تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820960573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماز جمعه اين هفته،صحنه برائت از توهين كنندگان به ساحت پيامبر (ص)


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: نماز جمعه اين هفته،صحنه برائت از توهين كنندگان به ساحت پيامبر (ص)
------------

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نماز جمعه اين هفته را كه با سالروز رحلت رسول اعظم (ص) مقارن شده است ، صحنه برائت از توهين كنندگان به ساحت پيامبر (ص) و ابراز ارادت و وفاداري به ايشان اعلام كرد .

بر اساس اين گزارش، محمد حسين صفار هرندي در حاشيه نشست خود با رئيس و مسئولان حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در جمع خبرنگاران افزود : 28 صفر امسال همچون سال گذشته ، وفاداران به حضرت رسول عظيم الشان اسلام(ص) ، در برنامه اي خودجوش به صورت دسته جمعي زيارت حضرت رسول (ص) از بعيد را خواهند خواند تا به توهين كنندگان به اسلام و نبي اكرم (ص) اعلام كنند كه به هر ميزان كه شما بر كينه هاي خود بيفزاييد ، محبت پيامبر اعظم (ص) ، در دل هاي آزادگان جهان شعله ور تر مي شود .

وي افزود:ستادي در اين زمينه مانند سال گذشته متشكل از دستگاه هاي مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، سازمان صدا و سيما ، سازمان اوقاف و امور خيريه و فرهنگسراي خاتم (ص) سازمان فرهنگي و هنري شهرداري ايجاد شده است تا در اين روز صحنه ابراز ارادت و وفاداري به پيامبر اعظم (ص) به صورت منسجم و با شكوه تر براي جهانيان به نمايش گذاشته شود .

صفار هرندي گفت : در ديداري كه با مراجع عظام تقليد در قم داشتيم آنان نيز با انگيزه فراوان با صدور اطلاعيه هايي از اين برنامه حمايت كردند .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مدتي است كه فضا سازي هاي ناجوانمردانه عليه اسلام و به خصوص توهين به ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) در دستور كار محافل مختلف غربي قرار گرفته است .

وي با بيان اينكه توهين به اسلام سالها قبل با اقدام پليد سلمان رشدي در غرب كليد خورد و بعد ديگران با برنامه هاي جديدي پي گيري كردند افزود : بدترين شكل اين اهانت ها را نيز امروز شاهديم به گونه اي كه بعد از جسارت نشريات دانماركي به ساحت نبي مكرم اسلام (ص) ، برخي از سران سياسي اتحاديه اروپا با جانب داري از اين اقدام غير قابل توجيه، وارد عمل شدند و حتي اعلام كردند كه همه اروپا بايد اقدام نشريات دانماركي را تكرار كند .

وي اضافه كرد : اين شواهد نشان دهنده برنامه ريزي گسترده براي مقابله رسمي با اسلام در محافل غربي است .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص چگونگي واكنش مسلمانان در قبال اين اقدامات موهن گفت: ما در دو بخش وظيفه مهمي بر عهده داريم كه ابراز تنفر، انزجار و برائت از اين اقدامات يكي از اين وظايف است.

وي گفت: وظيفه ديگر ما اين است كه با معرفي و تبيين سيره پيامبر اعظم (ص)، محبت، ارادت و اوج عشق خود را به ساحت ايشان ابراز كنيم .

صفار هرندي در پاسخ به پرسشي در خصوص برنامه هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي سال اينده گفت : روح حاكم بر برنامه هاي سال آينده ، گسترش فرهنگ ديني و ملي در قالب برنامه هايي در حوزه كتاب، سينما، تئاتر، موسيقي، هنرهاي تجسمي و نيز تقويت فرهنگ قراني و كانونهاي فرهنگي هنري مساجد، خواهد بود.

وي با اشاره به تقارن سال 87 با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: تاكيد ما در سال آينده بر بالغ تر شدن فرهنگ و هنر انقلابي خواهد بود و ما بايد در اين سال بتوانيم بضاعت فرهنگي عرصه انقلاب را به خوبي برجسته و به نسل جديد معرفي كنيم .

صفار هرندي در پاسخ به پرسش ديگري درخصوص تعيين تكليف موضوع كپي رايت ؛ ((حق مالكيت معنوي)) گفت : پي گيري اين موضوع فقط منحصر به وظايف اين وزارت خانه نمي شود و دستگاههاي ديگر را هم در بر مي گيرد .

وي افزود : كارشناسي در خصوص اين موضوع از مدتها قبل با كمك صاحبنظران آغاز شده است اما به دليل ويژگي ها و حساسيت هاي آن به نظر مي رسد كارشناسي صورت گرفته در اين زمينه كافي نباشد .

صفار هرندي گفت: بايد منتظر بمانيم تا آنچه به صورت پيش نويس تهيه مي شود جامع الاطراف باشد به گونه اي كه پس از ان مجبور نباشيم براي آن الحاقيه صادر كنيم .

وي در خصوص زمان تهيه پيش نويس اين قانون گفت : به دليل نسبت اين كار با مقوله كپي رايت در حوزه بين المللي نمي توان درباره نهايي شدن ان زماني را تعيين كرد .

وزير ارشاد افزود: وقتي وارد فرايند جهاني بشويم ، قيود و محدوديت هايي براي ما ايجاد مي شود كه از قبل بايد خود را مهيا كرده باشيم اما هنوز چنين امادگي وجود ندارد .

وي افزود : مي توانيم در داخل از حقوق معنوي صاحبان اثر در حوزه هاي مختلف حمايت كنيم به گونه اي كه هم حقوق صاحبان اثر رعايت و هم براي كساني كه اين حقوق را ناديده مي گيرند مجازاتي در نظر گرفته شود كه اين برنامه هم اكنون به طور نسبي اجرا مي شود .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن