تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798356035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فتح خرمشهر نقطه عطفي در دفاع مقدس بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فتح خرمشهر نقطه عطفي در دفاع مقدس بود
اجتماعي. دفاع مقدس
كرج ، مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس غرب استان تهران ، گفت : فتح خرمشهر يكي از فرازهاي زيبا، دلنشين و نقطه عطف استراتژي جمهوري اسلامي در دفاع مقدس بود.

سرهنگ نادر اديبي به خبرنگار ايرنا: خلاقيت ، ابتكار عمل و سرعت عمل رزمندگان را دراين عمليات عليرغم كمبود امكانات يكي از وجوه مهم براي پيروزي برشمرد.

وي افزود: يكي از موضوعهاي داراي اهميت در اين عمليات كه طبق فرموده امام راحل (ره ) خرمشهر راخدا آزاد كرد بحث محوريت معنويت و خدايي بود كه باعث شد رزمندگان با انگيزه‌اي بسيار قوي خرمشهر را آزاد كنند.

اديبي افزود: هجوم گسترده نيروهاي خودي عليرغم تعداد نه چندان زياد آنها با الهام از معنويات و رهبري به پيروزي برسند.

وي ضمن تشريح اين منطقه عملياتي از بعد فيزيكي آن اظهار داشت : ارتش عراق در ابتداي جنگ ، هجوم سراسري از چند محور به سمت مناطق عملياتي جنوب خوزستان وارد كرد و تا نزديكي اهواز پيشروي كرد تا دسترسي ما را به آبهاي خليج فارس محدود كند.

وي گفت : دراين عملياتها حتي دشمن توانست تعدادي از پادگانها را تصرف كرده و گمرك خرمشهر را كه نقش زيادي در اقتصاد كشورمان داشت ، اشغال كند كه همه آنها باعث ايجاد محدوديت زيادي در كشور شد.

اديبي اظهارداشت : عليرغم تمام محدوديت‌هاي ايجاد شده ، يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بهره‌گيري از تجربيات عملياتهاي ثامن الائمه ، طريق القدس و فتح المبين همراه يكديگر در عمليات آزادسازي خرمشهر شركت نمودند و ادغام اين نيروها سبب افزايش توان رزمي آنها شد و سرانجام حماسه بازپس‌گيري خرمشهر را رقم زد.

وي تصريح كرد: يكي از بزرگترين حوادث تاريخ معاصر كشور و يكي از عظيم ترين رخدادهاي تاريخ انقلاب اسلامي ، دفاع مقدس هشت ساله ملت ايران است كه اين حادثه نماد و تبلور صف آرايي سازمان يافته و تهاجمي قدرت‌هاي بزرگ استكباري دوران جنگ سرد و قدرت‌هاي منطقه‌اي آن دوران عليه انقلاب اسلامي است .

مدير كل بنياد حفظ اثار غرب استان تهران با اشاره به اينكه جنگ تحميلي استثنايي‌ترين جنگ در عصر جهان دو قطبي بود،اظهار داشت : زيرا در آن دوران همه جنگ‌هاي منطقه‌اي بصورت نيابتي انجام ميگرفت ، به اين معني كه جنگهاي منطقه‌اي ، مقياس كوچكي از رويارويي دو ابرقدرت بود كه بصورت كنترل شده در يك منطقه صورت مي‌گرفت و درچهارچوب برخورد و تضاد منافع و استراتژي دو ابرقدرت انجام مي‌شد.

وي افزود: بنابراين دفاع مقدس ، يكي از سخت‌ترين آزمونهاي ملت ايران است كه ميانگين مقاومت ملت ايران را دريك جنگ بزرگ كه ظاهرا منطقه‌اي ولي واقعيت آن بين‌المللي است نشان مي‌دهد.

اديبي تاكيد كرد: در اين ميان شهرهاي جنوبي كشور از توجهات بي‌دريغ دشمنان بي‌نصيب نماندند كه شايد دراين بين خرمشهر بيشترين صدمات را متحمل شد و زماني بس طولاني مي‌انجامد تا دوباره خرمشهر ، شهرخرم شود.

شهرستان خرمشهر زماني يكي از زيباترين شهرهاي استان خوزستان بود، نخلهاي زيبا كه رقص برگهايش در نسيم صبح و عصر حلاوت بهشت را به تصوير مي كشيد و شيريني خرماهايش نعمات الهي را به اهالي‌اش تقديم مي‌كرد.

خرمشهر داراي اهميت راهبردي فوق‌العاده‌اي بود، منطقه عمومي اين شهر جايي بود كه دشمن به خاطر آن تهاجم خود را به جمهوري اسلامي آغاز كرده بود و در واقع كليد فتح استراتژيك عراق درجنگ و مركز ثقل و محور ادعاهاي رژيم سابق عراق محسوب مي‌شد.

عمليات بيت‌المقدس در واقع يكي از آخرين حلقه از راهبرد آزادسازي سرزمين‌هاي اشغالي كشور بود كه به كنترل تماميت ارضي كشور در منطقه خوزستان انجاميد و مهمترين منطقه استراتژيك جنگ را از اشغال دشمن آزاد ساخت و جمهوري اسلامي ايران را در موضعي كاملا برتر قرارداد.

وسعت اين عمليات در مقايسه با تمام عملياتهاي دفاع مقدس بزرگتر بوده و بيشترين مساحت سرزمينهاي اشغالي (‪ ۵۰۳۸‬كيلومتر) دراين عمليات آزاد گرديد.

دراين عمليات ‪ ۱۹‬هزار نفر از نيروهاي عراقي اسير، ‪ ۱۶‬هزار نفر ديگر كشته يا زخمي شدند، همچنين ‪ ۵۵۰‬دستگاه تانك و نفربر، ‪ ۵۰‬دستگاه خودرو، دهها قبضه توپ ، ‪ ۵۳‬فروند هواپيما سه فروند هلي كوپتر دشمن منهدم و پنج هزار و ‪ ۴۰۰‬كيلومتر مربع از سرزمينهاي اشغال شده آزاد شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن