تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار و امور اجتماعي:آموزش در كشور به تجديد نظر نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير كار و امور اجتماعي:آموزش در كشور به تجديد نظر نياز دارد


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير كار و امور اجتماعي گفت: آموزش در كشور به تجديد نظر نياز دارد و آموزش ها بايد با توجه به نيازهاي جامعه و بازار كار كشور، تغيير كند.

به گزارش ايلنا، به نقل از روابط عمومي وزارت كار و امور اجتماعي "سيدمحمد جهرمي"روز دوشنبه در دومين نشست سراسري موسسات آموزش كارآفريني و مهارت هاي كسب و كار در مجموعه فرهنگي-ورزشي وزارت كار، افزود: گله از نظام آموزش فقط مربوط به يك دولت نيست و اين روند از سال هاي گذشته ادامه داشته است.
وي با اشاره به موضوع كارآفريني، اظهار داشت: كارآفريني موضوعي است كه بايد در تمام نهادها مورد توجه قرار گيرد و به شكل عام در موسسات و دانشگاه هاي كشور، فراگير شود.
به گفته جهرمي، جامعه كارآفرين نياز به ملت و دولتي كارآفرين دارد زيرا تنها از طريق بسط و توسعه فرهنگ كارآفريني مي توان بر مشكلات و دشواري هاي اقتصادي غلبه كرد.
وي با اشاره به تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله كشور، گفت: تحقق ايران 1404 به عنوان رتبه نخست منطقه فقط از طريق سرمايه گذاري محقق نمي شود. ايران قدرتمند در عرصه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نياز به توانمندسازي انساني دارد.
وزير كار يادآور شد: ايران همواره كشوري توانمند در عرصه هاي مختلف در تاريخ بوده است و در صورتي كه بستر توسعه فراهم شود به طور يقين مي توان توانمندي را در عرصه هاي مختلف، كسب كرد.
وي تصريح كرد: حدود 20 درصد بودجه عمومي كشور صرف آموزش عالي در كشور مي شود بنابراين با تخصيص چنين منبعي بايد بتوان نيروي انساني توانمند را براي كشور تربيت كرد.
وزير كار گفت: هفت درصد شاغلان در بخش خصوصي داراي تحصيلات دانشگاهي هستند در حالي كه اين ميزان در بخش دولتي 46 درصد است.
وي ادامه داد: در حالي كه 12 درصد مديران در بخش خصوصي داراي تحصيلات دانشگاهي هستند اين ميزان در بخش دولتي تنها 90 درصد است.
به گفته وي، با وجود بالا بودن مدارك دانشگاهي در بخش دولتي اما بهره وري نيروي كار در بخش خصوصي بيش از بخش دولتي است.
جهرمي اضافه كرد: طبق بررسي هاي انجام شده، كارآفريني در افرادي كه داراي تحصيلات غيردانشگاهي هستند بيشتر از افراد تحصيلكرده در دانشگاه ها است.
وزير كار معتقد است: با توجه به فناوري بالايي كه همواره در جهان در حال تغيير و تحول است بنابراين بايد مشاغل جديدي را در جامعه بازتعريف كرد.
در اين نشست، به 11 موسسه فعال در آموزش هاي كارآفريني شاخص از سوي وزير كار و امور اجتماعي و همچنين رئيس موسسه كار و تامين اجتماعي هدايايي اهدا و از عملكرد آنها تقدير شد.
پايان پيام

كد خبر: 477287

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن