تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816290977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛ اختلاف‌ «انصاريان» و «اميرصادقي» برسر فيلمنامه «پسر تهراني»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛ اختلاف‌ «انصاريان» و «اميرصادقي» برسر فيلمنامه «پسر تهراني»
خبرگزاري فارس: «حسين انصاريان» فيلمنامه‌نويس و «خسرو اميرصادقي» تهيه‌كننده سينما درگفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، درباره اختلافات و مسائل موجود پيرامون فيلمنامه «پسر تهراني» به اظهارنظر پرداختند.
«حسين انصاريان» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس در مورد فيلم «پسر تهراني» و فيلمنامه آن گفت: در تاريخ 25/6/83 سيناپس فيلمنامه‌اي نوشته من با نام «جنگ زرگري» به شماره 7929/11/16 در بانك فيلمنامه خانه سينما ثبت شد كه قرار بود اين فيلم توسط آقاي كمال طباطبايي و محمدرضا شريفي‌نيا در سال 83 تهيه شود كه به علت عدم توافق دراين مورد، اين موضوع منتفي شد.
بنا بر اين گزارش، وي ادامه داد: در سال 84 بدون اطلاع من، فردي اين فيلمنامه را بازنويسي كرد و آن را براي ساخت به «قاسم جعفري» پيشنهاد نمود اما اين كارگردان پس از فهميدن اين نكته كه فيلمنامه متعلق به من است، از اين كار انصراف داد و موضوع به مرحله گرفتن پروانه ساخت نرسيد.
ارديبهشت ماه سال 85 نيز توسط عبدالله عليخاني، حسين فرح‌بخش و مؤسسه پويا فيلم براي گرفتن پروانه ساخت اين فيلم اقدام شد كه شوراي صدور پروانه ساخت با عنوان كردن اين موضوع كه «به علت حساسيت فيلمنامه، بهتر است ساخت اين فيلم عقب بيفتد»، جلوي كار را گرفت و ما پذيرفتيم كه ساخت فيلم را به تأخير بيندازيم.
وي افزود: در تاريخ 24 ارديبهشت خبردار شدم كه فيلمنامه «جنگ زرگري» با عنوان «پسر تهراني» به وزارت‌فرهنگ‌وارشاداسلامي رفته و فيلمنامه آن به كارگرداني «كاظم راست‌گفتار» پروانه ساخت گرفته است. وقتي اين جريان را به آقاي راست گفتار اطلاع دادم، ايشان پيشنهاد كرد در اين مورد با تهيه‌كننده صحبت كنم و تهيه‌كننده هم عنوان كرد كه ما پروانه ساخت را گرفته‌ايم.
انصاريان گفت: در ادامه طي نامه‌اي كه شرح ماوقع را در آن نوشته بودم، موضوع را به محمود اربابي مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي اطلاع دادم و از ايشان خواستم تا جلوي ساخت فيلم گرفته شود و ايشان دستور پيگيري دادند. سپس در جلسه‌اي كه با آقاي قندهاري دبير شوراي پروانه‌ساخت و تهيه‌كننده داشتيم، تهيه‌كننده عنوان كرد كه نمي‌دانم فيلمنامه را از چه كسي خريده‌ام و من پس از شنيدن داستان فيلمنامه متوجه شدم كه چه كسي به صورت قانوني فيلمنامه را نوشته و به ايشان داده است.
وي افزود: سپس قندهاري نيز طي نامه‌اي را اين موضوع را به شوراي داوري خانه سينما ارجاع داد كه اين مسئله را پيگيري كنند و بر اساس رأي اين شورا در اين مورد نظر دهند و اين درحالي است كه فيلمبرداري اين فيلم به زودي آغاز مي‌شود، اما كسي نيست كه از حق فيلمنامه‌نويس آن دفاع كند.
وي افزود: تازه چند روز از روز فردوسي و روز فيلمنامه نويس گذشته است و من متعجبم كه با وجود خانه سينما و بانك فيلمنامه، چگونه برخي‌ها به‌خود جرأت مي‌دهند كه حق فيلمنامه‌نويس را ضايع كند.

* اميرصادقي: فيلمنامه «پسر تهراني» توسط محسني و موثقي نوشته شده است
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اما «خسرو اميرصادقي» تهيه‌كننده فيلم «پسر تهراني» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، ضمن تكذيب اين موضوع گفت: فيلمنامه «پسر تهراني» توسط حميدرضا محسني(فيلمنامه‌نويس و كارگردان سينما) در سال 78 تا دقيقه 70 به ثبت رسيده و بر اساس همين طرح نيز بازنويسي انجام شده است و طرح آن را از دقيقه 70 به بعد «داود موثقي» نوشته كه اين طرح نيز از سال 84 به ثبت رسيده است.
وي افزود: شرايط فرهنگي ما باعث شباهت قصه‌ها به هم مي‌شود و ممكن است بخش كوتاهي از داستان ما به داستان ديگري شباهت داشته باشد اما در كليت كار اين موضوع كه فيلمنامه ما متعلق به فرد ديگري باشد، حقيقت ندارد.
اميرصادقي افزود: كسي كه ادعاي نويسندگي اين فيلم را مي‌كند، بيست و پنج سال پيش در فيلم «تماس»(خسرو ملكان) دستيار من بود. شايد مقصر من و امسال من هستند كه او را به بازي نگرفته‌اند و به همين خاطر، هرچند وقت يك بار ايشان با طرح ادعا و موضوعي سعي مي‌كند جرياني به راه بيندازد تا وجود خود را به اثبات برساند.
اميرصادقي تصريح كرد: در حالي كه كانون فيلمنامه نويسان و شوراي داوري خانه سينما هنوز در مورد اين موضوع رأي ندادند، ايشان مشغول جار و جنجال شده و در واقع كار ايشان قصاص قبل از جنايت است. باعث تأسف است عده‌اي كه دم از جريان فرهنگي در كشور مي‌زنند قواعد و رسم اين كار را بلد نيستند و تنها جنجال و اتهام زني را بلدند.
وي در پايان تصريح كرد: هنوز فيلم «پسر تهراني» ساخته نشده و داوري نهايي بايد روي فيلم ساخته شده، انجام بگيرد، چون شباهت‌هاي جزيي بخشي از فيلمنامه با طرح ادعاي ايشان، نمي‌تواند ملاك مقايسه قرار گيرد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن