تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820358134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عادل: انتشار سالانه 54هزار عنوان كتاب،حاكي از افزايش ازادي و فرهنگ است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: عادل: انتشار سالانه 54هزار عنوان كتاب،حاكي از افزايش ازادي و فرهنگ است
------------

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران به سمت نهضت علمي حركت كرده است و ما مي توانيم با سرافرازي، پيش چشم ملت هاي ديگر با استناد به استقبال مردم از نمايشگاه بين المللي كتاب، به دانش دوستي مردممان افتخار كنيم.

غلامعلي حدادعادل در مراسم پاياني بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران افزود: با اين استقبال گسترده از نمايشگاه مي توان آينده علمي و فرهنگي پيشرفته ايران را ترسيم كرد.

وي با مقايسه انتشار كتاب در قبل و بعد از انقلاب در كشورمان گفت: قبل از انقلاب سالانه حدود 600 عنوان كتاب در كشور منتشر مي شد اما اين رقم اكنون به سالانه 54 هزار عنوان رسيده است؛ اين افزايش از آزادي و فرهنگ در كشور حكايت مي كند.

حدادعادل گفت: ممكن است انتشار چند عنوان كتاب نيز به دلايل ترويج فساد اخلاقي يا تفرقه افكني قومي و مذهبي متوقف شود اما هيچ كتابي به دليل بحث هاي انتقادي و سياسي متوقف نمي شود؛ زيرا اين بحث ها در نشريات به وفور وجود دارد و كتاب هايي كه انتشار آنها متوقف شده در مقابل عناوين منتشر شده بسيار اندك است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به دست اندركاران برگزاري نمايشگاه كتاب پيشنهاد كرد در حاشيه برپايي اين نمايشگاه از سال آينده فضايي ايجاد كنند كه كتابخوان ها بتوانند با كتابخانه هاي مهم و اصلي كشور ارتباط برقرار كنند و از موجودي كتاب آنها اطلاع يابند.

وي بر اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به گسترش برپايي نمايشگاه هاي كتاب در شهرستان ها تاكيد كرد و افزود: نبايد برپايي اين نمايشگاه منحصر به تهران باشد.

حدادعادل پرداخت يارانه به خريداران به جاي پرداخت آن به ناشران را از جمله اقدامات خوب وزارت ارشاد دانست و گفت: اين اقدام از برخي مفسده ها جلوگيري مي كند و آثار نيكويي دارد.

وي همچنين پيشنهاد كرد از سال آينده در كنار غرفه هاي نمايشگاه كتاب امكاني فراهم شود تا افراد بتوانند كتاب هاي دست دوم را نيز خريد و فروش كنند و به اين ترتيب بازار خريد و فروش كتاب هاي دست دوم نيز ايجاد شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين نمايشگاه كتاب را جشن ملي كتاب و فرهنگ دانست و گفت: ملت ما با همه ظرفيت هاي خود مي تواند در اين جشن حضور يابد.

پيش از سخنان رئيس مجلس، صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محسن پرويز رئيس بيست و يكمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران گزارشي از روند برپايي اين نمايشگاه ارائه كردند.

همچنين در پايان اين مراسم، از ده ناشر نمونه نمايشگاه، ده ناشر نمونه سال 1386 و سه مولف نمونه در حوزه فرهنگ و تمدن اسلامي با اهداي لوح تقدير و تنديس قدرداني شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن