيش از هر سخن ديگري شنيدني است.
فرمانده نيروي انتظامي استان سمنان به خبرنگار فارس گفت: سوم خرداد، روز ايثارگري، شهادت، مردانگي، پايمردي و پيروزي الهي است.
علي رضا طاهري با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان انقلاب براي از بين بردن نظام اسلامي افزود: تمام دشمنان و استكبار جهاني در سال هاي اخير و به خصوص اوايل انقلاب كمر بستند تا انقلاب را از ميان بردارند اما مقاومت و يك پارچگي نيروهاي مسلح و مردم آنها را ناكام گذاشت.
به گفته وي، دشمنان تاكنون توطئه هاي مختلفي را براي مقابله با ايران طرح ريزي كرده اند كه تجاوز به خاك‌هاي كشور و اشغال برخي شهرها در روزهاي ابتداي انقلاب گوشه اي از اين توطئه ها بود.
فرمانده نيروي انتظامي استان سمنان راه اندازي آشوب هاي داخلي را از ديگر نيرنگ‌هاي دشمنان براي رويارويي با نظام اسلامي عنوان كرد و گفت: دولت هاي استكباري هنگامي كه مقاومت و استحكام ملت ايران را ديدند، به تحريك صدام ملعون متوسل شدند تا بتوانند اهداف خود را عملي كنند.
طاهري با اشاره به حمايت همه جانبه دولت هاي غربي از رژيم بعثي تاكيد كرد: ارتش در ابتداي انقلاب به علت ناكارآمدي دولت وقت از هم پاشيده بود و سپاه پاسداران نيز تجربه كافي نداشت و از اين رو، دشمنان انقلاب و صدام فرصت را غنيمت شمردند و به ايران حمله كردند.
به گفته وي، دولت بني صدر قصد داشت نيروهاي مسلح ايران را از انسجام و يك پارچكي بيندازد و با اتكا به منافقان كه در حقيقت دشمنان داخلي انقلاب بودند، بتواند اهداف آمريكايي ها را عملي كند كه همه اين دسيسه ها با درايت رهبري خنثي شد.
فرمانده نيروي انتظامي استان سمنان با يادآوري كشته و زخمي شدن 16 هزار عراقي در جريان آزاد سازي خرمشهر گفت: در اين نبرد، بيش از 20 هزار نفر اسير و بسياري وسايل و ادوات جنگي دشمن به جا ماند و آنها به سرعت عقب نشيني كردند.
يك رزمنده‌ سمناني با اشاره به نقش فرماندهي حضرت امام خميني (ره) و فرماندهان مخلص سپاه اسلام در عمليات بيت‌المقدس، به خبرنگار فارس گفت: در تاريخ عمليات‌هاي نظامي، سابقه نداشت كه فرمانده لشكر دوشادوش يك رزمنده بجنگد و به‌ شهادت برسد و اين اتفاق در عمليات آزادسازي خرمشهر افتاد.
علي محمد عزالدين با يادآوري ناتواني دشمنان انقلاب در مقابل توان و جهان بيني نيروهاي مسلح ايران افزود: در عمليات بيت‌المقدس، خاك‌هاي منطقه با اشك توام با فريادهاي «الهي العفو، الهي العفو» رزمندگان اسلام خيس شد.
وي گفت: شهيدان دوران دفاع مقدس، به ‌ويژه عمليات آزادسازي خرمشهر حق بزرگي بر ملت ايران دارند كه بايد آن ‌را پاس داشت.
اين جانباز دوران دفاع مقدس معتقد است: حماسه‌ي فتح خرمشهر و خاطرات عمليات بيت‌المقدس درتاريخ، جاودانه خواهد ماند.
يكي از پاسداران سپاه منطقه سمنان نيز به خبرنگار فارس گفت: براي اولين بار پس از چند قرن، ايراني ها ابراز وجود كردند و با رشادت و دلاوري، استكبار را به خاك مذلت نشاندند.
پاسدار محمد نوروزيان تاكيد كرد: فتح خرمشهر، فتح يك شهر نبود بلكه در حقيقت بازيابي اقتدار ايراني و اسلامي بود.
به گفته وي، اين پيروزي، يك حماسه تاريخي است و نه يك اسطوره و حماسه ها براي هميشه در تاريخ ماندگار مي مانند.
اين پاسدار با اشاره به تاثير مسلم فتح خرمشهر بر امنيت و هويت كنوني ايرانيان در جهان تصريح كرد: با توجه به اين كه گذشته، چراغ راه آينده است مي توان از حماسه مقاومت مردم ايران در خرمشهر به عنوان يك الگو براي مردمي ياد كرد كه دين مداري و شهادت طلبي از آرمان هاي مهم آنهاست.
نوروزيان تاكيد كرد: پيروزي خرمشهر يك نماد است، نمادي از مقاومت مردمي غيور در برابر تجاوزات خارجي كه به عنوان سندي زنده در برابر چشمان همگان قرار دارد و راه ما را در مقابل تهديد دولت هاي استكباري مشخص كرده است.
وي با اشاره به اين كه شهيدان اسلام در زمان حاضر، فقط عزادار و گريه كن مطلق نمي خواهند، ادامه داد: شهيد، پيرو و رهرو مي خواهد و همه شهيدان اين پيام را براي ما دارند كه ادامه دهنده راه آنها و پاسدار حريم ولايت و ارزش هاي ديني و ملي باشيم.
يك بسيجي شاهرودي نيز آزادسازي خرمشهر را موجب پريشاني ‌خاطر سران آمريكا و حاميان صدام و رژيم بعث عراق عنوان كرد و به خبرنگار فارس گفت: عمليات پيروزمندانه بيت ‌المقدس در اصل به ‌درهم شكستن قواي سازماندهي شده دشمن و حاميان اشغالگران در منطقه خاورميانه منجر شد.
وجيهه السادات موسوي افزود: استقامت و پايداري مردم ايران در دوران هشت سال دفاع مقدس و ايثار رزمندگان اسلام در عمليات غرورآفرين بيت‌ المقدس، نظام را بيمه و استكبار جهاني را از تكرار تجاوز به‌ خاك ايران پشيمان كرد.
اين دانشجوي بسيجي تصريح كرد: با حماسه‌ خرمشهر، ملت و سرزمين ايران اسلامي جان گرفت و مقاومت خرمشهر نشان حق باوري نسلي به پاخاسته است كه در پرتو نور ولايت و جهت حراست از وطن، مرزهاي شهادت را طي خواهند كرد.
فرمانده لشكر هفده علي ابن ابي طالب (ع) نيز گفت: آزادي خرمشهر، زمينه ساز پيروزي ملت ايران در صحنه هاي سرنوشت ساز جهاني بود.
مهدي مهدوي نژاد پيروزي و موفقيت جوانان برومند ايران اسلامي را در صحنه هاي گوناگون علمي و نظامي مرهون فداكاري و ايثار رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به خصوص فتح خرمشهر عنوان كرد.
وي گفت: فتح خرمشهر نشان ايثار، حماسه و مقاومت نام گذاري شده است و بايد اين روز را گرامي داشت.
فرمانده لشكر هفده علي ابن ابي طالب (ع) اقتدار امروز ايران اسلامي در آب هاي خليج فارس را از ثمره‌هاي جاويدان عمليات بيت‌المقدس دانست و افزود: بيداري كنوني ملت‌ها كه سبب شده است تا دشمنان دست نياز به سوي كشور ما دراز كنند، از پيام‌هاي جاويد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار سمنان نيز آزاد سازي خرمشهر را گوشه اي از فعاليت هاي عظيم سپاهيان اسلام در دوران دفاع مقدس خواند و گفت: رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس فعاليت هاي عظيمي انجام داده‌اند كه يكي از آنها، عمليات بيت‌المقدس در سوم خرداد سال 61 و آزادسازي خرمشهر بود.
علي‌ اكبر دارايي حفظ انقلاب را در گرو انتقال ارزش ها و رشادت هاي سلحشوران دفاع مقدس به نسل جديد دانست و سوم خرداد را يادآور گوشه‌اي از رشادت ها و جان‌ فشاني هاي هشت سال دفاع مقدس خواند.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان نيز در گفت و گو با خبرنگار فارس در سمنان اعلام كرد: اين استان در جريان آزادسازي خرمشهر از دست دشمن بعثي، شش گردان عملياتي را از نيروهاي سپاه، ارتش و جهاد سازندگي از شهرهاي مختلف اين استان به منطقه جنگي خرمشهر اعزام و بيش از شصت شهيد را به نظام اسلامي تقديم كرد.
حسين علي احساني افزود: جمعيت استان سمنان كمتر از يك درصد جمعيت كل كشور و شاخص ايثار و فداكاري و آمار شهداي اين استان در دوران دفاع مقدس، يك و هفت دهم برابر ميانگين كشوري است.
به گفته وي، جمهوري اسلامي در مدت اندك اشغال خرمشهر توانست خود را بازيابد و نيروهايش را سازماندهي كند كه در اين رابطه مي توان به تشكيل سپاه و ساماندهي ارتش اشاره كرد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان تصريح كرد: آزادسازي خرمشهر و كشته، زخمي و اسير شدن هزاران عراقي، ابهت و اقتدار صدام را در منظر جامعه جهاني از بين برد و جمهوري اسلامي را نظامي مردمي و مقتدر معرفي كرد.
احساني افزود: در زمان جنگ تحميلي به ازاي هر 150 نفر در استان سمنان، يك نفر شهيد شد و اين در حالي است كه اين رقم در كشور به ازاي هر 233 نفر، يك شهيد است.
استان سمنان در جريان آزاد سازي خرمشهر، 84 شهيد را به انقلاب اسلامي تقديم كرده است.
گزارش از: مرتضي مزيناني صفابين، خبرنگار فارس در استان سمنان
انتهاي پيام/ص
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 384]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن