تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور جديد تايوان سوگند خورد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رييس‌جمهور جديد تايوان سوگند خورد
جام جم آنلاين: مايينگ جئو از موافقان ارتقاي مناسبات تايوان با چين امروز( سه‌شنبه ) به عنوان رييس‌جمهور جديد تايوان مراسم تحليف خود را به جا آورد و متعهد شد كه پيگير صلح با چين باشد و براي برقراري ثبات منطقه‌اي تلاش كند.حزب ملي گراي مايينگ جئو بر خلاف حزب استقلال طلب چن شويي بيان هرگز به طور رسمي اتحاد هميشگي با چين را رد نكرده است.


به گزارش ايسنا ، مراسم تحليف مايينگ جئو 57 ساله بيانگر يك تغيير موضع آشكار نسبت به دوره‌ هشت ساله‌ تصدي چن‌شويي بيان، رييس جمهور سابق تايوان است كه سياست‌هاي استقلال طلبانه و مقابله جويانه‌اش با چين اغلب به اختلاف و برخورد با پكن مي‌انجاميد.

رييس‌جمهور تايوان كه به خاطر تعهداتش مبني بر تلاش براي برقراري همكاري اقتصادي بيشتر با چين انتخاب شد، در سخنراني خود در مراسم تحليفش اظهار داشت: تايوان به دنبال برقراري صلح و ثبات منطقه‌اي خواهد بود. اين هدف هميشگي ما است.

وينسنت سيو 69 ساله، معاون رييس جمهور جديد تايوان اندكي پس از ما يينگ جئو به همراه ليوجائو شيوان و كابينه وي سوگند ياد كردند.

حزب ملي گراي مايينگ جئو بر خلاف حزب استقلال طلب چن شويي بيان هرگز به طور رسمي اتحاد هميشگي با چين را رد نكرده است. تايوان در بحبوحه‌ جنگ داخلي چين در سال 1949 از اين كشور جدا شد.

در حالي كه حدود 59 سال از جدايي تايوان از چين مي‌گذرد پكن هم چنان اين جزيره را بخشي از قلمرو خود مي‌داند و بارها تهديد كرده كه در صورت اعلام استقلال از سوي تايوان به اين جزيره حمله خواهد كرد.

مايينگ جئو در يك اظهارنظر مخالف نسبت به مقام‌هاي قديمي حزب خود متعهد شده كه مذاكره با چين درباره‌ اتحاد در دوره‌ تصدي وي صورت نخواهد گرفت.

وي هفته‌ گذشته در گفتگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس اظهار داشت: بسيار بعيد است كه گفتگوهاي اتحاد در دوره رياست جمهوري من صورت بگيرد.

اوبر مناسبات سياسي بيشتر، ارتقاي مناسبات اقتصاد قدرتمند اما كند تايوان با اقتصاد شكوفا و پر رونق چين تاكيد داشت.

مايينگ جئو شروع پروازهاي تجاري مستقيم در تنگه‌ 100 مايلي تايوان و گشوده شدن درهاي تايوان به روي خيل عظيم گردشگران چيني را پيشنهاد كرده است.

او همچنين تلاش براي برقراري يك معاهده‌ صلح با پكن را پيشنهاد كرده ولي هنوز محتواي اين معاهده را اعلام نكرده است.

در همين حال خبرگزاري رويتر گزارش داد، مايينگ جئو، كانديداي حزب ملي گراي تايوان (KMT) و شهردار سابق تايپه پس از پيروزي قاطع در انتخابات ماه مارس طي مراسمي در كاخ رياست جمهوري اين سمت را از چن شويي بيان تحويل گرفت.

اين دو در حضور مقام‌هاي نظامي و رهبران حزب KMT با هم دست دادند و مايينگ جئو در حضور چن شويي سوگند رياست جمهوري به جا آورد.

مايينگ جئو با شعار " تمركز روي دميدن يك روح تازه به اقتصاد تايوان" و ترغيب پكن به برقراري مناسبات تجاري و انعقاد پيمان صلح در انتخابات پيروز شد.

خبرگزاري فرانسه نيزگزارش داد، مايينگ جئو قبلا خواستار افزايش مناسبات تجاري و صنعت گردشگري از جمله پروازهاي مستقيم با چين شده ولي تاكيد كرده كه هرگز درباره‌ اتحاد با چين مذاكره نخواهد كرد.

او در مراسم تحليفش گفت: به مردم كشور تعهد مي‌دهم كه از قانون اساسي تبعيت و خود را وقف خدمت به اين كشور كنم.

وي افزود: من با اعتقاد وظايفم را انجام خواهم داد، رفاه مردم را افزايش خواهم داد، از امنيت كشور حفاظت خواهم كرد و به هيچ وجه به اعتماد مردم خيانت نخواهم كرد.

او اظهار داشت: هر گاه عهدم را شكستم حاضرم به شدت از سوي كشور مجازات شوم. اين عهد محكم من است.

مايينگ جئو شهردار سابق تايپه و رييس حزب ملي گرا است. وي تحصيل كرده‌ حقوق در دانشگاه هاروارد آمريكا است. پدر او نيز از مقام‌هاي حزب ملي گرا بود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 425]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن