تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816479194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشمديرعامل سازمان توسعه برق ايران: در اهداف خود از برنامه چهارم توسعه جلوتر هستيم پس از ابلاغ اصل 44 وزارت نيرو هيچ نيروگاهي احداث نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشمديرعامل سازمان توسعه برق ايران: در اهداف خود از برنامه چهارم توسعه جلوتر هستيم پس از ابلاغ اصل 44 وزارت نيرو هيچ نيروگاهي احداث نمي كند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد صنعت و بازرگاني در سال گذشته 25 واحد نيروگاهي با ظرفيت 3 هزار و 251 مگاوات به شبكه سراسري وارد شده است.


به گزارش خبرنگار موج، محمد بهزاد مديرعامل سازمان توسعه برق ايران، با اعلام اين مطلب اظهارداشت: نيروگاه هاي اروميه، فردوسي، شيروان، جهرم، كازرون، رودشور، عسلويه، سبلان اردبيل و كرمان از جمله نيروگاه هايي هستند كه به شبكه نيروگاهي در سال گذشته وارد شده اند.
وي افزود: در سال گذشته 488 كيلومتر انتقال انرژي از آبادان به شلمچه، مشهد به سرخس، صورت گرفته است.
مديرعامل سازمان توسعه برق اذعان داشت: با توجه به اينكه 25 واحد نيروگاه و انتقال 488 كيلومتر خط انتقال انرژي از جمله تعهدات اين شركت بوده است، اذعان داشت: تاكنون صد در صد تعهدات اين شركت در راستاي توسعه برق انجام شده است.
بهزاد اظهار داشت: در سال گذشته 3 هزار و 234 مگاوات احداث واحد نيروگاهي و 400 كيلومتر خط انتقال داشته ايم.
اين مقام مسئول گفت: ميزان توليد برق و احداث واحد نيروگاهي طي برنامه چهارم از سوي اين شركت انجام شده و ما از اهداف برنامه چهارم يك سال جلوتر هستيم.
بهزاد با بيان اينكه از سال 84 تا پايان سال 86، 8 هزار و 685 مگاوات به نيروگاه هاي حرارتي اضافه شده است، اظهار داشت: طي اين سالها 41 درصد از نيروگاه هاي كل حرارتي كشور وارد مدار شده است.
مديرعامل سازمان توسعه برق تصريح كرد: در سال 57 ‍ظرفيت اسمي نصب شده در شبكه سراسري 7 هزار و 24 مگاوات بوده كه اين ميزان تا پايان سال 86 به 49 هزار و 517 مگاوات رسيده است.
وي خاطر نشان كرد: در سال هاي 58 تا 67، 6 هزار و 657 مگاوات، در سال هاي 68 تا 73 كه برنامه توسعه اول تدوين شده بود، 6 هزار و 732 مگاوات و از سال هاي 74 تا 86، 16 هزار و 888 مگاوات، به ظرفيت اسمي توليد برق افزوده شده است.
وي تصريح كرد: پس از انقلاب تاكنون 42 هزار و 492 مگاوات در مجموع به ظرفيت اسمي نصب شده افزوده شده است.
بهزاد ادامه داد: در دهه 58 تا 67، 9/6 درصد در سالهاي 68 تا 73 ، 9/6 درصد و از 73 تا 84 ، 9/6 درصد 84 تا 86 ، 11 درصد رشد سالانه داشته ايم.
وي خاطر نشان كرد: 25 درصد ظرفيت نصب شده برق كشور در سالهاي 84 تا 86 انجام شده است.
بهزاد اذعان داشت: در اين سالها 12 هزار و 217 مگاوات نيروگاه وارد مدار شده و پيش بيني مي شود در طول برنامه چهارم توسعه 17 هزار مگاوات ديگر به اين ظرفيت اضافه شود.
مديرعامل سازمان توسعه برق گفت: اگر بتوانيم تا پايان سال جاري 4 هزار و 800 مگاوات وارد مدار نيروگاه ها كنيم، توانسته ايم برنامه چهارم توسعه را 1 سال جلوتر محقق نماييم.
بهزاد در خصوص واگذاري نيروگاه ها و توليد برق به بخش خصوصي گفت: در سال 85، 21 درصد ، درسال 86 به 5/39 درصد، از احداث و راه اندازي نيروگاه ها به بخش خصوصي واگذار شده و اين در حالي است كه براساس برنامه هاي تدوين شده مقرر گشته بود در سال 85، 15 درصد و در سال 86، 30 درصد از اين ظرفيت به بخش خصوصي واگذار شود.
وي در خصوص برنامه هاي سال جاري اين شركت گفت: پيش بيني مي شود در صورت محيا بودن تمامي امكانات 3 هزار مگاوات نيروگاه توسط سازمان توسعه برق وارد مدار شود.
وي خاطر نشا ن كرد: پيش بيني مي شود امسال بيشترين ميزان خطوط انتقال انرژي را داشته باشيم كه اندازه اين خطوط 594 كيلومتر تعيين شده است كه اين انتقال خطوط در نيروگاه هاي كنار شاهيجان به ياسوج، مگري به جلفا، گتوند به اهواز، ياسوج به سورمغ و جلفا به خوي صورت بگيرد.
بهزاد با اشاره به استفاده از نيروگاه هاي سيكل تركيبي خاطر نشان كرد: نيروگاه هاي گازي پس از تبديل به نيروگاه هاي سيكل تركيبي از راندمان بالاتري برخوردار مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: نيروگاه هاي سيكل تركيبي جهرم، عسلويه، فردوسي، سبلان، قائم، چابهار، كرمان، دماوند، كاشان، خرمشهر و علي آباد گلستان براي ارسال وارد مدار مي شوند.
وي استفاده از 2 ميليون متر مكعب مخزن را از ديگر برنامه هاي اين شركت خواند و تصريح كرد: تا كنون 337 متر مكعب از اين مخازن وارد مدار شده و براي امسال پيش بيني مي كنيم براي امسال 800 هزار متر مكعب از اين ظرفيت مورد بهره برداري قرار بگيرد.
بهزاد با اشاره به اينكه راندمان نيروگاه هاي ايران از آمريكا بيشتر است، اذعان داشت: راندمان نيروگاه هاي ايران 37 درصد، آمريكا 5/36 درصد و ژاپن 38 درصد است و ما تلاش مي كنيم با استفاده از نيروگاه هاي سيكل تركيبي راندمان نيروگاه هاي خود را افزايش دهيم.
بهزاد افزود: با تبديل هر نيروگاه گازي به نيروگاه سيكل تركيبي راندمان نيروگاه ها از 34 درصد تا 50 درصد ارتقا خواهد يافت و قصد داريم امسال با استفاده از نيروگاه هاي سيلكل تركيبي راندمان خود را افزايش چشمگيري دهيم. كه براي اين پروژه 500 ميليارد تومان معادل 25 درصد از اعتبار سازمان را هزينه خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان توسعه برق ايران با اشاره به استفاده صد در صد از تجهيزات داخلي در سيستم توزيع برق اذعان داشت: در سيستم توزيع برق صد در صد، در سيستم انتقال 97 درصد، سيستم پست قوي 98 درصد، انتقال نيرو 99 درصد، فيبر نوري 95 درصد، در سيستم توليد 85 درصد ودرنيروگاه هاي گازي 95 درصد از تجهيزات داخلي استفاده مي شود كه قصد داريم اين رقم را به 100 درصد برسانيم.
وي در خصوص بازپرداخت بدهي پيمانكاران گفت: اين شركت 2 هزار ميليارد تومان به پيمانكاران بدهي كاري دارد كه در سال جاري 600 ميليارد تومان از آن پرداخت شده كه اعتبار پرداخت اين بدهي ها از محل بند ج تبصره 11 تامين شده است.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري قصد نداريم هيچ نيروگاه دولتي بسازيم تصريح كرد: با توجه به ابلاغ سياست هاي كلي اصل 44 قصد داريم احداث نيروگاه ها را به بخش خصوصي واگذار نماييم. و در حال حاضر قرارداد 30 هزار مگاوات ساخت نيروگاه توسط بخش خصوصي را در دست داريم.
وي خاطر نشان كرد: واگذاري نيروگاه ها به بخش خصوصي در دو بخش بهره برداري و احداث نيروگاه ها صورت مي گيرد و مصوبه واگذاري نيروگاه هاي نيمه تمام نيز از سوي هيات دولت تصويب شده است.
وي در ادامه تصريح كرد: 85 درصد از اعتبارمورد نياز براي احداث نيروگاه ها از حساب صندوق ذخيره ارزي تامين مي شود كه اين اعتبار پس از ارائه گزارش از سوي بانك عامل پرداخت مي گردد.
وي در پايان با اشاره به پديده خشكسالي گفت: هرچند نمي توانيم از تمامي ظرفيت هاي نيروگاه هاي برق آبي براي توليد برق استفاده كنيم اما نخواهيم گذاشت خاموشي ايجاد شده و برق مورد نياز مردم را از طريق نيروگاه هاي حرارتي تامين كرده و صرفا نيروگاه هاي برق آبي در زمان تيك مصرف براي توليد برق مورد بهره برداري قرا ر ميگيرند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن