پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1848339655
نزديك تر به واقعيت
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
نزديك تر به واقعيت ترجمه: هيلدا نكومند جلوه هاي بصري «مرد آهنين 2» ساخته جون فاوريو مرد آهنين باز مي گردد، با شكل و شمايلي تازه و دشمناني جديد، از جمله مرد شلاق زن كه با شلاق هاي آتشين خود همه جا را به هم مي ريزد و ماشيني جنگي كه از انواع اسلحه هاي مرگبار انباشته شده و قصد نابودي مرد آهنين را دارد. يكي از سكانسهاي اكشن و اصلي فيلم در مسابقات اتومبيلراني فرمول يك موناكو اتفاق مي افتد. در زماني كه توني استارك (رابرت داوني جونيور) به ميدان مسابقه وارد مي شود و با شلاق زن (ميكي روك) مواجه مي شود. شلاق زن با شلاق هاي الكتريكي خود به همه حمله ور شده و ماشين ها را تكه تكه كرده و هيچ چيز را سالم نمي گذارد و حتي استارك را به دو نيم مي كند. شركت دايل نگاتيور- شعبه لندن - كار ساخت 250 نماي جلوه هاي تصويري اين سكانس را برعهده گرفت. جد رايت سرپرست جلوه هاي تصويري مرد آهنين 2 در اين شركت بود. ويكتر ويد (سرپرست تصاوير دو بعدي)، كاترين رابرت و جردن كيرك (سرپرستان گرافيك كامپيوتري) او را در اين پروژه همراهي مي كردند و همچنين گروهي از سنگاپور نيز با آنها همكاري داشتند. كار آن ها به سه بخش تقسيم مي شد: بازسازي شهر موناكو (كه شامل جمعيت و اتومبيل هاي قديمي مي شد)، تازيانه هاي الكتريسيته با خرابيهايي كه به جاي مي گذارند و لباس مرد آهنين و اسلحه او. جد رايت درباره كار گروه خود چنين توضيح مي دهد: «شركت دابل نگاتيو براي ساخت شهر موناكو دو بار در ماه مه سال گذشته به موناكو سفر كدر و فيلم هايي را از قسمت هاي مختلف شهر برداشت. همچنين با استفاده از اسكن ليدار، داده هاي مربوط به مسير مسابقات فرمول يك را ثبت كرد. براي ساخت جمعيت، شهر و زمين ها از اين داده هاي ثبتي و فيلم هاي گرفته شده، استفاده كرد. پس از آن در ماه ژوئن عازم لس آنجلس و استوديوي داوني شدند. در اين استوديو قسمت هايي از محل نبرد موناكو بازسازي شده بود. آن ها در آن جا از نمونه هاي ساخته شده فيلم تهيه و داده هاي آن را ثبت كردند.» گروه دابل نگاتيو بيشتر از يكصد هزار داده ديجيتال را براي ساخت موناكو ثبت كرد و با استفاده از آن ها خط مسابقه، موانع، حفاظ اطراف مسير مسابقه، جايگاه خبرنگاران و جايگاه هيأت داوران را مدل سازي كرد. علاوه بر جزئيات ساخته شده، از محل مسابقات موناكو نيز به وسيله دوربين هاي گيگاپيكسلي پانوراما، فيلم با كيفيت وضوح بالا تهيه شد. سپس انواع داده ها در نرم افزار Stig با همديگر تلفيق و هماهنگ شده و پس از آن اصلاحاتي به وسيله نقاشي پوششي روي آن انجام شد و موارد زائد حذف شد. تمامي اتومبيل هايي كه در مسابقه شركت دارند نيز به صورت ديجيتال ساخته شده اند. دابل نگاتيو براي ساخت هر يازده ماشين سنگ تمام گذاشت و تمامي آن ها را با جزئيات دقيق ساخت. براي مدل سازي اتومبيل ها پنج دپارتمان هنري تخصصي مشغول به كار شدند. تمامي جمعيت موجود در ميدان مسابقه نيز با نرم افزارهاي ساخت جمعيت شبيه سازي شد. روي پوشش بدني و لباس مرد آهنين و مرد شلاق زن كار زيادي انجام شد. لباس شلاق زن به طور دستي ساخته شد. پس از ساخت لباس نوبت به ساخت زبانه هاي شلاق و جرقه هاي توليد آن شد. در لحظه هايي كه او شلاق را به اطراف و لباس مرد آهنين مي كوبد، جرقه ها و زبانه هاي آتش توليد مي شود كه ساخت آن ها ظرافت خود را مي طلبيد بايد كيفيت جرقه هاي شلاق طوري مي بود كه به خوبي به چشم آمده و تفكيك پذير باشد. از نرم افزار هوديني براي ساخت افكت هاي اصلي شلاق استفاده شد. به وسيله اين نرم افزار يك دوجين افكت مختلف شلاق در زوايا، پيچ و تاب ها و جهتهاي مختلف و حركت هاي محو و تار ساخته شد. حركت و برخورد شلاق ها جرقه، دود، آتش و قطره هاي مذاب آهن را توليد كرده و به اطراف پرتاب مي كنند و زبانه هايي از انرژي را دنبال خود روان مي سازد. بنابراين بايد تمامي توليدات شلاق ها نيز طراحي و متناسب با آن ساخته مي شد. برخورد شلاق ها روي اتومبيل ها و زمين باعث به وجود آمدن ضايعات و كثيفي هاي متعددي در اطراف خود مي شد كه كارگردان روي نشان دادن آن ها تأكيد داشت. زماني كه شلاق زن شلاق را تكان مي داد، شلاق، اتومبيل ها و زره تن مرد آهنين را تكه تكه و پاره پاره كرده و به اطراف پراكنده مي كرد. قطعات خرد شده اتومبيل ها، قطرات مذاب آهن، گرد و خاك و غبار به هوا برخاسته، دود خاكستر و جرقه ها به صورت گرافيك كامپيوتري ساخته و به نماهاي برداشته شده اضافه شد. اما اين اول كار بود، چرا كه بزرگترين چالش، ساخت شلاق هاي الكتريكي در جنگ با مرد آهنين بود. زبانه هاي شلاقي كه به دور مرد آهنين مي پيچد و به او ضربه مي زند به طور اختصاصي توسط اجني فن تالزمن ساخته شد. علاوه بر زبانه هاي شلاق، دود، گرد و غبار و خرده هاي آهن در اطراف مرد آهنين نيز توسط او ساخته شد. جد رايت در مورد ساخت زره پوش و لباس مرد آهنين مي گويد: «يكي از چالش هاي برانگيزترين بخش هاي كار در دابل نگاتيو، ساخت زره پوش و لباس بدن مرد آهنين بود. بايد بافت آن را طوري طراحي مي كرديم كه حركت ها و مقابله او با مرد شلاق زن به خوبي به چشم آمده و با حركت رزمي او در نبرد هماهنگي داشته باشد. براي اين كار ابتدا مبناي طراحي زره بدني مرد آهنين، لباس مارك 3 در قسمت اول در نظر گرفته شد، با همان خصوصيت هاي قبلي مانند اين كه وقتي دستش را به سمت قفسه سينه خود مي برد، لباس جمع شده و تغيير شكل مي دهد، چرا كه تماشاگران با لباس اوليه آشنايي بهتري داشتند. مدل مارك 5 مرد آهنين نيز بعد از هزاران طراحي بالاخره با تلفيق اجزاي ساخته شده و جداگانه نهايي شد و شكل گرفت. مشخصه اصلي زره پوش مرد آهنين رنگ قرمز تيره آن با روكشي از متاليك بود كه اين خصيصه به لباس جديد مرد آهنين اضافه شد. طرح نهايي آن مرد آهنيني شد با پوششي قرمز رنگ و برقي از نقره اي كروم.» براي طراحي حركت هاي مرد آهنين از سيستم ثبت حركت استفاده شد، بدين ترتيب كه از بازيگران در حال بازي با فيگورهاي مختلف و در حالت هاي مختلف حركتي، فيلم تهيه و داده هاي آن ثبت شد، سپس تصاوير گرافيك رايانه اي و انيميشنهاي حركتي ساخته شده با داده ها ادغام شد. براي درآوردن حركت مرد آهنين گروه دابل نگاتيو نهايت همكاري خود را با گروه تدوين گران، سازندگان انيميشن و تصاوير گرافيك رايانه اي و فيلمبرداران ثبت حركت داشتند تا توانستند هماهنگي لازم را براي درآوردن حركت مرد آهنين به دست آورند. در قسمت دوم خواسته كارگردان اين بود كه صحنه هاي درگيري و اكشن بيشتر شده و قهرمان فيلم هرچه مسلح تر و پرقدرت تر به نظر مي رسد. غير از دابل نگاتيو شركت ILM نيز 535 نماي جلوه هاي تصويري را ساخت كه از ميان آن ها 100 نما انتخاب شد. در اين پروژه شعبه آي.ال.ام سنگاپور نيز به سرپرستي موهون لئو شركت داشت كه كارهاي روتوسكوپي، ساخت لايه هاي هماهنگ كننده حركات و متحرك سازي پوشش قهرمانان فيلم را انجام داد. علاوه بر شعبه سنگاپور شركت آي.ال.ام با شركت هاي پيسكومودو، تريسكتر و امباسي افكت نيز همكاري داشت و شركت هاي فوق او را در ساخت نماها کمک کردند. اما اين نام ها تنها بخشي از شرکت هايي بود كه در اين پروژه كار كرده بودند. ديگر شركت ها عبارتند از لولا، فرانت، فولا، پيكسل لايبريشن و ... نيز در اين فيلم همكاري داشته اند. بن اسنو، سرپرست جلوههاي تصويري و سرپرست اين پروژه در شركت آي.ال.ام درباره كار در اين فيلم چنين مي گويد: «سه تا چهار نماي اصلي كلاهك شخصيت ها به صورت گرافيك انيميشني ساخته شد. نماهاي مربوط به لحظه هايي كه كلاهك مرد آهنين و ماشين جنگي در نبرد باز مي شود، توسط شركت افكت لگاسي ساخته شد و سپس با ساخته هاي ما هماهنگ شد. بنا به نوع نياز از ابزارهاي جديد باري نورپردازي استفاده كرديم. البته اين ابزارها پيشتر براي ساخت ترميناتور 3 به طور تخصصي ساخته شده بود و ما بنا به نوع نياز در اين فيلم كارهاي زيادي انجام داديم با اين كار توانستيم آن ها را قابل استفادهتر ساخته و در طراحي نورها اندكي با دست بازتر عمل كنيم. از سيستم نورپردازي HDRI و نرم افزار رندرمن براي اجراي پروژه استفاده كرديم. سيستم ما Energy Conserving نام داشت كه موجب مي شد تا نورپردازي تصاوير گرافيك رايانه اي پوشش مرد آهنين مشابه با نوع نورپردازي واقعي در هنگام فيلمبرداري بوده و قابل تنظيم و كنترل باشد و تفاوتي در نورپردازي و رنگ آن ها به وجود نيايد. بخاطر اين كه سيستم فوق را از صفر تا صد طراحي و پياده سازي كرده بوديم، توانستيم روي جزئيات نهايت كنترل داشته باشيم. به عنوان مثال از خود مي پرسيديم چه چيزي تصاوير مرد آهنين را جذاب تر و زيباتر مي سازد؟ با پاسخ به چنين سؤالاتي، توانستيم سيستم را به نحوي كامل سازيم كه نهايت استفاده را برده و بتوانيم روي جنبه زيباشناسي- نورپردازي پوشش بدني مرد آهنين- كار كنيم. به عنوان مثال انعكاس نقرهاي رنگ پوشش بدني مرد آهنين در نبردي كه در خانه روي مي دهد بسيار مهم بود. براي اين كار داگ اسميت به طور تخصصي مشغول به كار شد و نقشه محيطي ديناميكي را تهيه كرد كه نه تنها جانمايي شخصيت ها بلكه تمامي سايه ها و انعكاس نورها در آن محاسبه شده بود. براي رندركردن آن بيشتر از رندرمن و منتل ري استفاده شد. يكي از صحنه هاي مهم صحنه تعقيب و گريز در بزرگراه بود، براي اين صحنه مدام از خود سؤال مي كردم چه چيزي صحنه را از لحاظ زيبا شناسي جذابتر مي سازد؟ از كدام نوع نورپردازي استفاده كنيم؟ نورافكن يكپارچه يا نورهاي منقطع؟ محاسبه هر يك از اين نورها بسيار مهم بود. در بيشتر مواقع، براي راحتي كار تنظيم هنرمندان گرافيك رايانه اي نور كار را كاهش مي دهند كه اين امر از كيفيت كار كاسته و آن را از حالت طبيعي خارج مي سازد در حاليكه لازم بود تا بيشتر محاسبه كرد و با استفاده از مهارت هاي نورپردازي، نورها را به خوبي كنترل كرد.» اسنو ادامه مي دهد: «براي ساخت مايعات شركت آي.ال.ام براي ساخت نبرد نهايي انواع ابزارهاي خود را در ساخت سيالات و جزئيات به كار برد. از نرم افزار Simengine در نبرد نهايي استفاده شد، چرا كه تمامي صحنه نبرد درون آب روان روي مي دهد. همچنين تمامي قطرات آب روي پوشش بدني مرد آهنين نيز به وسيله ي همين نرم افزار ساخته شد. براي صحنه ي آتشين انفجار تمامي جزئيات آن به طور جداگانه ساخته شد كه از جمله ي آن ها مي توان به زبانه هاي آتش، دود، بخار آب و موج انفجار اشاره كرد. براي انجام اين كار NUKE از نرم افزار و كامپوزيت هاي سه بعدي استفاده شد. استفاده از آن ها بسيار مفيد بود چرا كه موجب شد تا بين نقاشي پوششي و كامپوزيت هاي سه بعدي تعادلي برقرار شده و بتوان صحنه هاي تلفيقي را خلق كرد. صحنه هاي تلفيقي زياد بودند، مانند نبرد ماشين جنگي و مرد آهنين در باغ ژاپني (كه در لس آنجلس فيلمبرداري شده بود) يا صحنه شلاق زن و هواپيماي بدون سرنشين، متخصصان كامپوزيت محيط هاي دودي را همراه با عنصرهاي مختلف دود ساختند و سپس افكتهاي اشعه ها و زبانه ها به آن اضافه شد و در نهايت تمامي اين عوامل در محيطي با ساختار سه بعدي در يك جا تلفيق شد. بدين ترتيب توانستيم صحنه مورد نظر را جذاب و باورپذير از كار درآوريم» براي ساخت اسلحه خانه فيلم، شركت آي.ال.ام گروهي جداگانه و تخصصي داشت. انواع اسلحه هاي ماشين جنگي و اسلحه هاي راه دور بر مبناي مدل هاي حقيقي و با الهام از آن ها ساخته شد. بروس هولكام و آرون مك برايد به طور تخصصي سرپرستي ساخت اين بخش از كار را برعهده داشتند. اسلحه هاي ماشين جنگي، چكش هاي كنترل از راه دور و... همگي با الهام از نمونه هاي واقعي ساخته شدند. ماشين هاي دريايي كنترل از راه دور و موشك هاي نصب شده روي آن بر اساس كشتي هاي جنگي و موشك هاي حامل آن ساخته شد. همچنين موشك جت هاي بدون سرنشين درست مطابق نمونه هاي واقعي در ارتش ساخته و در بعضي موارد، قسمت هايي از آن ها استتار شد مانند رادار موجود روي هواپيماها. مارك چو از سرپرستان طراحي هنري درباره ساخت شخصيت ها چنين توضيح مي دهد: «ما واقعاً نمي توانستيم چهره آن ها را ببينيم، بنابراين بايد تأثير دراماتيك چهره را به نوع حركت بدني و بازي آن ها تخصيص مي داديم تا حس دراماتيك القا شده و از لحاظ زيباشناسي معقول باشد. بازي كه متناسب با شخصيت هر كدام بوده و بيانگر شخصيت آن باشد. بطور مثال مرد آهنين در لباس و شكل و شمايلي كاملاً جديد با اسلحه هايي مجهزتر در نبرد ظاهر مي شود و بنا به نوع شخصيت او، حركاتش در عين چابكي انعطاف پذيري داشته و نرم هستند. در حالي كه ماشين جنگي حركاتي وحشيانه و جانورخوي دارد. اين مورد درباره ي شلاق زن نيز صدق مي كند ما درباره ي نوع حركت و بازي او حساس تر بوديم و بر نوع تازيانه هاي او تأكيد داشتيم و مي خواستيم حسي از يك سامورايي را به تماشاگر القا كند. براي اين كار از سيستم ثبت حركت استفاده كرديم. از رابرت در مقابل پرده سبز با لباس مرد آهنين و بدون آن فيلم تهيه شد. اين امر الزامي بود چرا كه تفاوت نسبتاً قابل توجهي در قد بازيگر و مرد آهنين نيز وجود داشت. اين موجب مي شد تا حركات او طبيعي تر به نظر رسد. در بعضي موارد بازي رابرت ظرافتهايي را مي طلبيد- خصوصاً در هنگام حركت دست ها- كه البته رابرت از عهده انجام آن بخوبي برآمد. براي ساخت نماهاي نبرد نهايي در باغ ژاپني، ابتدا اسكني با سيستم ليدار از باغ ژاپني در لس آنجلس تهيه شد. پس از ساخت نماهاي پيش زمينه و محل و محور جانمايي بازي شخصيتها (مردآهنين، ماشين جنگي و شلاق زن) مشخص شد. پس از تعيين محل ها، توانستيم حركات آن ها را هنگام نبرد طراحي كرده در مقابل پرده سبز از بازي آن ها - با استفاده از سيستم ثبت حركت- فيلم تهيه كنيم». VFX (May 2010) منبع:مجله ي صنعت سينما، شماره ي 95 /ن
#فرهنگ و هنر#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
نزديك تر به واقعيت ترجمه: هيلدا نكومند جلوه هاي بصري «مرد آهنين 2» ساخته جون فاوريو مرد آهنين باز مي گردد، با شكل و شمايلي تازه و دشمناني جديد، از جمله مرد شلاق زن كه ...
خودروهای پرنده به واقعیت نزدیکتر شدند!-فرصت پرواز کردن به زودی برای همه به وجود خواهد آمد زیرا خوردو پرنده Terrafugia که در حال حاضر تن ها 20 ساعت توانایی پرواز ...
تشخیص سرطان با بینی الکترونیکی به واقعیت نزدیکتر شد-سلامت نیوز : بنا به یک تحقیق مقدماتی، استفاده از آزمایش تنفس برای ردیابی سرطان در بیماران، یک ...
ساخت نوعي مولكول هيبردي روياي رايانههاي كوانتوم را به واقعيت نزديك تر ميكند خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: علمي محققان با توليد يك مولكول هيبريدي كه ...
«مسعود» روز حسرت به واقعيت نزديك است-پوريا پورسرخ دربارهي بازي در «روز حسرت» معتقد است: «مسعود» از جمله نقشهايي است كه به واقعيت نزديك است. اين بازيگر در ... واقعا اين طور نيست يا مي تواند جور ديگري باشد که به واقعيت نزديک تر است .
ذخیرهسازی 3بعدی اطلاعات، یک گام دیگر به واقعیت نزدیکتر شد-دانش > فناوری - دانشمندان موفق شدهاند با استفاده از پروتئینهای فلوئورسنت تغییریافته ژنتیکی، ...
چشم واقعیت ( آثار بخش فیلمهای مستند نیمه بلند و كوتاه)نزدیکتر از ... و ارشاد اسلامي لاهيجان دو فيلم كارت قرمز و نزديك تر از نفس را به نمايش مي ?ذارد.به ?زارش خبر?
12 نوامبر 2008 – با وجود اين آثاري مانند «مسافرخانه سعادت» اين بخت را دارند كه با پشتوانه زمان، به پرداخت سوژه هايي اقدام كنند كه به زندگي واقعي نزديكتر هستند و با ...
قصهها و واقعیت به پایان راه نزدیک میشود-علی علویان فیلم تلویزیونی قصهها و ... كه نگرشى نزديك تر مانند آهاد هاآم (نظريه پرداز ملى گرايى)را كه طبق آن يهوديان به .
انسان و کامپیوتر؛ هر روز نزدیکتر زمان آن فرا رسیده که با دنیای ماوس، کیبورد و ... است که بازی های کامپیوتری واقعی تر جلوه کنند و در مسیری پیش بروند که دیگر به ...
-