تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805245435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساماندهي طرح فاضلاب با هدف مديريت منابع آب استان يك ضرورت است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ساماندهي طرح فاضلاب با هدف مديريت منابع آب استان يك ضرورت است
مشهد - خبر گزاري مهر: استاندار خراسان رضوي گفت: ساماندهي طرح فاضلاب با هدف تامين آب بخشهاي مختلف صنعتي و كشاورزي در استان خراسان رضوي يك ضرورت اجتناب­ ناپذير است.

به گزارش خبر نگار مهر در مشهد، محمد جواد محمدي زاده ظهر امروز در حاشيه اولين سمينار ملي جايگاه آبهاي بازيافتي و پسآب در مديريت منابع آب در جمع خبر نگاران با اشاره به راه اندازي تصفيه خانه دوم آب مشهد در اواخر سال گذشته اظهار داشت: استانداري خراسان رضوي از اجراي پروژه هاي فاضلاب كه با هدف تامين آب صورت مي گيرد، استقبال مي كند.

وي با اشاره به بحران كم آبي بيان داشت: اگر به مسئله تامين آب از طريق مديريت پساب ها توجه نكنيم با مشكل بي آبي و بحرانهاي زيست محيطي مواجه خواهيم شد.

محمدي زاده افزود: سياست اصولي تامين آب شرب بر مبناي مديريت منابع آب است و اين مهم زماني حاصل مي شود كه در سياستهاي كشت و تغيير فرهنگ مصرف، تجديد نظر صورت گيرد.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه وضعيت آبهاي بازيافتي در شهرستانهاي سبزوار، نيشابور و تربت حيدريه در سطح مطلوبي است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته تا سال 1410، ميزان برآورد شده استحصال آب بازيافتي در خراسان رضوي 130 ميليون مترمكعب است.

وي با اعلام اينكه سالانه 200 ميليون متر مكعب آب در مشهد مصرف مي شود، اظهار داشت: مي توان با برنامه ريزي، 140 ميليون مترمكعب آن را دوباره استحصال كرد.

محمدي زاده با بيان اينكه بين 70 تا 80 درصد آب مصرفي در شهرها قابل بازيافت است، اعلام كرد: قصد داريم تا پايان برنامه چهارم، 130 ميليون مترمكعب آب را بازيافت كنيم.

محمدي زاده با اشاره به اينكه با استفاده از فناوريهاي نوين مي توان از فاضلاب در جهت تامين آب بهره برداري كرد، گفت: استفاده از آب تصفيه شده در كشاورزي سابقه اي ديرينه در ايران و آسيا و به خصوص در كشورهايي مثل ژاپن، مصر و عمارات دارد كه نشان مي دهد نياكان ما به اين موضوع توجه خاصي داشته اند.

وي با بيان اينكه استفاده از پساب در كشاورزي در ايران سابقه اي طولاني دارد، افزود: شبكه فاضلاب كشور تنها 27 درصد جمعيت شهري كشور را تحت پوشش قرار داده و لازم است تا در برنامه چهارم توسعه، اين ميزان به 40 درصد افزايش يابد.

محمدي زاده خاطرنشان كرد: در كشور بيش از 80 درصد و در خراسان 92 درصد از مصرف آب در حوزه كشاورزي است كه اگر از هدر رفت آب در اين بخش جلوگيري نكنيم با چالشهاي جدي مواجه خواهيم شد.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: آمارها نشان مي دهد كه در سال 2050 نزديك به 4/2 ميليارد نفر يعني 40 درصد ساكنين كره زمين، با مشكل آب ناسالم مواجه خواهند شد كه اين امر نشان مي­دهد بحث كمبود آب، موضوعي فرامنطقه اي است و لازم است جامعه بشري براي آن راه حلي بينديشد.

استاندار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: بر اساس آمارهاي سازمان ملل، آب تجديد شونده شيرين حدود 40 هزار مترمكعب در سال است كه دو سوم آن به دليل سيلاب از بين مي رود و اين حجم پاسخگوي نياز بشر نيست.

محمدي زاده افزود: 85 درصد جغرافياي ايران با فقر آب مواجه است و همين امر ايران را در زمره يكي از بحراني ترين مناطق جهان قرار داده است.

وي با اشاره به لزوم چاره انديشي براي مسئله كمبود آب از رسانه هاي گروهي خواست تا چالش مهم در اين زمينه را تحليل و بررسي و مردم را به سوي مصرف بهينه هدايت كنند.

استاندار خراسان رضوي همچنين از مسئولان خواست تا با اعمال سياستهاي مديريتي صحيح با اين چالش به شكل مناسبي برخورد كنند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 292]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن