تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نفت:در خصوص تغيير سهميه بندي تصميمي گرفته نشده/افزايش توليد، تاثيري بر قيمت نفت ندارد/مشروح


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: وزير نفت:در خصوص تغيير سهميه بندي تصميمي گرفته نشده/افزايش توليد، تاثيري بر قيمت نفت ندارد/مشروح
------------

وزير نفت در هشتمين همايش بين‌المللي پتروشيمي به خبرنگار ما گفت : در خصوص تغيير سهميه بندي بنزين هنوز تصميم نهايي گرفته نشده است. اين در حالي است كه يك خبرگزاري به نقل از غلامحسين نوذري از تغيير سهميه بنزين وانت بارها ، تاكسي ها و اژانس ها خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار ما، وزير نفت در هشتمين همايش بين المللي پتروشيمي در آغاز سخنان خود تاكيد كرد: بخش مهمي از هدف هاي بلندمدت صنايع پتروشيمي ايران محقق شده و مجموعه عظيمي از امكانات و زيرساخت هاي مورد نياز براي جهشي بزرگ تر در توليد و فناوري محصولات پتروشيميايي فراهم است.

غلامحسين نوذري گفت: بخش مهمي از موفقيت ها ناشي از توان فني و مهندسي متخصصيان ايراني، مزيت ها و جذابيت هاي تجاري كشور و نيز پتانسيل قابل ملاحظه ذخيره اي منابع هيدروكربوري به ويژه گاز طبيعي است كه همواره به عنوان يك عامل مهم توليد در اين بخش محسوب مي شود.

وي افزود : جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر ذخاير عظيم گاز طبيعي به ميزاني بيش از 28 تريليون مترمكعب و نيز بهره گيري از مزيت نسبي اين حامل انرژي در بخش هاي توليدي به ويژه در صنعت پتروشيمي، توانسته است برنامه هاي گسترده اي را در چارچوب توسعه صنعت پتروشيمي به اجرا درآورد.

نوذري گفت : علاوه بر اين موقعيت ژئواكونوميك و ژئوپلتيك ايران در منطقه و جهان، بهره گيري از توانمندي هاي نيروي انساني متخصص، بازارهاي داخلي بزرگ و رو به گسترش و زيرساخت هاي ارتباطي قوي، جذابيت هاي تجاري و مزيت هاي رقابتي مضاعفي را براي گسترش سريع تر سرمايه گذاري در صنايع پتروشيمي به وجود آورده است.

وي تصريح كرد : وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران با پيروي از مفاد اصل 44 قانون اساسي و نيز چشم انداز بيست ساله توسعه كشور، تاكنون اقدامات موثري را در زمينه خصوصي سازي فعاليت ها ،انجام داده است و تلاش مي كند با تحولات ساختاري ايجاد شده، مشوق ها و حمايت گسترده اي را براي جذب سرمايه هاي خارجي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي فراهم آورد.

نوذري گفت : دولت جمهوري اسلامي ايران نيز بطور همزمان، توسعه تاسيسات و ذخاير گازي كشور را براي پاسخگويي به تقاضاي داخلي و از جمله تقاضاي فزاينده صنايع پتروشيمي با اولويت ويژه در دستوركار وزارت نفت و شركت هاي ملي نفت و گاز ايران قرار داده است و در جهت تحقق اين هدف استراتژيك، بخش قابل ملاحظه اي از توليد گاز طبيعي ( 12 درصد) و ميعانات گازي توليدي ( 46 درصد) در افق چشم انداز، به صنعت پتروشيمي اختصاص خواهد يافت.

وزير نفت گفت : از آنجا كه براساس اصل 44 قانون اساسي واگذاري برخي شركت ها و صنايع دولتي به بخش خصوصي به عنوان يك ضرورت استراتژيك مطرح است ، در صنعت پتروشيمي نيز بر طبق برنامه هاي هماهنگ شده با مصوبات هيات دولت و هيات عالي واگذاري و سازمان خصوصي سازي، 22 شركت در فهرست واگذاري ها قرار گرفته اند كه تاكنون سهام شركت ملي صنايع پتروشيمي در سه شركت تابعه به بخش خصوصي واگذار و اقدامات لازم براي واگذاري بقيه در حال انجام است.

نوذري تاكيد كرد : حضور فعال در بازارهاي بين المللي، اشتغال زايي، كسب درآمد در جهت ياري رساندن به برنامه هاي توسعه اي بخش هاي مختلف اقتصاد كلان و در نهايت تسريع فعاليت هاي سازندگي كشور به عنوان جايگزين مناسبي براي درآمدهاي ارزي ناشي از فروش نفت خام و گاز طبيعي، از مهم ترين رسالت هاي صنعت پتروشيمي در ايران به شمار مي روند و رسالت هاي تبيين شده درگرو عملكرد موفق اين صنعت است.

وزير نفت با اعلام اينكه 31 ميليون تن ظرفيت توليد پتروشيمي در دست احداث است ، گفت : با راه اندازي بخشي از طرح هاي در دست اجرا، ظرفيت توليد صنايع پتروشيمي امسال به حدود 47 ميليون تن خواهد رسيد.

نوذري افزود: ظرفيت صنعت پتروشيمي در سال گذشته 9 ميليون تن افزايش يافته و به 35 ميليون تن رسيده است.

وي گفت : با تحقق برنامه هاي توليد سال 1387، پيش بيني مي شود سهم ظرفيت توليد صنايع پتروشيمي ايران در منطقه از 25 درصد به 29 درصد افزايش يابد.

نوذري تاكيد كرد : توليد محصولات پتروشيمي نيز در سال 1386 به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يافت و با 33 درصد رشد به 24 ميلين تن رسيد.

وي گفت : يكي از تحولات بنيادين انجام شده در سال گذشته، تغييرات ايجاد شده در نوع محصولات توليدي اين صنعت است به طوري كه در سال گذشته سهم توليد محصولات پليمري و پليمرهاي مهندسي در سبد كل توليد محصولات پتروشيمي افزايش يافته است.

نوذري گفت : در سالي كه گذشت، ارزش محصولات توليدي صنايع پتروشيمي به 9 ميليارد دلار رسيد و صادرات اين محصولات نيز با رشدي چشمگير نسبت به سال قبل به 9 و نيم ميليون تن (معادل ارزشي حدود 6 ميليارد دلار) بالغ شد.

وي افزود : در بازار داخلي نيز 6 ميليون و 400 هزار تن محصولات پتروشيميايي به ارزش بيش از 3 ميليارد دلار عرضه شد و در مجموع فروش محصولات پتروشيمي از نظر مقدار، 31 درصد و از نظر ارزش 44 درصد نسبت به سال 85 افزايش يافته است.

نوذري در سخنان خود با عنوان چشم انداز فعاليت ها در صنعت پتروشيمي گفت: سياست هاي كلي وزارت نفت مبني بر "حمايت از فعاليت هاي توسعه اي ساختاري تأثيرگذار بر بنية اقتصادي كشور، حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي، حمايت از صنايع پايين دستي و نيز در قالب برنامه كلان چشم انداز بيست ساله توسعه كشور" طراحي و به اجرا گذاشته شده است.

وي گفت: سياستگذاران و مسئولان صنعت پتروشيمي متعهد به اجراي سياست ها و برنامه هاي تعريف شده هستند و وزارت نفت نيز خود را متعهد به حمايت از برنامه هاي بلند مدت اين صنعت مي داند.

وزير نفت تاكيد كرد : وزارت نفت توسعه ظرفيت قابل فروش صنايع پتروشيمي را تا حد 73 ميليون تن در سال 1394 براي عرضه محصولاتي به ارزش 30 ميليارد دلار عملي دانسته است و خود را براي ايجاد هر گونه تسهيلات مورد نياز براي تحقق اين برنامه متعهد مي كند.

نوذري گفت : وزارت نفت معتقد است گسترش نقش بخش خصوصي، اعم از داخلي و خارجي، براي تحقق هدف هاي بلندمدت صنايع پتروشيمي كشور امري اجتناب ناپذير و ضروري است تا صاحبان سرمايه و دانش فني با مشاركت با اين صنعت رو به گسترش، زمينه مناسب براي تحقق برنامه هاي توسعه اي را فراهم كنند.

وي از دارندگان منابع مالي و دانش فني دعوت كرد با توجه به سياست ها و اهداف ياد شده و تسهيلات قانوني در دسترس، امكان سرمايه گذاري مستقل يا مشاركتي در طرح هاي پيش بيني شده در بالادست و پايين دست صنايع پتروشيمي ايران و به ويژه در گسترش توليد محصولات پليمري و مهندسي و محصولات مرتبط را مورد ارزيابي قرار دهند.

وزير نفت گفت : برآوردهاي انجام شده در خصوص باقيمانده نياز مالي طرح هاي پتروشيمي در برنامه هاي توسعه اي پنجساله چهارم و پنجم بالغ بر 30 ميليارد دلار است كه اين منابع مالي مي تواند از طريق مشاركت هاي مالي به تنهايي، و يا از طريق مشاركت هاي مالي همراه با همكاري هاي فني از طريق بازارهاي داخلي و خارجي فراهم كند.

وي تأكيد كرد: وزارت نفت و شركت هاي تابعه آن، همچنان مصمم هستندتقاضاي سرمايه گذاران در صنايع پتروشيمي كشور را از لحاظ خوراك با قيمت هاي رقابتي و براي سال هاي طولاني تأمين كنند.

نوذري گفت : اطمينان دارم اين همايش مي تواند با بحث و تبادل نظر همه جانبه پيرامون مزيت ها، امكانات، پتانسيل ها و اولويت هاي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي و با تأكيد بر مباحث ساختاري مهمي مانند روابط تجاري در سطوح كشوري، منطقه اي و جهاني، دسترسي به منابع مالي و دانش فني روز و كارآمد، رسالت خود را در ارائه پيشنهادهاي سازنده و ارتقاي سطح فعاليت ها و گسترش تفاهمات ايفا كند.

وزير نفت همچنين در حاشيه همايش بين المللي صنعت پتروشيمي در جمع خبرنگاران با اعلام اينكه بازار انرژي از نفت خام ، اشباع است ، گفت : افزايش توليد تاثيري بر قيمت نفت ندارد.

غلامحسين نوذري درباره اينكه مقداري نفت خام ايران در نفتكش ها روي اب مانده و هنوز فروش نرفته است ، افزود: اين موضوع ، طبيعي است و هميشه مقداري نفت روي اب باقي مي ماند.

وي درباره افزايش توليد نفت خام كشورمان نيز گفت: ظرفيت توليد روزانه نفت امسال حدود 200 هزار بشكه افزايش يافته است.

نوذري افزود: به طور معمول هر سال در تابستان پالايشگاه ها نياز به تعمير دارند و در اغاز تابستان تعميرات كلي اغاز مي شود و همچنين ممكن است در اينده بازار نفت قيمت خود را حفظ كند يا اينكه بهتر شود، اما ما ظرفيت توليد خود را تكميل كرده ايم.

وي با اشاره به سخنان رييس جمهور مبني بر جلوگيري از "خام فروشي" افزود: اين رويكرد ، سياستي كلي است و بررسي هاي لازم را براي تحقق ان انجام مي دهيم و پيگيري مي كنيم.

وزير نفت در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه قرار بود امروز در ستاد تبصره 13 درباره تغيير سهميه بندي بنزين خودروها تصميم گيري شود ، گفت: از صبح در همايش بين المللي صنعت پتروشيمي هستم و هنوز در خصوص تغيير سهميه بندي ، تصميم نهايي گرفته نشده است.

نوذري درباره طرح ايجاد شبكه يكپارچه گازي در اسيا هم گفت: پس از تشكيل اتحاديه پارلمان هاي كشورهاي اسيايي مباحثي درباره نحوه ساماندهي بخش انرژي كشورهاي اسيايي مطرح شده است.

وي گفت: در دنيا نيز توليدگنندگان و هم مصرف گنندگان به اين سمت مي روند كه در زمينه تامين و فروش گاز با هم تعامل كنند.

نوذري افزود : در منطقه ما در زمستان كشورهاي حاشيه خليج فارس به گاز بيشتري نياز دارند و در تابستان كشورهاي سردسير به گاز بيشتري نياز دارند كه اين موضوع مي تواند زمينه ساز تعامل باشد.

وزير نفت همچنين در باره قراردادهاي مربوط به توسعه فازهاي ميدان گازي پارس جنوبي گفت : اين فازها به مناقصه رفته اند و پس از روشن شدن نتايج مناقصه ها قراردادهاي انها امضا خواهد شد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 473]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن