تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820885167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهرمي بهره وري در گرو توسعه بخش خصوصي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جهرمي بهره وري در گرو توسعه بخش خصوصي است
اقتصاد
وزير كار و امور اجتماعي ،گفت: بهره وري در كشور مستلزم توسعه و توانمند سازي بخش خصوصي است.

به گزارش ايرنا، سيد محمد جهرمي روز پنجشنبه در همايش ملي بهره وري كه در مجموعه تلاش وزارت كار برگزار شد،افزود: بهره وري فقط مربوط به حوزه اقتصاد نيست بلكه موضوعي است كه مصاديق آن در تمام ابعاد حيات انساني وجود دارد.

وي در معناي بهره وري گفت: بهره وري كار درست را درست انجام دادن است.

برخي از كشورهاي آسيايي ‪۵۰‬درصد نرخ رشد توليد ناخاص داخلي آنها از طريق بهره وري تامين مي‌كنند.بهره وري در ايران حدود ‪۱۰‬درصد توليد ناخالص داخلي است.

جهرمي نرخ بهره وري كشور را در توليد ناخالص داخلي ‪ ۱۰‬درصد بيان و تصريح كرد: در برنامه اول توسعه بهره وري شاخص نيروي كار ‪ ۴/۴‬درصد رشد داشته كه در اين ارتباط شاخص بهره وري سرمايه ‪ ۳/۹‬درصد بوده است.

وي گفت: از برنامه دوم تا پايان برنامه سوم بهره وري روند نزولي داشت در صورتي كه ‪۳۱‬درصد نرخ رشد اقتصادي كشور بايد از طريق بهره وري تحقق يابد.

وي يادآور شد: رشد منفي بهره وري تا پايان برنامه سوم ادامه داشت.

وزير كار در مورد وابستگي اقتصاد كشور به منابع نفت گفت: وابستگي به درآمد نفت را بايد كاهش دهيم زيرا نفت سرمايه ملي است كه به نسل‌هاي بعدي هم اختصاص دارد.

به گفته وزير كار، در مصرف انرژي اسراف كرده‌ايم و اين موضوع بر خلاف آموزه‌هاي ديني و ملي ما است به طوري كه در برخي از واحدهاي اقتصادي محصول نمي‌فروشيم بلكه انرژي ارزان را به حراج مي‌گذاريم.

جهرمي تاكيد كرد: امسال ‪ ۱۴‬استان كشور دچار بحران خشكسالي است ولي با نگاه بهره وري مي‌توان اين امر را يك فرصت براي اصلاح مصرف و بهينه مصرف كردن در منابع آب دانست.

وي معتقد است: بهره وري اثر مضاعفي بر درآمد سرانه كشور دارد و با افزايش بهره وري مي‌توان به توسعه و اشتغال ياري رساند.

وزير كار با اين پرسش كه واقعا متولي بهره وري در ايران كيست ادامه داد:
دولت نهم تلاش كرد تا وابستگي به اقتصاد نفتي را از ‪۶۷‬درصد به ‪۵۱‬درصد كاهش دهد كه اين مهم گام ارزشمندي در كاهش وابستگي به نفت بود.

جهرمي گفت: نظام آموزشي كشور بايد اصلاح شود زيرا بسياري از فارغ التحصيلان دانشگاهي پس از اتمام دوره دانشگاهي نمي‌توانند به انجام كار مبادرت كنند و ضروري است كه دوره‌هاي آموزشي را براي انجام آن كار طي كنند.

وزير كار با اشاره به ارتقا دانش مديران گفت: در صورتي كه مديران را از نظر مديريت ارتقا دهيم به طور حتم آنها در ارتقا كاركنان خود تلاش مي‌كنند جهرمي گفت: برخي از واحدها تا ‪۵۰‬درصد در خصوص مسير يابي هزينه مي‌كنند تا بتوانند به بهره وري دست يابند.

وي اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله كشور بايد چهار هزار ميليارد دلار در كشور سرمايه‌گذاري شود.

وي معتقد است : اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي فقط واگذاري نيست بلكه بايد زمينه‌ها و بستر اين كار در كشور فراهم شود.

وزير كار در مورد موضوع نقدينگي گفت: نقدينگي مانند سيلابي است كه اگر ساماندهي نشود همه چيز را در مسير خود نابود مي‌كند.

وي يادآور شد: وظيفه صرفه جويي و بهينه مصرف كردن فقط بر عهده قواي سه گانه كشور نيست بلكه مردم بايد براي انجام اين مهم مسئولان و برنامه ريزان اقتصادي كشور را ياري دهند.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن