تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درمان اعتیاد با لیزر برای اولین بار در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: درمان اعتیاد با لیزر برای اولین بار در کشوربرنامه کاهش وابستگی به متادون از طریق لیزر کم توان برای اولین بار در کشور با موفقیت انجام شد.
لیزر درمانی
کسانی که تحت درمان های دارویی (مثل متادون) ترک اعتیاد قرار می گیرند، به تدریج که اعتیاد خود به مواد مخدر را از دست می دهند، به داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون وابستگی پیدا می کنند و نیازمند آن هستند که روزانه دوز دارویی مورد نیاز خود را از طریق کلینیک های ترک اعتیاد تامین کنند. برای این که یک معتاد درمان شده، به داروی درمانی خود اعتیاد پیدا نکند لازم است که به تدریج مقدار داروی روزانه خود را تحت نظر پزشک به صورت علمی و آرام کاهش دهد که این امر ‌نیازمند وقت، حوصله و پیگیری بیمار بوده و در بعضی موارد می تواند منجر به شکست درمان و یا اعتیاد بیمار به داروی متادون شود که موضوعی نگران کننده است. برای اولین بار در کشور کاهش وابستگی به متادون از طریق فرآیند لیزر کم توان در جزیره کیش امکان پذیر شده است که به نحو قابل توجهی در تنظیم دوز درمانی متادون موثر استهر جلسه لیزر حدود 20 تا 25 دقیقه زمان می برد. هر بار لیزر باعث می شود که 5 تا 10 میلی گرم از متادون مورد استفاده کم شود. به این ترتیب در 12 جلسه لیزر درمانی، افراد از وابستگی به متادون نجات پیدا می کنند.این روش بر روی 30 نفر معتاد جوان آزمایش شده است.  این موفقیت علمی کاربردی حاصل مطالعه، تحقیق و تجربه بالینی دو ساله است. امید است که به موازات رشد تکنولوژی های نوین لیزر و فیزیک پزشکی، علاقه و ابتکار پزشکان ایرانی در بهره برداری موثر از دانش جهانی، به کشف یافته ها و عملکردهای تازه ای در درمان اعتیاد منجر شود.بخش تغذیه و سلامت تبیانمنبع: خبرگزاری مهر - دکتر علی رجایی، پزشک لیرز درمانی اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 563]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن