تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روح الله حسينيان در دانشگاه تهران مطرح كرد: خاتمي عامل قتلهاي زنجيره‌اي را ذخيره مي‌دانست


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: روح الله حسينيان در دانشگاه تهران مطرح كرد: خاتمي عامل قتلهاي زنجيره‌اي را ذخيره مي‌دانست
بنده حتي با همين آقاي سعيد امامي بر سر آقاي خاتمي بحث مفصلي داشتيم ايشان گفت: «شما مطمئن باشيد آقاي خاتمي آدم خوبي است ولي باندي كه او را حمايت مي‌كند آدم‌هاي بسيار خطرناك و آدم‌هاي معتقد به نظام جمهوري اسلامي نيستند».
آفتاب: جلسه سخنراني روح‌ا... حسينيان با عنوان «آن سوي اصلاحات» عصر ديروز (دوشنبه) در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سياسي آفتاب، در اين جلسه كه به ميزباني بسيج دانشجويي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران برگزار شد، برق سالن سخنراني قطع شده بود ولي با اصرار اين تشكل دانشجويي روشنايي تالار با وجود تعدادي شمع تامين شد و حسينيان به وسيله بلندگوي دستي به ايراد سخن پرداخت.

در ابتداي مراسم حسينيان نماينده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم با اشاره به وضعيت تاريك سالن، گفت:‌«از اينكه امروز در اين سالن تاريك خدمت شما رسيديم هم از باب اين است كه ما روزي چراغي برافروختيم و امروز چراغ خودمان خاموش شد».

حجت‌الاسلام حسينيان سپس دانشجويان بسيجي را به اتحاد با مديريت دانشگاه دعوت كرد و به آنان توصيه كرد كه تاريكي سالن را ناشي از توطئه ندانند و آن را يك اتفاق قلمداد كنند.

وي با اشاره به طرح پرسش‌هاي احتمالي دانشجويان بعد از جلسه سخنراني گفت: «پاسخ من اين است كه قبل از پرداختن به مباحث احساسي و جزئي، مباني تفكر را تبيين كنيم و يك جامعه معقول و اهل تحقيق و عميق بوجود آوريم و سني از من گذشته كه محافظه‌كار و ترسو شده‌ام و شاني براي خود قائلم و از من توقع نداشته باشيد كه مانند يك سربازي كه سينه خود را سپر مي‌كند با دشمن گلاويز شوم».

نماينده اسبق دادستاني كل كشور در وزارت اطلاعات عنوان بحث خود را «نقد مباني تفكر و انديشه اصلاحات» عنوان كرد و از نيروهاي مذهبي خواست كه اين مساله مهم را درك كنند.

وي در ادامه بحث اهميت طرح مباني انديشه را براي هر نوع تفكري به داشتن استراتژي سياسي و ايدئولوژي اعتقادي مربوط دانست و فايده ديگر آنرا لزوم توجه به پرنسيپ سياسي عنوان كرد و افزود: «بسياري از نمادها و ارزش‌ها مثل عدالت و آزادي زماني يك تعريف واحد دارند كه انسان داراي يك بناي فكري و انديشه‌اي باشد».

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي به تعريف انسان در انديشه اسلامي پرداخت و گفت: «در اسلام نيز نوعي اومانيسم و اصالت انسان وجود دارد با اين تفاوت كه طبق آيات قرآن، انسان مسجود فرشتگان و صاحب كرامت است و طبق آيات قرآن، انسان موجودي مختار است».

وي سپس با اشاره به آيات قرآن كريم ادامه داد: «انسان با اختيار و تلاش خود به سوي لقاءا... بشتابد و جايگاه انسان در كنار ملك و پادشاه توانگر و خدا در بهشت خواهد بود».

حسينيان ادامه داد: «تمام مفاهيم اسلامي و جامعه اسلامي در همين طيف تفسير مي‌شود، آزادي و مشاركت در اين چارچوب تفسير مي‌شود».

وي با اشاره به تفكيك سه نحله فكري در دوران معاصر، چپ‌گرايي ماركسيستي بر مبناي تفكر ماترياليسم دياليكتيك را مورد نقد قرار داد و گفت: «تعريف انسان در اين انديشه موجودي متحير است و مجبور و رها شده در دستان تغيير دياليتيك كه ابزار توليد تعيين كننده سرنوشت انسان است».

نماينده مجلس هشتم با اشاره به روند تغيير ابزار توليد در تاريخ از ديدگاه ماركسيستي گفت: «در اين تفكر انسان فقط يك كاتاليزور است و تبديل به يك حيوان اقتصادي مي‌شود».

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي با اشاره به ليبراليسم و مباني آن گفت: «مهمترين بحث در اين مكتب به نظرم اومانيسم است، اصالت انسان در مقابل خداوند و در اين جامعه خدا وجود دارد ولي خدايي بيكاره است و خداي مدير و مدبري كه در جهان بيني اسلامي هر لحظه مديريت جهان را برعهده دارد حضور ندارد».

حسينيان با اشاره به وقايع مشروطه و اختلاف بين روشنفكران ليبرال و روحانيت اشاره كرد و گفت: «تفاوت ما در تعريف ماهوي انسان باعث بوجود آمدن سه نحله فكري در تاريخ معاصر ايران شد كه عبارتند از 1-چپ 2- ليبرال 3- اسلام‌گرا و اين اختلاف مباني فكري خود را در مشروطه نشان داد».

وي با ذكر صحبت‌هايي از شيخ فضل‌ا... نوري واختلافش با روشنفكران دوره مشروطه گفت: «در پاسخ به درخواست‌هاي شيخ فضل‌ا... نوري درباره مشخص كردن مصاديق مساوات تفسير دقيق آن‌ها از روشنفكران كساني كه تفكر و انديشه غربي داشتند سعي كردند كه اين تعاريف مبهم باشد».

وي ادامه داد: «مسائلي مانند عدالت، مشاركت و قانونگذاري و اختيار مجلس براي قانونگذاري در تمام حيطه‌ها به خاطر اختلاف مباني، تضادها سرباز كردند».

حسينيان با اشاره به جريانات موثر در ملي شدن صنعت نفت گفت: «اختلافات درون نهضت ملي شدن صنعت نفت نيز ناشي از اختلافات مباني بود كه نهايتا به اختلاف و درگيري و سقوط نهضت منجر شد».

نماينده اسبق دادستاني در وزارت اطلاعات با اشاره به وقايع ابتداي انقلاب اسلامي ادامه داد: «تفكر روشنفكران ديني و نهضت آزادي تفكري اسلامي با خمير مايه‌اي ليبراليستي بود و به خاطر همين تفكرات نتوانست انقلاب را همراهي كند و از معارضين انقلاب شد».

حسينيان با اشاره به موضع جبهه ملي درباره لايحه قصاص در ابتداي انقلاب گفت: «اختلافات جبهه ملي با انقلابيون نيز ناشي از اختلاف مباني بود و جريان بني‌صدر نيز جريان ليبراليسي بود كه خارج از اين چارچوب نبود».

وي با اشاره به نامه آيت‌ا... بهشتي به حضرت امام خميني(ره) درباره مديريت بني صدر گفت: «تشخيص بهشتي نيز اين بود كه ريشه اختلافات در مباني فكري و انديشه‌اي بود».

سپس نماينده منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: «ما بايد بين جريان دوم خرداد تفيك قائل شويم، يك سر دوم خرداد طيف وسيعي است از كساني كه در مباني فكري‌شان تفكر التفاطي يا ليبراليسي و طيف ديگر كساني هستند كه از مباني فكري هيچ اطلاعي ندارند و يا مباني فكري را

” آن فيلم‌ها كه منتشر شد صحت داشت. متاسفانه كار بازجويي از دست نيروهاي اطلاعاتي و وزارت اطلاعات گرفته شده بود و يك گروه مستقل به راهنمايي بعضي از اعضاي شوراي امنيت سابق و پيشنهاد به آقاي خاتمي،‌ پرونده را در دست گرفتند و آن را منحرف كردند. ... “

درك نمي‌كنند و در پاسخ به اعتراض ما مي گفتند كه نه چنين چيزي نيست و عده‌اي هم درك مي‌كردند مي‌گفتند كه موضع‌گيري در برابر حاكميت آن به مصلحت نيست».

وي ادامه داد:‌« حرف و سخن من با كساني است كه با انديشه و ساز و كار فكري به جنگ اززش هاي و نظام و حكومت و انقلاب آمدند و اين طيف را خيلي وسيع نگيريد و به آن‌هايي كه اشاره مي‌كنم محدود كنيد».

حسينيان افزود: «از وقايع عجيب جريان اصلاحات اين است كه كساني شعارهاي ليبراليسم دادند كه در اوايل انقلاب ديدگاه چپ‌گرايانه و گرايش‌هاي ماركسيستي داشتند».

وي با اشاره به طرح ديدگاه‌هاي اين افراد در اوايل انقلاب گفت:‌ «همين افراد اقتصاد ايران را دولتي كردند و دومين خصيصه آنها درگيري با ابرقدرت‌ها و كشف كردن كشورهاي ذره‌بيني مثل بوركينافاسو بود و نمونه كار آنها در درگيري با ابرقدرت‌ها تسخير لانه جاسوسي بود كه البته من آنرا نفي نمي‌كنم و اين‌ها كساني بودند كه بعدا اظهار پشيماني كردند و با همان گروگان‌ها مذاكره كردند و شام خوردند و سيگار كشيدند و نوشيدني خوردند».

حسينيان ادامه داد: «در همين تغيير مواضع، اصول و ارزش‌هاي ليبراليسم شكل پيدا مي‌كند و يكي از اصول و اصرارهاي آن‌ها تفكيك قائل شدن بين جمهوريت و اسلاميت به بهانه حفظ جمهوريت بود».

وي با اشاره به طرح بحث‌هايي مثل پلوراليسم ديني، قرائت‌هاي چندگانه ديني در روزنامه‌هاي صبح امروز و خرداد گفت: «مي‌خواهند، تفسير واحد امام‌(ره) را از اسلام و حدود و ارزش‌هاي كمرنگ كنند و در نهايت يكي از اين افراد در مصاحبه با يكي از نشريات خارجي اعلام كرد كه تفكر و انديشه امام خميني(ره) متعلق به موزه‌ها است».

حسينيان با اشاره به متدولوژي خاص هر علم گفت: «اسلام نيز علمي است كه با مترولوژي خاص آن بايد مورد قرائت قرار بگيرد».

حسينيان ادامه داد: «سومين مساله‌اي كه آقايان به آن اصرار داشتند هضم شدن در قدرت جهاني بود و اولين مصاحبه آقاي خاتمي با خبرنگار CNN كريستين امانپور براي ذوب كردن يخ‌هاي رابطه بين ايران و آمريكا بود و حتي در روزنامه صبح امروز مقاله‌اي در مورد استقلال نوشته شد كه چه كسي گفته استقلال خوب است و كشوري مثل ژاپن استقلال نداشته و پيشرفت كرده است».

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي ادامه داد: «در كمرنگ كردن نمادهاي مذهبي در روزنامه خرداد به مدير مسئول عبدا...نوري مقاله‌اي عليه حجاب نوشته شد و درباره امام حسين(ع) و واقعه كربلا هم مقالات فراواني نوشته شد و آن را انتقام تاريخي جلوه دادند».

وي ادامه داد: «يكي از مسائل ديگر سكولاريسم و تقدس‌زدايي و اين مباني كردن اسلام سياسي بود در حاليكه هم پيام و احياگري امام(ره) اسلام سياسي بود و استدلال مي‌كردند و دروغ‌هاي واضحي مي‌گفتند در حاليكه در طول تاريخ هر گاه ايدئولوژي و قدرت با هم ممزوج شده است، نفوذ آن بيش از گذشته شده است و نمونه آن همراهي اهل تسنن با قدرت در طول تاريخ و نفوذ گسترده آن‌هاست و نفوذ تشيع در جهان نيز روبه به افزايش است و نمونه آن افزون شدن نمازگذاران و نيروهاي مذهبي بعد از انقلاب نسبت به قبل از آن در دانشگاه است».

در ادامه مجريان مراسم به طرح سوال‌هاي كتبي دانشجويان از حجة‌الاسلام حسينيان پرداختند و وي با اكثر سوالات به صورت كوتاه جواب داد.

نماينده تهران در مجلس هشتم در پاسخ به نخستين سوال كه چرا با اين همه اطلاعات، الان در اين مراسم خيمه‌شب‌بازي بچه‌گانه شركت كرده‌ايد،

” آقاي سعيد امامي نيز نه تنها سابقه بهايي‌گري ندارند بلكه ايشان آباده‌اي هستند و از اين جهت ما مقداري همشهري هستيم و يك مسجدي هم در آباده به نام مسجد امام حسن (ع) است .... “

گفت: «خيمه‌شب‌بازي بزرگانه اقلاً بفرماييد و بنده هيچ‌گاه سكوت نكرده‌ام و در طول حاكميت دوم خرداد بارها صحبت كرده و مورد اعتراض و نفرت نيروهاي اصلاح‌طلب بوده‌ام و اين خيلي بي‌انصافي است».

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر نقش آقاي خاتمي در حادثه 18 تير گفت: «تا آنجا كه من برخي اسناد حادثه 18 تير را ديدم نقش منفي براي آقاي خاتمي نديدم گرچه با تفكر ايشان مخالفم ولي ايشان اهل توطئه نبود و در معاونت وزارت كشور ستادي بود كه سعي مي‌كرد به مسائل كوي دانشگاه دامن بزند تا طول بكشد و راهنمايي و تحريك مي‌كردند و نيرو اعزام مي‌كردند».

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره تمايل مردم نسبت به جريان دوم خرداد در سه انتخابات با وجود ريشه‌هاي متعارض با انقلاب اسلامي گفت: «به قول مقام معظم رهبري «حماسه» مردمي دوم خرداد را به وجود آورد و آن‌ها هم هنوز خودشان را نشان نداده بودند و نفوذ وحضورشان بعد از دوم خرداد بود و عوامل به وجود آورنده دوم خرداد مربوط به عملكرد دوره قبل از آن بود و مردم خواسته‌هايي داشتند و احياناً در حكومت كج‌روي‌هايي وجود داشت و نتيجه آن برگشتن مردم از حاكمان آن دوره چندساله بود ولي آنچه كه مورد نظر ماست، سوء استفاده عده‌اي از اين حماسه بود كه مي‌خواستند مباني فكري خودشان را حاكم كنند و انقلاب را به سمت و سوي انحرافي بكشانند و مردم هم بعد از انتخابات شوراي دوم عدم تمايل خود را به جريان دوم خرداد نشان دادند».

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ چند سوال كتبي در مورد قتل‌هاي زنجيره‌اي مطرح شد كه از جمله پرسش درباره دست داشتن حسينيان در قتل‌ها و پيشينه خانوادگي سعيد امامي و مهرداد عاليخاني بود كه حسينيان در پاسخ گفت: «من دستي در قتل‌هاي زنجيره‌اي نداشتم و لابد بايد قسم بخورم و كسي كه ادعا مي‌كند بايد شاهد بياورد و من كاره‌اي هم نبودم و كساني دراين قتل‌ها دست داشتند كه كاره‌اي بودند يا معاون وزير يا در مقام قضاوتي بودند كه فتوايي صادر كنند و بنده در هيچ كدام در مقامي نبودم كه دستي در قتل‌ها داشته باشم و مسئله اين بود كه جريان اين قتل‌ها را به وجود آورد و انگشت اتهام را به سوي عده‌اي نشانه گرفته و بنده هم در آن برنامه چراغ يك پاسخ گفتم و بعد از آن مرا متهم كردند».

حسينيان گفت: «جالب است كه چون در جريان انتخابات دوره هفتم رياست‌جمهوري من از آقاي خاتمي حمايت كردم و با اينكه ما كانديداي خاصي داشتيم و مجموع موضعگيري من در چندين ميزگرد تلويزيوني بود. حتي شب انتخابات چندتن از اين دوم خردادي‌ها به من زنگ زدند و به بنده تبريك گفتند و جالب است كه بنده حتي با همين آقاي سعيد امامي بر سر آقاي خاتمي بحث مفصلي داشتيم و من گله كردم كه چرا شما اين قدر عليه آقاي خاتمي فعاليت مي‌كني؟ و ايشان استدلال كردند و اطلاعات و اسنادي را به من نشان داد و اين دشمني‌هايي كه بعد از انتخابات با سعيد امامي شد سر اين اختلافات مربوط به قبل از انتخابات بود».

حرف ايشان اين بود و عبارت ايشان را من يادم است كه گفت: «شما مطمئن

” سعيد امامي در اين جريان نقشي نداشته و كاره‌اي هم نبوده و مشاور وزير بود و جايگاهي نداشت و حرف ما اين بود و بعد ما را متهم كردند كه حسينيان در اين قتل‌ها دست داشته است. ... “

باشيد آقاي خاتمي آدم خوبي است ولي باندي كه او را حمايت مي‌كند آدم‌هاي بسيار خطرناك و آدم‌هاي معتقد به نظام جمهوري اسلامي نيستند و اگر اين‌ها به قدرت برسند امنيت كشر را به خطر مي‌اندازند كه همين جمله را آقاي خاتمي چندوقت پيش در سخنراني‌هايش مطرح كردند».

حسينيان ادامه داد: «من خودم اصلاً از آقاي خاتمي حمايت مي‌كردم و همين‌ها كه مرا متهم به قتل مي‌كردند، پيشنهاد مي‌كردند كه من به عنوان شخصيتي بي‌طرف عضو شوراي نگهبان شوم و مقاله‌اش را دارم. بعد از برنامه چراغ كه من استدلال خودم را مطرح كردم كه عامل اصلي قتل‌ها وابسته به جريان دوم خرداد است و در انتخابات و بعد از آن و هنگام حضور آقاي خاتمي در وزارت اطلاعات مورد حمايت جريان دوم خرداد قرار گرفت و حتي نوار آن موجود است و آقاي دري نجف‌آبادي هم در خاطراتش آورده، و عبارت آقاي خاتمي اين است كه آقاي موسوي از ذخيره‌هاي ما در وزارت اطلاعات است. اولين اقدام دولت خاتمي منصوب كردن وي به معاونت امنيت است و ايشان عامل اصلي بوده است و سعيد امامي در اين جريان نقشي نداشته و كاره‌اي هم نبوده و مشاور وزير بود و جايگاهي نداشت و حرف ما اين بود و بعد ما را متهم كردند كه حسينيان در اين قتل‌ها دست داشته است».

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر رفع اتهام از سعيد امامي توسط فرزندان انقلاب با توجه به ظلمي كه در جريان قتل‌هاي زنجيره‌اي نسبت به وي شد گفت: «من كه سرنوشت كسي را در دست ندارم و در سخت‌ترين شرايط از ايشان دفاع كردم و در ختم‌اش شركت كردم و البته استدلالات ديگري هم داشتيم و حالا دوستان انقلاب خودشان مي‌دانند».

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر مطرح شدن بحث بهايي بودن سعيد امامي از سوي عبدا... شهبازي گفت: «اولاً حرف‌هاي شهبازي مستند نيست و كتاب‌هاي ايشان بر مبناي توهم توطئه است و دشمني شهبازي با بنده هم از نقد مركز اسناد انقلاب اسلامي نسبت به يكي از فيلم‌هايي بود كه ايشان كارشناس تاريخ آن بود و ايشان ما را متهم كردند.
در مورد خود من گفته بود كه متولد روستايي بوده‌ام كه مركز بهائيت بوده است و اصل اين موضوع دروغ است و روستاي ما متعصب ديني است و در سال 1334 دو خانواده آنجا بوده‌اند كه متهم به بهايي‌گري بودند و مردم روستا خانه آن‌ها را آتش زدند و آنها در مسجد اظهار مسلماني كردند و روستاي مذهبي و متعصب و شهيدپرور است و سابقه خانوادگي ما معلوم است و ما شهرت به تدين داريم و در سال 1349 پدر ومادرم مرا به حوزه فرستاده‌اند و منتها آقاي شهبازي است ديگر».

وي افزود: «درباه آقاي سعيد امامي نيز نه تنها سابقه بهايي‌گري ندارند بلكه ايشان آباده‌اي هستند و از اين جهت ما مقداري همشهري هستيم و يك مسجدي هم در آباده به نام مسجد امام حسن (ع) است كه امامي‌ها از همين مسجد امام حسن(ع) شهرت پيدا كرده كه ساخت پدربزرگ ايشان بد كه يك روحاني بوده است».

وي گفت: «آقاي شهبازي بر مبناي توهم توطئه زمين و آسمان را به هم مي‌چسباند و دروغ و راست را سر هم مي‌كند و بر مبناي تخيلات خودش داستانسرايي

” تا آنجا كه من برخي اسناد حادثه 18 تير را ديدم نقش منفي براي آقاي خاتمي نديدم گرچه با تفكر ايشان مخالفم ولي ايشان اهل توطئه نبود... “

مي‌كند، پدر سعد امامي زنده است و خوشبختانه مركز اسناد انقلاب اسلامي خاطراتش را مفصل گرفته و ان‌شاءا... در وقت خودش چاپ مي‌شود».

حسينيان گفت:‌«دايي ايشان رايزن نظامي ايران در آمريكا بوده است و اگر دايي كسي در رژيم گذشته كاره‌اي بوده است و با اين چيزها كسي را متهم كنند، كار آساني است بالاخره در هر رژيمي يك عده‌اي كارمند هستند».

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره نقش سازمان انقلاب اسلامي در دوره اصلاحات گفت: «من احساس نمي‌كنم كه دچار توهم توطئه هستم و مواضع سازمان مجاهدين در روزنامه‌ها هست و در جريان دوم خرداد مواضع آشكار و علني مسئولين آن را ببينيد».

حجة‌الاسلام حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه شما در دانشگاه اميركبير گفته‌ايد اگر مي‌توانستيد پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي را باز مي‌كرديد،‌ گفت: «من نظر خودم را دادم و هر كسي دغدغه‌هاي خودش را دارد و شايد مسئولين آن را از دغدغه‌هاي مهم و دست اول مشكلات كشور ندانند ولي بنده آن را به خاطر دغدغه‌هاي خودم گفتم».

وي درباره صحت فيلم‌ها بازجويي‌هاي سعيد امامي و همسرش كه منتشر شد، گفت: «بله، آن فيلم‌ها كه منتشر شد صحت داشت. متاسفانه كار بازجويي از دست نيروهاي اطلاعاتي و وزارت اطلاعات گرفته شده بود و يك گروه مستقل به راهنمايي بعضي از اعضاي شوراي امنيت سابق و پيشنهاد به آقاي خاتمي،‌ پرونده را در دست گرفتند و آن را منحرف كردند و خوشبختانه براي آقاي خاتمي هم مسئله روشن شد و بازجويي‌هاي اوليه بركنار و پرونده مجدداً‌ پرونده به گروه ديگري سپرده شد و با اينكه از بچه‌هاي چپ هم بودند، بچه‌هاي متديني بودند و تا آنجا كه مي‌توانستند پرونده را در مسير خودش قرار دادند و بازجو هاي اوليه دستگير شدند و محكوم به زندان و قصاص شدند».

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر دليل حمايت حسينيان از آقاي خاتمي در دوم خرداد گفت: «بنده خاتمي را روحاني روشنفكري مي‌دانستم و به دليل اينكه جناح حاكم يك فضاي بسته‌اي را به وجود آورده بودند و يك نوع انحصارطلبي احساس مي‌شد و بنده احساس كردم كه يك نوع وظيفه است كه اين انحصار و بسته بودن بشكند و جامعه به سوي باز شدن پيش برود و ايشان تنها راه رسيدن به اين موضوع و هدف راي‌ آوردن آقاي خاتمي بود».

حسينيان افزود: «ولي نمي‌دانستم كه سيلي به وجود مي‌آيد كه به جاي باز شدن شكستگي به وجود خواهد آورد رسماً گفتم كه اشتباه كردم واعلام مي‌كنيم كه توبه مي‌كنيم».

وي در پاسخ به سوال ديگري كه حمايت شما از سعيد امامي به زير سوال بردن دستگاه قضايي منجر مي‌شود گفت: «خيلي چيزها ممكن است و اين را شما به حساب نواقص ما بگذاريد».

حسينيان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا شما حكم قتل 4 نفر مقتول پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي را در برنامه چراغ به جرم ناصبي بودن صادر كرديد و آيا شما با خودسري‌هاي اطلاعات هماهنگ بوديد؟ با خنده جواب داد: «شايد»

وي در پاسخ به سوالي در مورد صحت تكفير سعيد حجاريان گفت: «بنده هيچ‌گاه ايشان را تكفير نكرده‌ام ولي مواضعش را تبيين كرده‌ام و در هيچ جا من چيزي در تكفير ايشان نگفته‌ام».
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 742]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن